Sekolah-sekolah di Ghana

Terbaik Sekolah-sekolah di Ghana 2017

On this page you can search for Universities, Colleges and Business schools in Ghana. You will easily find all information about the top ranked universities in Ghana. Click on"Read more" for a detailed description of the university and an overview of the study programs offered.

Find universities in Ghana and browse through their programs to find the ones that suit you best. Get all info about the various study options in Ghana and compare the tuition fees and length of study. You can save time and contact universities in Ghana directly: fill out the"Request free information" form, which will put you in contact with the admissions office.

Start the search for your future education right away!

12 Hasil dalam Ghana

Kumasi Technical University

Diploma Pascasiswazah Ghana Kumasi September 2017

Kumasi Politeknik adalah salah satu Politeknik terkenal, elegan dan cergas di Ghana. Ia adalah sebuah institusi yang sangat indah, yang terletak di tengah-tengah bandar Garden di Afrika Barat, ibu kota daripada Ashanti Region Ghana (Kumasi). Politeknik, yang dikenali sebelum ini sebagai Kumasi Institut Teknikal, telah ditubuhkan pada tahun 1954, tetapi mula pengajaran dan pembelajaran yang sebenar pada tahun 1955, berurusan terutamanya dengan kursus kraf. Ia menjadi Politeknik… [+] pada 30 Oktober, 1963 dan selepas itu tertumpu kepada Juruteknik dan beberapa Program Diploma. Selain itu, kursus-kursus profesional Beberapa telah ditawarkan. Berikutan enakmen Undang-undang Politeknik 1992, PNDC Law 321, Kumasi Politeknik lagi wujud dalam bentuk sebelumnya dan menjadi sebuah institusi pengajian tinggi. The Kumasi politeknik sejak tahun 1993, datang jauh untuk menempa nama di negara ini sebagai sebuah institusi pengajian tinggi yang kuat dan dipuji. Ia telah membuat kemajuan yang mantap dalam usaha untuk memenuhi mandatnya dalam melatih tenaga kerja yang kritikal yang diperlukan untuk perdagangan dan industri di Ghana. Ia telah berkembang daripada tiga Fakulti dan sebuah Pusat pada tahun 2009/2010 kepada enam Fakulti, satu sekolah dan dua Institutes maklumat yang 2010/2011 year.For akademik lanjut mengenai Fakulti sekolah dan Intitutes, klik sini. institusi itu kini membangunkan dan memperkukuh program HND ke dalam program ijazah. Ia adalah, oleh itu, melatih kakitangan yang berkaliber tinggi dalam bidang sains dan teknologi untuk melengkapkan mereka dengan kemahiran keusahawanan untuk memenuhi permintaan industri khususnya, dan juga meningkatkan pembangunan sosio-ekonomi umum di negara ini. [-]


