Academy of Interactive Entertainment

Pengenalan

Baca keterangan rasmi

Akademi Hiburan Interaktif (Aie) adalah paling banyak menerima anugerah animasi 3D, reka bentuk permainan dan FX visual pendidik Australia. Dibuat sebagai sebuah pertubuhan bukan keuntungan untuk mengembangkan sektor digital kreatif, Aie mempelopori pembangunan kelayakan pakar permainan dan terus berinovasi melalui perkongsian industri dan pengajaran yang dinamik.

Aie kursus praktikal, kerjaya-fokus dan disampaikan oleh guru-guru berpengalaman dalam industri persekitaran studio serius menyeronokkan dan kreatif-mendesak. Aie dan ia graduan telah memenangi pelbagai anugerah selama ini termasuk yang dinamakan 2007 Australia Penyedia Latihan Kecil Terbaik.

Aie Piagam

Objektif utama bukan untuk keuntungan Akademi Hiburan Interaktif adalah untuk:

  • Menyediakan akses awam bertauliah, Industri dan ditaja sepenuhnya kursus perdagangan dan program yang sesuai untuk industri hiburan interaktif, termasuk kursus dalam Animasi 3D, Pengaturcaraan Komputer, Muzik dan Filem;
  • Menyediakan kursus Inkubator dipantau oleh pembekal industri yang sesuai dan kursus yang disesuaikan untuk memenuhi permintaan industri;
  • Menggalakkan pertumbuhan industri serantau yang kukuh dan memupuk perkembangan peluang pekerjaan dalam industri;
  • Menjalankan aktiviti penyelidikan dan pembangunan bersama dengan pembekal industri dan pemaju komersial;
  • Foster dan menggalakkan pembangunan rangkaian industri dan anutan di peringkat nasional dan antarabangsa, dan mempromosikan penubuhan Permainan Komputer dan Persatuan Pemaju Persidangan;
  • Membantu graduan Akademi untuk mencari kerja dalam industri dan majikan untuk mengambil dan melatih kakitangan yang berkelayakan;
  • Membentuk perikatan dengan institusi lain, kedua-dua di Australia dan di peringkat antarabangsa, untuk menggalakkan dan membangunkan latihan untuk Industri;
  • Foster dan menggalakkan pembangunan perniagaan baru dan kecil dengan menawarkan peluang rangkaian, mentoring, dan penginapan pejabat dengan pelbagai perkhidmatan sokongan, dan
  • Membantu dan menawarkan penginapan kediaman kepada pelajar, peserta Industri, penyewa, pelanggan dan / atau pekerja dan pemilik perniagaan baru dan kecil.

SYDNEY KAMPUS

Kampus Sydney terletak di tengah-tengah industri permainan di Sydney, dikelilingi oleh kedua-dua pemaju ditubuhkan dan studio bebas. Sydney juga rumah kepada studio Australia terbesar kesan visual, Haiwan Logik, yang secara rutin sewa yang Aie sangat dicari graduan. Pelajar yang belajar di kampus Sydney adalah cukup bertuah kerana dikelilingi oleh permainan yang berkembang maju dan filem masyarakat dan disediakan dengan banyak peluang termasuk acara rangkaian, filem dan permainan perayaan ditambah acara industri.

MELBOURNE KAMPUS

Melbourne adalah di barisan hadapan dalam pembangunan permainan di Australia. Sejak pembukaan di sini pada tahun 2004, Aie telah disimen tempatnya dalam permainan tempatan dan industri pengeluaran visual sebagai tempat di mana studio pergi ketika mencari artis berbakat dan pengaturcara.

Aie graduan kerja di semua peringkat di seluruh studio utama di Melbourne serta banyak yang antarabangsa dan telah bekerja di sejumlah besar permainan termasuk blockbuster Grand Theft Auto IV (GTA IV, Rockstar Games) dan bahagian atas menjual Kawalan Penerbangan iPhone aplikasi dan Sims 3.

CANBERRA KAMPUS

Kampus Aie Canberra terletak di Watson, pinggir bandar berdaun hanya di utara pusat bandar. Aie Canberra, kampus Aie pertama, ditubuhkan pada tahun 1996 sebagai tindak balas kepada permintaan untuk permainan 3D artis dan pengaturcara. Guru industri berpengalaman kami beri petunjuk kepada pelajar melalui kursus-kursus kami untuk pekerjaan di setiap permainan utama dan studio animasi 3D di Australia dan juga beberapa syarikat antarabangsa yang terkenal.