University Of Cape Coast

Ghana Cape Coast September 2017

Universiti Cape Coast adalah salah satu daripada yang jarang berlaku universiti depan laut di dunia. Ia telah ditubuhkan pada bulan Oktober 1962 sebagai sebuah Kolej Universiti dan diletakkan di dalam hubungan istimewa dengan University of Ghana, Legon. Sebagai sebahagian daripada keinginan untuk bersungguh-sungguh menggalakkan pendidikan jaraknya, Kolej Pendidikan Jarak Jauh (KOD) secara rasmi Pusat Pendidikan Berterusan (CCE) memperoleh tapak di tujuh daripada sepuluh… [+] wilayah untuk pembinaan pusat-pusat kajian kekal. Pusat-pusat akhirnya akan menjadi kampus sebagai UCC di kawasan-kawasan untuk menjalankan beberapa program berasaskan kampus. Selain itu, terdapat sebuah kompleks bangunan yang dibiayai enam puluh bilion Cedis IGF siap untuk Kolej Pendidikan Jarak Jauh (KOD) Wawasan Visi Universiti Cape Coast adalah: "Untuk mempunyai University yang berada pada kedudukan yang kukuh, dengan pujian di seluruh dunia" Ini satu kenyataan di mana Universiti melihat dirinya pada masa akan datang menetapkan nada untuk setiap keputusan yang strategik atau pilihan bahawa ia telah dibuat. Ia menggariskan cita-cita organisasi dan berfungsi sebagai pedoman bahawa setiap fakulti, sekolah, jabatan, bahagian berfungsi dan individu mesti bercita-cita untuk. Dalam kombinasi dengan kenyataan misi, University of Cape Coast telah dinyatakan pemandangan yang realistik, boleh dipercayai, masa depan yang menarik untuk dirinya sendiri; sasaran yang memberi inspirasi kepada semua pihak berkepentingan untuk usaha maksimum dalam merapatkan jurang antara realiti semasa dan masa depan yang dikehendaki mereka. Kenyataan Misi Pernyataan misi adalah seperti berikut: "Universiti Cape Coast adalah The University of Choice di Ghana. Ia adalah sebuah universiti peluang yang sama unik bagi menyediakan pendidikan berkualiti melalui penyediaan program yang komprehensif, liberal dan profesional yang mencabar pelajar untuk menjadi warganegara yang kreatif, inovatif, dan bertanggungjawab dari segi moral. Melalui pembelajaran jarak jauh, tetapi meliputi kepakaran dan kemudahan untuk melatih profesional untuk perusahaan pendidikan dan perniagaan dengan menggunakan teknologi moden. Universiti sentiasa mencari cara-cara alternatif untuk bertindak balas kepada perubahan keperluan. Institusi ini terus berkembang kakitangan akademik dan pentadbiran yang berkelayakan yang sedia ada, menawarkan persekitaran yang kondusif yang mendorong mereka untuk meletakkan Universiti untuk bertindak secara berkesan kepada keperluan pembangunan dunia yang berubah-ubah ". [-]


GIMPA Ghana Institute of Management and Public Administration

Sijil Ghana Accra Kumasi Takoradi Tema September 2017 + 1 lagi

Tinjauan GIMPA Ghana Institut Pengurusan dan Pentadbiran Awam (GIMPA) telah ditubuhkan pada tahun 1961 sebagai Ghana Bangsa-Bangsa / United Kerajaan (PBB) khas projek dana bersama. Asalnya dinamakan Institut Tadbiran Awam Negara, ia telah ditubuhkan sebagai salah satu institusi strategik utama untuk membangunkan sistem pentadbiran awam, untuk menyediakan penjawat awam dengan kecekapan pentadbiran dan profesional, dan untuk merancang dan mentadbir perkhidmatan kebangsaan,… [+] serantau dan tempatan. Pada tahun 1966, tajaan bersama berakhir dan PBB secara rasmi diserahkan Institut kepada Kerajaan Ghana. Pada tahun 1969, Institut kemudiannya dilantik semula sebagai Ghana Institut Pengurusan dan Pentadbiran Awam untuk mencerminkan fungsinya diperluaskan. Selama lebih dari 50 tahun, aktiviti GIMPA telah diberi petunjuk oleh lima mandat berturut-turut, bermula dengan instrumen perundangan pertama 1961 kepada Akta GIMPA semasa, 2004 (Akta 676). Setiap mandat mengesahkan status Institut sebagai institut pembangunan pengurusan negara untuk menyediakan untuk kajian pentadbiran dan pengurusan Ghana awam. Dengan mandat terbarunya, GIMPA kini menawarkan kursus dalam bidang yang mempunyai kecekapan yang membawa kepada penganugerahan sijil, diploma dan ijazah sehingga ke peringkat kedoktoran. Bidang kecekapan ditakrifkan untuk memasukkan latihan dan pendidikan dalam kepimpinan, pengurusan, pentadbiran dan teknologi awam. Hari ini, GIMPA telah mengubah dirinya menjadi institut pembangunan pengurusan utama dan merupakan sebuah institusi pengajian tinggi awam yang bebas dengan autonomi kewangan dan operasi. misi GIMPA adalah untuk mengekalkan Pusat Kecemerlangan untuk latihan dalam bidang pentadbiran awam dan perniagaan, dengan terus meningkatkan keupayaan eksekutif peringkat pertengahan dan atasan dalam sektor awam dan swasta serta badan bukan kerajaan (NGO) kedua-dua di Ghana dan antarabangsa, untuk menguruskan institusi dan perusahaan mereka dengan cekap dan berkesan. Institut yang diiktiraf oleh Lembaga Akreditasi Negara. Selain akreditasi institusi, program akademik GIMPA ini juga diiktiraf oleh Lembaga Akreditasi Negara. Institut terdiri daripada empat buah sekolah iaitu: Business School School Perkhidmatan Awam dan Tadbir Urus Fakulti Undang-undang Pengajian Teknologi Visi Untuk menjadi Institut kecemerlangan global dalam pembangunan pengetahuan dan aplikasi. Misi Kami membina modal insan yang berkualiti melalui pendidikan yang inovatif. Kami melakukan ini dengan memberikan perkhidmatan pengajaran dan program penyelidikan dan perundingan societally relevan dalam kepimpinan, pengurusan, perkhidmatan awam, ICT dan undang-undang. Kami mencapai ini dengan menggunakan fakulti dan kakitangan pelbagai dan intelektual yang terlibat; kemudahan moden; sistem dan proses yang cekap disokong oleh kepimpinan beretika. Tujuan Institut Objektif menyeluruh Institut adalah untuk melatih penjawat awam di negara ini dan untuk menyediakan pendidikan, latihan dan perkhidmatan dalam bidang kepimpinan, pengurusan dan pentadbiran awam bagi sektor awam, sektor swasta dan badan bukan kerajaan. Untuk mencapai tujuannya, Institut hendaklah melaksanakan fungsi yang berikut: Menggalakkan pendidikan, latihan dan perkhidmatan dalam bidang kepimpinan, pengurusan perniagaan dan pentadbiran; Memberi perkhidmatan sokongan khidmat nasihat profesional, tidak berat sebelah dan khusus untuk pelbagai bidang Kerajaan untuk meningkatkan keupayaan mereka untuk pembangunan dan pengurusan mampan; Menggalakkan pembangunan kemahiran pengurusan untuk orang yang bekerja dalam sektor awam dan swasta termasuk tiada kerajaan pertubuhan (NGO), dan mewujudkan kesedaran tentang keperluan untuk pendidikan, latihan dan penyediaan perkhidmatan dalam bidang kepimpinan, pengurusan dan pentadbiran sebagai keperluan yang perlu untuk mengekalkan daya hidup organisasi dalam pembangunan ekonomi; Menggalakkan penggunaan teknologi maklumat sebagai alat penting untuk mewujudkan kelebihan daya saing dan meningkatkan output untuk pembangunan negara; Membantu perusahaan Ghana melalui pendidikan kos efektif, latihan dan penyediaan perkhidmatan, penyelidikan dan perundingan untuk mencapai kawalan kos yang cekap; Menggalakkan persefahaman dan kerjasama antara institusi sektor awam dan swasta berkenaan dengan pentadbiran dan pengurusan kewajipan awam; dan Menawarkan kursus yang membawa kepada penganugerahan sijil, diploma dan ijazah dalam kawasan Institut kecekapan, tertakluk kepada apa-apa syarat yang difikirkan oleh pihak berkuasa yang bertanggungjawab bagi pendidikan tinggi di negara ini hendaklah mengarahkan. [-]