Canberra adalah rumah kepada beberapa pemaju yang paling terkenal dan inovatif di dunia permainan, simulasi dan perisian visualisasi bersama-sama dengan studio pengeluaran canggih. Kami mempunyai hubungan yang rapat dengan pukulan Permainan Studios dan bersama ditempatkan dengan Dreamgate Studios.

Perkongsian kami dengan Canberra Institute of Technology (CIT) dalam Ijazah Sarjana Muda sudah tentu Permainan dan alam Maya Ijazah membolehkan pelajar mengakses pelbagai sumber termasuk perpustakaan yang luas, penginapan pelajar dan perkhidmatan sokongan yang lain.

ADELAIDE KAMPUS

Aie Adelaide kampus terbaru kami dan menawarkan yang terkini dalam pembangunan permainan, pengaturcaraan permainan, animasi 3D dan kesan visual pendidikan dalam jenama baru, keadaan kemudahan seni. Kampus ini terletak di tengah-tengah CBD Adelaide, pada 32 Grenfell Street (di sebelah City Cross Food Court). Jiran kampus filem dan permainan studio utama seperti Rising Sun Pictures, Enam Kaki Kid dan Maha Kuasa Kingdom. Ia adalah jalan yang jauh dari Rundle Mall bertenaga, yang merupakan rumah kepada beberapa terbaik kedai, kafe, arked Adelaide dan tarikan.

SEATTLE KAMPUS

Kampus Seattle, WA kami terletak di tengah-tengah kota di Seattle Center - betul bersebelahan dengan Space Needle yang ikonik. Hab lama untuk permainan video industri, Seattle menempatkan studio seperti Valve, Bungie dan Nintendo Syarikat, bersama-sama dengan banyak studio permainan bebas baru muncul. Pilihan yang mudah transit awam, banyak aktiviti yang menyeronokkan, dan restoran yang hebat membuat Seattle Center lokasi yang hebat untuk pelajar-pelajar kita.

Seattle merupakan sebuah bandar yang berkembang maju penuh dengan perkara yang perlu dilakukan! Semasa di Seattle Center, menyemak Space Needle, Muzium Projek Experience Music, atau Pusat Sains Pasifik. Terletak berdekatan adalah Pasar Pike Place, Muzium Seni Seattle, dan Perpustakaan Awam Seattle yang indah. Cawangan keluar hanya sedikit lagi, dan meneroka Daerah Antarabangsa, Woodland Park Zoo, Muzium Sejarah dan Industri, atau Muzium Penerbangan!

Lafayette KAMPUS

Kampus Lafayette, LA kami terletak di rantau yang Acadiana, tengah-tengah Cajun dan Creole Bahasa Perancis Louisiana. Kampus kami ditempatkan di Louisiana Immersive Technologies Enterprise (LITE) bangunan bersebelahan dengan Universiti Louisiana di Lafayette. LITE adalah pusat 3D visualisasi mendalam dan sumber pengkomputeran berprestasi tinggi, hosting pelanggan di sektor industri, kerajaan dan universiti komersial. Perkongsian Aie dengan Mesin Peluang (OM) dan Lembaga Pembangunan Ekonomi Lafayette (Leda) memberi peluang kepada kami untuk memberikan kehidupan yang lebih kepada industri media digital yang semakin meningkat di Lafayette.

Dengan budaya yang pelbagai, masakan yang terkenal di dunia dan sejarah yang bertenaga, Lafayette adalah benar-benar sebuah bandar yang unik yang menawarkan peluang tanpa had untuk pelajar memberi pertolongan diri. Dengan tarikan kawasan tempatan seperti Vermilionville, Acadian Village, Lafayette Muzium Sejarah Semula Jadi, Pusat Acadiana Seni, Muzium Seni Universiti dan kilang Avery Island Tabasco, Lafayette dan Acadiana tawaran sesuatu untuk setiap orang! Dinamakan "lazat Town di Selatan" oleh Southern Living Magazine, Lafayette mempunyai satu-of-a-jenis masakan dengan restoran seperti Blue Dog Café, yang Jolie, Akhbar Perancis dan Prejean yang menawarkan Cajun dan hidangan ala Creole yang akan menghantar citarasa anda tunas pada keseronokan menaiki!