Presbyterian University College

Ghana Abetifi Akropong Agogo Tema Kumasi September 2017 + 1 lagi

mengenai PUCG LATAR BELAKANG SEJARAH Menurut sejarah gereja, pada tahun 1843, Gereja Presbyterian Ghana ditubuhkan sekolah rendah yang pertama di negara ini. Ini mencetuskan satu siri inisiatif berani, berwawasan dan perintis dalam pembangunan pendidikan di negara ini. Lima tahun kemudian, ia menubuhkan Maktab Presbyterian (PTC) di Akropong, institusi pendidikan tinggi kedua di Afrika Barat selepas Fourah Bay College di Sierra Leone. Sejak mereka awal awal, Gereja… [+] Presbyterian Ghana telah ditubuhkan dan diuruskan dengan kerjasama Kerajaan Ghana, beratus-ratus sekolah rendah, banyak sekolah menengah dan kolej pendidikan. Sekolah-sekolah ini dan kolej, dengan sokongan disiplin Presbyterian pepatah, menetapkan standard yang tinggi moral dan pendidikan, yang mempunyai ciri-ciri tradisi Presbyterian Pendidikan. Juga dengan kerjasama kerajaan, gereja telah disediakan dan diuruskan profesional, teknikal dan Institusi Vokasional di pelbagai bidang termasuk Pertanian dan Kesihatan. Secara khusus, gereja telah menubuhkan 1,886 sekolah yang terdiri daripada 490 Nurseries, 973 Sekolah Rendah, 388 Junior High Schools, lima (5) tinggi Institutes, lima (5) Kolej Pendidikan dan 25 Sekolah Menengah Kanan. Dengan penubuhan Maktab Perguruan Presbyterian (PTC), adalah diharapkan bahawa, seperti Bay College Fourah di Sierra Leone, ia mungkin satu hari nanti akan dinaik taraf kepada sebuah universiti. Walau bagaimanapun, selepas beberapa tahun, ia tidak sehingga 1996 bahawa Synod Gereja Presbyterian Ghana pada masa itu mengambil keputusan berani untuk memulakan langkah ke dalam menubuhkan sebuah universiti. Mayat didakwa menolak ke hadapan inisiatif ini, Jawatankuasa Pelaksanaan Universiti Presbyterian, telah ditubuhkan secara rasmi pada tahun 1998. Melalui usaha-usaha ini dan penentuan Church bahawa University College Presbyterian, Ghana telah wujud. VISI Ini University College Presbyterian, Ghana, dijangka sebagai "Seorang University kecemerlangan yang menggabungkan trend moden yang mencerminkan prinsip-prinsip Kristian". MISI Misi Universiti adalah '' Mereka bentuk dan melaksanakan program-program akademik dan profesional yang berkaitan dalam pengajaran, penyelidikan dan jangkauan untuk penduduk global dalam konteks etika Kristian yang menghasilkan pembangunan insan yang holistik. '' OBJEKTIF Objektif yang mana Universiti diasaskan adalah: Untuk mengadakan peruntukan bagi dan menggalakkan pendidikan University, pembelajaran dan penyelidikan, Untuk memperoleh dan menyebarkan pengetahuan dan maklumat, Menjalinkan hubungan dengan institusi pengajian tinggi lain, setiap anak lelaki dan badan-badan. Melahirkan, individu dan pemimpin motivasi diri berdisiplin dengan nilai-nilai moral dan intelektual dalam merealisasikan tanggungjawab mereka kepada Allah, masyarakat dan negara. Tanpa menjejaskan keluasan kuasa, Universiti hendaklah berpandukan kepada prinsip-prinsip berikut dalam merealisasikan matlamatnya: bahawa dalam menentukan kursus-kursus dan program yang akan diajar penekanan hendaklah diletakkan di atas usaha yang seimbang kemanusiaan, sains asas, pembangunan, aplikasi dan pengurusan teknologi, yang mempunyai kaitan khusus kepada keperluan dan aspirasi Ghana khususnya, dan lain-lain secara umum; bahawa pendidikan tinggi di Universiti ini boleh digunakan oleh semua Ghana dan lain-lain yang boleh mendapat faedah daripadanya; penyelidikan yang akan dilaksanakan dalam semua kursus yang diajar di Universiti tetapi dengan perhatian kepada kursus-kursus yang berkaitan dengan sosial, budaya, ekonomi, saintifik, teknikal dan lain-lain masalah yang wujud dalam Ghana atau di tempat lain di Afrika; bahawa buah-buahan penyelidikan dan pengetahuan umumnya akan tersebar di luar negara oleh penerbitan buku-buku dan kertas kerja dan dengan apa-apa cara lain yang sesuai; bahawa pelajar-pelajar akan diajar kaedah pemikiran kritikal dan bebas, sambil itu menyedari bahawa mereka mempunyai tanggungjawab untuk menggunakan pendidikan mereka untuk perkhidmatan bagi Gereja, negara dan umat manusia; bahawa sejauh yang dapat dilaksanakan pelajar akan dilatih untuk menjadi inovatif dan keusahawanan untuk meningkatkan pembangunan sosio-ekonomi; bahawa Universiti hendaklah mengoperasikan penilaian keperluan tempatan, serantau dan global sebagai asas untuk program outreach praktikal dan pelbagai disiplin dalam masyarakat tempatan dan serantau; bahawa Universiti hendaklah menyemai pelajar nilai-nilai etika, moral dan intelektual yang nyata dalam keberanian, disiplin, adil, motivasi diri dan menghormati maruah kehidupan yang jujur. KONSEP ITU The Presbyterian University College difahami sebagai tindak balas kepada cabaran yang dibentangkan oleh permintaan yang tinggi untuk kemasukan pelajar di Ghana Universiti (akses rendah), dilihat penurunan standard akademik dan keruntuhan nilai moral dan etika dalam Persatuan Ghana ini. Ia akan berkaitan program untuk keperluan pembangunan Ghana pada abad ke-21 dan seterusnya, dari segi latihan, penyelidikan, pengembangan dan perkhidmatan. Ia akan mengenal pasti dan mengisi niche yang penting dalam perkembangan pendidikan tinggi di negara ini. Konsep-konsep utama adalah seperti berikut: Kolej ini adalah terbuka kepada semua pelajar dan kakitangan tanpa diskriminasi atas dasar agama, bangsa, asal etnik atau jantina. Ia adalah sebuah institusi fi membayar, dengan mekanisme untuk menggalakkan penajaan untuk pelajar yang memerlukan. Ia merupakan sebuah universiti berbilang kampus. Kolej ini akan mengambil kesempatan, cuaca sejuk separuh sederhana di beberapa lokasi untuk menarik pelajar luar dan menggalakkan program pertanian yang luas. Disebabkan lokasi beberapa Kampus, Kolej akan menjadi kediaman untuk kedua-dua kakitangan dan pelajar; bagaimanapun universiti akan menggalakkan pembangunan asrama untuk pelajar dan perumahan kakitangan melalui syarikat swasta. Kolej ini akan beransur-ansur memperkenalkan program-program dalam bidang sains sosial, kemanusiaan, sains dan teknologi, bahasa, teologi dan misi kajian, kesihatan dan kajian perubatan seperti kejururawatan, perubatan dan pergigian (seperti yang dinyatakan di bahagian lain di dalam buku ini) mengikut Strategik Universiti Plan. [-]