Lafayette adalah rumah kepada beberapa festival muzik terbaik di dunia seperti Festival Internationale de Louisiane, Perayaan Acadiens, Latin Muzik Festival dan acara-acara lain seperti Downtown Alive, Irama di Sungai dan Bach Makan Tengahari. Perayaan memainkan peranan penting dalam budaya dan kepelbagaian di kawasan ini dengan perayaan yang berbeza berlaku di kawasan tersebut hampir setiap hujung minggu!

KAMPUS ONLINE

Aie ini Campus Online secara spontan pecah wujud pada akhir 2012 sebagai satu usaha khusus untuk membangun dan membawa kursus Online Aie, yang telah berjalan sejak tahun 2005, kepada penonton di seluruh dunia. Kampus Online mempunyai kakitangan yang mesra dan keluar orang-orang yang membuat segala usaha untuk menyuntik pengalaman Aie ke semua komunikasi dan kursus penghantaran. Semua guru-guru kami didorong, bersemangat dan berpengalaman pendidik.

Pasukan Pentadbiran kami berpengalaman dalam surat-menyurat dalam talian dan komunikasi, dan kami berusaha untuk mendapatkan pelajar disusun ke dalam kursus pilihan mereka dengan lebih lancar. Kami memastikan mereka dilengkapi dengan semua dokumen yang diperlukan melalui e-mel dan perisian yang diposkan kepada setiap pelajar mendaftar.

Kampus Online menawarkan pelbagai kursus yang khusus dalam pembangunan permainan, reka bentuk permainan, animasi 3D dan pengaturcaraan. Kursus-kursus yang diajar di bilik darjah maya melalui Adobe Connect dan ada pilihan fleksibel untuk mereka yang terlalu sibuk untuk menjaga untuk jadual pengajian. Sila beritahu kami apa tujuan belajar anda dan kami akan berusaha untuk memenuhi keperluan anda sebaik mungkin.

Jika anda seorang guru sekolah tinggi dan berminat untuk kita mengatur kursus disediakan untuk sekolah anda, kami boleh beroperasi kursus ini untuk anda, atau kita boleh melatih anda untuk menyampaikan kursus untuk kelas anda.

This school offers programs in:
  • English

Lihat Diploma Lanjutan » Lihat Diploma Siswazah » Lihat Sijil »

Program-program

Sekolah ini juga menawarkan:

Diploma Siswazah

Diploma Siswazah Pengurusan (belajar)

Campus Sepenuh masa January 2017 Australia Adelaide Australia Online Amerika Syarikat Lafayette Seattle Sydney USA Online Melbourne Campbellsville Canberra + 9 lagi

Diploma Siswazah Pengurusan (Learning) adalah kursus satu tahun yang merupakan besar kick-start untuk graduan yang mahu belajar bagaimana untuk mewujudkan permulaan perniagaan media digital mereka sendiri. Kursus ini direka bentuk untuk memperkenalkan pelajar kepada kemahiran keusahawanan yang berkaitan diperlukan dan peluang-peluang dalam permainan bebas, animasi dan kandungan digital industri yang berkembang pesat. [+]

Diploma Siswazah Pengurusan (Pembelajaran) adalah kursus satu tahun yang merupakan besar kick-start untuk graduan yang mahu belajar bagaimana untuk mewujudkan permulaan perniagaan media digital mereka sendiri. Kursus ini direka bentuk untuk memperkenalkan pelajar kepada kemahiran keusahawanan yang berkaitan diperlukan dan peluang-peluang dalam permainan bebas, animasi dan kandungan digital industri yang berkembang pesat. Kerjaya Kursus ini bertujuan untuk memberi pelajar kemahiran untuk mengurus dan mengendalikan perniagaan media kreatif mereka sendiri. peranan kerja dan tajuk berbeza-beza di seluruh sektor industri yang berbeza. tajuk peluang kerja dan peranan yang berkaitan dengan kelayakan ini termasuk: Permainan / VFX Pemaju Lead Artist / Programmer / Designer Pengurus projek pengeluar usahawan perniagaan kecil Syarat Kemasukan Kemasukan untuk kursus Diploma Siswazah ini berdasarkan penyiapan salah satu daripada kelayakan yang tersenarai di bawah atau kelayakan yang berkaitan setaraf, atau kombinasi kelayakan akademik dan / atau profesional yang menunjukkan potensi untuk menjalankan kajian di peringkat ini. Sarjana Muda Permainan dan Dunia Maya (Pengaturcaraan) Diploma Lanjutan Pembangunan Permainan Profesional Diploma Lanjutan skrin dan Media Di samping itu, pemohon perlu mengemukakan Salinan 12 Tahun Sijil anda ATAU dengan mencapai satu Exit Level 3 skor dalam penilaian Rangka Kerja Kemahiran Teras Australia dalam membaca dan numerasi. AIE boleh membantu anda dengan proses penilaian ini jika perlu dan keputusan akan dilaporkan kepada anda secepat yang dapat dilaksanakan. Seperti Jabatan Pendidikan dan garis panduan latihan, keputusan penilaian juga disediakan kepada Setiausaha Jabatan atas permintaan. VET YURAN-HELP Kursus ini layak untuk VET YURAN-HELP, skim pinjaman Kerajaan Australia yang membantu pelajar yang layak untuk membayar yuran pengajian untuk peringkat yang lebih tinggi pendidikan vokasional dan kursus latihan (VET). AIE merupakan VET YURAN-HELP Pembekal diluluskan. [-]

Diploma Lanjutan

3D ANIMATION & VFX FOR FILM - Advanced Diploma of Screen & Media

Campus or Online Sepenuh masa Sambilan Pendaftaran Terbuka Australia Perth Adelaide Canberra Amerika Syarikat Seattle Melbourne Lafayette Sydney USA Online + 9 lagi

The Advanced Diploma of Screen and Media is a two year, full-time course which is designed to get you into the world of film, TV or visual effects. It is a practical course designed to give the best technical training using the latest, state-of-the-art technology. [+]

The Advanced Diploma of Screen and Media is a two year, full-time course which is designed to get you into the world of film, TV or visual effects. It is a practical course designed to give the best technical training using the latest, state-of-the-art technology. This course has been written in consultation with leading film and visual effects studios, enabling you to complete impressive film projects that showcase your skills and create a professional show-reel to impress potential employers. Course Content Year One Students develop their skills in 3D modelling, texturing, UVW unwrapping, rigging, animation, lighting, using cameras, rendering and compositing. Students will concept, model and animate character, design game levels, create high-detail creatures, build realistic environments and craft a short animated movie. Year Two In year two, you’ll be set up to work in team-led structures much like real-world Industry workplaces. In addition to learning advanced high polygon modelling, realistic lighting, texturing and advanced realistic character animation, the course incorporates skills in organisation, time and project management. The course trains you to articulate and present your ideas to peers. It will give you experience and tools for production, management and scriptwriting, essential skills for a number of career development and progression. Major Screen Project Students are required to complete two major group projects over the year. One group project simulating the industry and the other an individual assessment following the pre- production model beginning with concepts and storyboarding through to finished product. These projects along with individual projects, will supply impressive footage for individual graduate showreels, demonstrating proficiency in all aspects of animation production, ranging from animatic and character modelling to post-production. The subjects for each year Year One 3D modeling Texturing UV Unwrapping Rigging Animation Lighting Using Cameras Rendering Compositing Year Two Advanced High Polygon Modeling Lighting Texturing Advanced Character Animation Time and Project Management Compositing Story Boarding Students utilize industry standard software and resources such as: Maya — Modelling, rigging, animating, lighting & rendering ZBrush — High-detail sculpting & texturing Photoshop — Concept art and texture maps Nuke — Compositing and match-moving Premiere — Video editing Arnold / Mental Ray — Rendering Units of Competency Core BSBCRT501A Originate and develop concepts BSBCRT601A Research and apply concepts and theories of creativity Electives BSBOHS509A Ensure a safe workplace CUETEM08B Realise production BSBPMG510A Manage projects CUFANM402A Create digital visual effects CUEPRP501A Conceive, develop and realise props designs CUFWRT602A Edit scripts CUFWRT601A Write scripts CUFWRT501A Develop storylines and treatments CUFDRT601A Establish the creative vision for screen productions CUFCAM601A Direct cinematography for screen productions CUESET501A Conceive, develop and realise set designs CUFPPM602A Plan and manage film and media post-production BSBSUS501A Develop workplace policy and procedures for sustainability CUFANM503A Design animation and digital visual effect [-]

GAME ART AND ANIMATION -Advanced Diploma of Professional Game Development

Campus or Online Sepenuh masa Sambilan Pendaftaran Terbuka Australia Sydney Melbourne Canberra Amerika Syarikat Seattle Lafayette USA Online + 7 lagi

Game Programmers drive the game development process; creating the framework, functionality and interaction in the game. Regarded as the essential ingredient in the development process, game programmers are highly valued and continually in demand. [+]

Game Programmers drive the game development process; creating the framework, functionality and interaction in the game. Regarded as the essential ingredient in the development process, game programmers are highly valued and continually in demand. The Advanced Diploma of Professional Game Development specialising in Game Programming, has been developed in response to industry needs and runs for two years, full-time. Course Content Year One The first year of the Advanced Diploma is a foundation year, intended to provide students with advanced game programming skills. The course takes students through languages and technologies used heavily by the gaming industry, including C, C++, C#, OpenGL, game libraries and version controls as well as developing maths, problem solving, and practical programming proficiency. Although the course takes a games approach, it is also suitable for anyone wanting to learn real-time application development skills which are highly sought after across all areas of programming and simulation. Year Two In the second year the Advanced Diploma covers specific algorithms and technologies used in game development and builds on the students core language skills. Students cover more advanced development techniques as well as learning how to develop using industry standard game engines. By the end of the year students will have experience in 3D graphics, Artificial Intelligence, Networking, Physics & Collision, Console Hardware, Profiling, and Managing medium to large scale software projects. Students focus on developing their skills in all aspects of C++ programming before focusing on specialised areas, and developing across multiple platforms. Major Game Project In second year of this course game programming students will work together with game design and game art students in development teams to design and produce a playable game. This project closely mirrors the real-world production cycle in an industry development studio, covering the entire process from pitching the game idea, through writing game design documents, evaluating technical requirements, managing workload, meeting deadlines, delivering commercial quality artwork and animation, bug-fixing, QA testing and market analysis of the game. The subjects for each year Year One Game Programming with C Game Programming with C++ Game Programming with C# OpenGL Game Libraries Version control Year Two 3D Graphics Artificial Intelligence Networking Physics and Collision Console Hardware Profiling Project Management Students utilise industry standard software and resources such as: Visual Studio — Programming in C, C++ and C# Open GL — Low-level computer graphics programming Physx — GPU-assisted physics programming FMOD — Industry standard audio programming tools Perforce and Git — collaborative version control tools Open-source Libraries — Public code-bases commonly used throughout programming industries Units of Competency - Programming specialist stream Core BSBCRT501A Originate and develop concepts BSBWHS501A Ensure a safe workplace BSBPMG522A Undertake project work CUAPPM502 Realise production ICTSUS6233A Integrate sustainability in ICT planning and design projects PGDPRD601A Plan and pitch a game design proposal ICAGAM503A Create a complex 3-D interactive computer game PGDPRD603A Manage major game production PGDPRD604A Implement online promotion strategy Electives ICAPRG406A Apply introductory object-oriented language skills ICAPRG527A Apply intermediate object-oriented language skills ICAPRG415A Apply skills in object-oriented design ICAPRG416A Manage a software component reuse library ICAPRG418A Apply intermediate programming skills in another language ICAPRG523A Apply advanced programming skills in another language ICAGAM404A Apply artificial intelligence in game development ICAGAM510A Prepare games for different platforms and delivery modes ICAICT406A Build a graphical user interface ICAICT417A Identify, evaluate and apply current industry-specific technologies to meet industry standards ICAGAM530A Develop and implement physics in a 3-D digital game ICAGAM515A Design and create advanced particles, fluids and bodies for 3-D digital effects ICAGAM508A Develop complex 3-D software for games and interactive media ICAPRG504A Deploy an application to a production environment ICAPRG505A Build Advanced User Interface ICAGAM511A Manage testing of games and interactive media PGDGSP601A Develop complex systems for real time applications PGDMTH601A Apply fundamental games programming mathematical skills [-]

GAME DESIGN & PRODUCTION - Advanced Diploma of Professional Game Development

Campus or Online Sepenuh masa Sambilan Pendaftaran Terbuka Australia Melbourne Adelaide Amerika Syarikat USA Online Perth Seattle Sydney Canberra + 8 lagi

Game designers are the visionaries and evangelists for a game development project. They thrive on new ideas and are always thinking about how users will interact and enjoy the experience that they’ve created. A great game designer possesses a combination of technical knowledge, artistic skill and most importantly, the ability to communicate and understand people. [+]

Game designers are the visionaries and evangelists for a game development project. They thrive on new ideas and are always thinking about how users will interact and enjoy the experience that they’ve created. A great game designer possesses a combination of technical knowledge, artistic skill and most importantly, the ability to communicate and understand people. Game designers spend significant amounts of time writing detailed documents specifying game mechanics, environments, playable characters and the game’s nemesis. This detail extends right down to how a particular item might behave, be animated and sound. The Game Design stream of the Advanced Diploma of Professional Game Development is a two year, full-time course written by experienced game designers, in consultation with local and international studios, to produce innovative graduates who will lead the next generation of game development. Course Content Year One The first year of the course begins by covering grounding in terminology and mechanics and roles of designer. Students will work on visualising ideas, prototyping, learning the fundamentals of 3D content creation and game programming as well as designing game levels, creating user interfaces and crafting game play experiences. Towards the end of the year, game design students will work with programming students to develop projects with game design, production and quality assurance. Year Two Second year focuses on the psychology of games, market research, exploring thinking and decision making processes along with understanding the producer’s role in managing and coordinating game projects. Students will be making more game prototypes around a range of different game types, genres and platforms. During the major game project, game design students will collaborate with game art and game programming students to create an innovative original game to showcase their capabilities. Students graduate at the end of Year 2 with an extensive portfolio with several games they have designed and produced, mechanical prototypes, large amounts of documented design ideas expressed in visual and written form. Major Game Project In second year of this course game design students will work together with game art and game programming students in development teams to design and produce a playable game. This project closely mirrors the real-world production cycle in an industry development studio, covering the entire process from pitching the game idea, through writing game design documents, evaluating technical requirements, managing workload, meeting deadlines, delivering commercial quality artwork and animation, bug-fixing, QA testing and market analysis of the game. The subjects for each year Year One Designing Your Own Game Art & Design Code & Design The Science of In Game Story Testing Games Production Teams Practice Production Year Two Inside the Players Mind Time to Make a Game Ideas & Implementation Delivering a Game Proof of Concept Major Production Online Professional Portfolio Students utilize industry standard software and resources such as: Game Engine and Development Frameworks — Unreal Development Kit, Unity Game Engine, Custom game Systems based on OpenGL ES; 3D Content & Animation — Maya Project Management & Version Control — Perforce, Asana & Project Design Visualisation — Photoshop and Visio Desktop Office Applications — Microsoft Office Suite [-]

GAME PROGRAMMING - Advanced Diploma of Professional Game Development

Campus or Online Sepenuh masa Sambilan Pendaftaran Terbuka Amerika Syarikat USA Online Lafayette Australia Sydney Canberra Melbourne Adelaide Perth Seattle + 9 lagi

Game Programmers drive the game development process; creating the framework, functionality and interaction in the game. Regarded as the essential ingredient in the development process, game programmers are highly valued and continually in demand. [+]

Game Programmers drive the game development process; creating the framework, functionality and interaction in the game. Regarded as the essential ingredient in the development process, game programmers are highly valued and continually in demand. The Advanced Diploma of Professional Game Development specialising in Game Programming, has been developed in response to industry needs and runs for two years, full-time. Course Content Year One The first year of the Advanced Diploma is a foundation year, intended to provide students with advanced game programming skills. The course takes students through languages and technologies used heavily by the gaming industry, including C, C++, C#, OpenGL, game libraries and version controls as well as developing maths, problem solving, and practical programming proficiency. Although the course takes a games approach, it is also suitable for anyone wanting to learn real-time application development skills which are highly sought after across all areas of programming and simulation. Year Two In the second year the Advanced Diploma covers specific algorithms and technologies used in game development and builds on the students core language skills. Students cover more advanced development techniques as well as learning how to develop using industry standard game engines. By the end of the year students will have experience in 3D graphics, Artificial Intelligence, Networking, Physics & Collision, Console Hardware, Profiling, and Managing medium to large scale software projects. Students focus on developing their skills in all aspects of C++ programming before focusing on specialised areas, and developing across multiple platforms. Major Game Project In second year of this course game programming students will work together with game design and game art students in development teams to design and produce a playable game. This project closely mirrors the real-world production cycle in an industry development studio, covering the entire process from pitching the game idea, through writing game design documents, evaluating technical requirements, managing workload, meeting deadlines, delivering commercial quality artwork and animation, bug-fixing, QA testing and market analysis of the game. Subjects Year One Game Programming with C Game Programming with C++ Game Programming with C# OpenGL Game Libraries Version control Year Two 3D Graphics Artificial Intelligence Networking Physics and Collision Console Hardware Profiling Project Management Students utilise industry standard software and resources such as: Visual Studio — Programming in C, C++ and C# Open GL — Low-level computer graphics programming Physx — GPU-assisted physics programming FMOD — Industry standard audio programming tools Perforce and Git — collaborative version control tools Open-source Libraries — Public code-bases commonly used throughout programming industries Units of Competency - Programming specialist stream Core BSBCRT501A Originate and develop concepts BSBWHS501A Ensure a safe workplace BSBPMG522A Undertake project work CUAPPM502 Realise production ICTSUS6233A Integrate sustainability in ICT planning and design projects PGDPRD601A Plan and pitch a game design proposal ICAGAM503A Create a complex 3-D interactive computer game PGDPRD603A Manage major game production PGDPRD604A Implement online promotion strategy Electives ICAPRG406A Apply introductory object-oriented language skills ICAPRG527A Apply intermediate object-oriented language skills ICAPRG415A Apply skills in object-oriented design ICAPRG416A Manage a software component reuse library ICAPRG418A Apply intermediate programming skills in another language ICAPRG523A Apply advanced programming skills in another language ICAGAM404A Apply artificial intelligence in game development ICAGAM510A Prepare games for different platforms and delivery modes ICAICT406A Build a graphical user interface ICAICT417A Identify, evaluate and apply current industry-specific technologies to meet industry standards ICAGAM530A Develop and implement physics in a 3-D digital game ICAGAM515A Design and create advanced particles, fluids and bodies for 3-D digital effects ICAGAM508A Develop complex 3-D software for games and interactive media ICAPRG504A Deploy an application to a production environment ICAPRG505A Build Advanced User Interface ICAGAM511A Manage testing of games and interactive media PGDGSP601A Develop complex systems for real time applications PGDMTH601A Apply fundamental games programming mathematical skills [-]

Sijil

Asas-asas Pembangunan Permainan (sijil Iii Maklumat, Media Digital Dan Teknologi)

Online & Campus Combined Sambilan 10 - 20  July 2017 Australia Adelaide Australia Online Canberra Sydney Melbourne + 4 lagi

Yayasan Pembangunan Permainan tentu akan membolehkan anda untuk membuat permainan 3D menggunakan enjin permainan Unity 3D yang berkuasa. Pelajar akan diperkenalkan kepada alat standard industri dan teknik untuk pembangunan permainan. [+]

Yang Yayasan Pembangunan Permainan tentu akan membolehkan anda untuk membuat permainan 3D menggunakan enjin permainan Unity 3D yang berkuasa. Pelajar akan diperkenalkan kepada alat standard industri dan teknik untuk pembangunan permainan. Kursus ini merangkumi: Menggunakan C # untuk membangunkan permainan dalam Unity 3D Ketahui tentang mekanik permainan dan bagaimana untuk melaksanakannya Buat permainan cepat kerana anda belajar prototaip pantas Explore komponen Unity3D dan skrip menjana tahap, kesan khas, antara muka pengguna dan logik permainan aset karya seni Import untuk permainan Menguruskan projek menggunakan kawalan versi dan alat kolaborasi Berjaya menyelesaikan dianugerahkan dengan Sijil III dalam Maklumat, Media Digital dan teknologi Semasa kursus anda akan membangunkan dua perlawanan dan laman web untuk memaparkan mereka; permainan yang pertama memperkenalkan anda kepada pembangunan di Unity3D. Pengeluaran akhir membolehkan anda, dalam pasukan kecil atau secara individu, untuk mewujudkan konsep, mengurus skop, mengintegrasikan aset seni dan menguji permainan. Modul projek berasaskan memastikan bahawa anda mendapat kemahiran praktikal yang boleh digunakan dalam pembangunan permainan di luar kursus. Unity3D mempunyai plugin yang aplikasi eksport dan permainan untuk peranti mudah alih IOS dan Android (perisian tambahan dan pelesenan diperlukan). Yayasan Pembangunan Permainan tentu dihantar bersemuka dan juga dalam talian, menggunakan Adobe Connect, membolehkan anda melihat dan berinteraksi dalam masa nyata dengan pensyarah dan kelas rakan-rakan anda. Anda akan dapat untuk mengambil bahagian dalam perbincangan kumpulan dan kerja berpasukan dengan mudah melalui pelayar web. Setiap sesi juga akan direkodkan kerana anda tidak terlepas perbincangan kelas. Anda juga boleh berinteraksi dalam sesi kelas dari pelbagai platform mudah alih. Berjaya menyelesaikan kursus ini akan membolehkan anda untuk terus membangunkan permainan dan akan membina portfolio untuk kemasukan ke kursus peringkat Diploma Lanjutan AIE ini. Training Victoria dan Commonwealth Government-Subsidi Jika anda memohon untuk belajar kursus ini di AIE Melbourne, anda mungkin layak untuk pembiayaan Victoria dan Komanwel. Untuk melihat yuran kursus subsidi, klik pada 'Melbourne' di bawah Yuran Kursus dan Tarikh Mula menuju bawah. pilihan dalam talian yang tersedia Yayasan Pembangunan Permainan kini ditawarkan dari kampus Online kami. Keperluan perisian pelajar dalam talian perlu perisian berikut untuk melengkapkan dengan jayanya kursus. Semua perisian ini adalah percuma untuk memuat turun atau akan disediakan pada DVD. Unity3D Pesisir Membangunkan Aptana pelayar web seperti Google Chrome atau Mozilla Firefox Adobe Connect plugin PDF Reader seperti Adobe Acrobat reader Pelajar juga akan memerlukan sambungan internet, sebaik-baiknya jalur lebar untuk penstriman perbincangan secara langsung, kerjasama dan muat turun. Keperluan kursus pengetahuan yang sangat asas C # atau mana-mana Berorientasikan Objek bahasa pengaturcaraan Set kepala dengan mikrofon [-]

Asas Animasi 3d (sijil Ii Dalam Industri Kreatif (media))

Online & Campus Combined Sambilan 10 - 20  June 2017 Australia Melbourne Canberra Adelaide Sydney Australia Online + 4 lagi

Asas Animasi 3D direka untuk memperkenalkan pelajar kepada peluang kerjaya yang tersedia untuk artis 3D, animator dan pereka. Kursus ini memberi pelajar pemahaman tentang potensi kreatif perisian animasi 3D yang digunakan dalam industri permainan, filem dan kesan visual. [+]

Asas Animasi 3D direka bentuk untuk memperkenalkan pelajar kepada peluang kerjaya yang tersedia untuk artis 3D, animator dan pereka. Kursus ini memberi pelajar pemahaman tentang potensi kreatif perisian animasi 3D yang digunakan dalam industri permainan, filem dan kesan visual. Kursus ini merangkumi asas-asas animasi 3D termasuk: Pemodelan 3D Penteksturan animasi lampu Memberi reka bentuk watak reka bentuk persekitaran pengeluaran filem pendek Kursus ini diakhiri dalam unit pengeluaran di mana pelajar akan bekerja bersama-sama untuk menghasilkan filem animasi yang singkat. Pelajar mula dengan merancang animasi mereka dengan seni konsep dan papan cerita, model dan animasi reka bentuk mereka sepanjang proses pengeluaran dan selesai dengan mengedit bunyi, muzik dan FX khas ke dalam produk akhir. Animasi 3D Asas berfungsi sebagai jambatan yang berharga untuk kajian lanjut dalam animasi 3D, termasuk animasi 3D untuk permainan atau filem. Graduan meninggalkan dengan portfolio kerja, pengetahuan dan kemahiran yang berguna dalam banyak multimedia dan reka bentuk kawasan-kawasan lain. Bagi pelajar yang sedang belajar pada tahun 11 atau 12 pada ACT atau NSW College / High School, kursus ini boleh dikira untuk Sijil Tinggi atau 12 Tahun Sijil. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi sekolah VET penyelaras anda atau penerimaan AIE. Training Victoria dan Commonwealth Government-Subsidi Jika anda memohon untuk belajar kursus ini di AIE Melbourne, anda mungkin layak untuk pembiayaan Victoria dan Komanwel. Untuk melihat yuran kursus subsidi, klik pada 'Melbourne' di bawah Yuran Kursus dan Tarikh Mula menuju bawah. pilihan dalam talian yang tersedia Animasi 3D Asas kini ditawarkan dari kampus Online kami. Keperluan perisian pelajar dalam talian perlu perisian berikut untuk melengkapkan dengan jayanya kursus. Semua perisian ini adalah percuma untuk memuat turun atau akan disediakan pada DVD. Maya Gimp pelayar web seperti Google Chrome atau Mozilla Firefox Adobe Connect plugin PDF Reader seperti Adobe Acrobat reader Pelajar juga akan memerlukan sambungan internet, sebaik-baiknya jalur lebar untuk penstriman perbincangan secara langsung, kerjasama dan muat turun. Keperluan kursus Set kepala dengan mikrofon [-]

Video

AIE Screen Showreel

Study Online