University of Ghana

Ghana Accra September 2017

Tentang UG Visi Universiti Ghana adalah untuk membangunkan sumber manusia bertaraf dunia dan keupayaan untuk memenuhi keperluan pembangunan negara dan cabaran global melalui pengajaran yang berkualiti, pembelajaran, penyelidikan dan penyebaran ilmu. Ditubuhkan pada tahun 1948 sebagai Kolej Universiti di Gold Coast, institusi itu telah diberi mandat untuk menyediakan dan menggalakkan University pembelajaran, pendidikan dan penyelidikan. Ia menjadi Kolej Universiti Ghana… [+] kepada pencapaian kemerdekaan Ghana pada Mac 1957. Walau bagaimanapun, oleh Akta Parlimen pada 1 Oktober 1961, Kolej Universiti Ghana mencapai status universiti berdaulat yang mempunyai kuasa untuk anugerah darjah sendiri. Ia adalah yang tertua dan terbesar daripada enam universiti awam di Ghana. Dengan jumlah pelajar arus lebih 36,000 dengan kira-kira 1,100 pelajar antarabangsa, Universiti operasi Ghana dikawal oleh tahap kewibawaan yang tinggi, standard etika, keterbukaan dan keadilan, dan disokong oleh sistem pengiktirafan ganjaran prestasi. Ia adalah pusat kecemerlangan akademik diiktiraf di seluruh dunia dengan keunggulan badan fakulti dan pelajar dan kejayaan profesional alumni. Ia telah melatih lebih daripada 50,000 graduan yang membuat sumbangan kepada pembangunan Ghana dan juga di peringkat antarabangsa. Kampus Pengajaran yang tersendiri yang khusus dan berkesan penyelidikan Universiti dijalankan di tiga masyarakat kampus - Legon Campus, Korle Bu Kampus Bandar Accra Campus. Legon Kampus: The Legon Campus terletak kira-kira 13 kilometer ke timur laut Accra, ibu negara Ghana. Ini adalah di mana kebanyakan pengajaran dan penyelidikan Universiti dijalankan. The Legon Campus juga menempatkan pusat pentadbiran Universiti. Terdapat 16 kemudahan kediaman di kampus untuk pelajar. Pelajar pasca siswazah mengakui secara tradisinya ditawarkan penginapan di co-ed VALCO Trust Fund Hostel. Walau bagaimanapun, pelajar mempunyai pilihan untuk tinggal di mana-mana asrama yang lain di kampus, atau di luar kampus jika mereka inginkan. Dari 2014/2015 tahun akademik Universiti akan melaksanakan sistem kolej, yang antara lain, akan meningkatkan kecekapan dalam pentadbiran dan perjalanan Universiti. Empat kolej akan ditubuhkan; Kolej Sains Kesihatan, Kolej Ilmu Kemanusiaan, Kolej Asas dan Sains Gunaan dan Kolej Pendidikan. Tiga daripada empat kolej akan terletak di Kampus Legon itu. Universiti Ghana menawarkan sebanyak 90 ijazah dan 150 program ijazah dalam pelbagai bidang dalam seni, sains sosial, perniagaan, sains fizikal dan biologi, perubatan, pergigian, sains kesihatan bersekutu, pertanian, sains kejuruteraan dan undang-undang. Program-program khas yang ditawarkan dalam Seni, Pengajian Afrika dan Hal Ehwal Antarabangsa Persembahan. Korle-Bu Kampus: The Korle-Bu Campus, diketuai oleh seorang Provost, menempatkan Kolej Sains Kesihatan yang terdiri daripada Sekolah Perubatan, Sekolah Perubatan, Sekolah Kesihatan Awam, dan Noguchi Institut Memorial Penyelidikan Perubatan, Pusat Pengajian Sains Kesihatan Bersekutu dan Sekolah Kejururawatan. City Campus Accra: The City Accra Campus adalah nama yang digunakan untuk menyusun semula Ijazah Pusat Luar Universiti Ghana yang beroperasi di Kolej Pekerja Accra. Ia terletak di tengah-tengah Accra, ibu negara Ghana. Peluang Tersedia Untuk Pelajar Antarabangsa • Pelajar dari ECOWAS sub-rantau menerima rebat khas mengenai yuran pengajian sehingga 50% manakala pelajar lain Negara-negara Afrika menerima rebat khas mengenai yuran pengajian sehingga 30%. • Universiti ini dipenuhi dengan kemudahan pendidikan seperti perpustakaan, bilik bacaan, Wi-Fi kawasan panas, makmal komputer dan banyak lagi • Pelbagai jenis program yang disediakan rendaman • Cross-budaya - Lebih 70 bangsa hadir setiap tahun • Pejabat khusus untuk pengurusan program-program antarabangsa dan kebajikan pelajar antarabangsa • Menarik peluang pembelajaran melalui pengalaman • kampus Sangat selamat [-]


Lancaster University Ghana

Kursus Ghana Accra September 2017

Kampus cawangan British pertama di Ghana akan membolehkan pelajar di seluruh Afrika untuk mengakses kecemerlangan akademik Lancaster dalam pengajaran dan penyelidikan di benua Afrika. Diluluskan oleh Lembaga Akreditasi Negara Ghana Fakta utama Peluang kepada pelajar Pelajar di Lancaster University Ghana akan mempunyai peluang untuk menghabiskan sebahagian daripada ijazah mereka di Lancaster University, sama ada untuk sesuatu semester atau tahun akademik penuh. Lancaster… [+] University dihormati oleh majikan siswazah. 94 peratus pelajar Lancaster mencari pekerjaan atau melanjutkan pengajian dalam tempoh enam bulan selepas tamat pengajian. Kajian kami menangani masalah saintifik yang penting dan cabaran teknologi dan kita membangunkan graduan yang mahir dan sangat kerja. Dunia pekerjaan menjadi semakin global dan keupayaan untuk berkomunikasi antara budaya yang berbeza yang lebih penting. Pelajar yang menuntut di salah sebuah kampus di luar negara Lancaster ini boleh mengambil bahagian di sekolah musim panas berpusat di Lancaster University. Ini menawarkan peluang untuk rangkaian, belajar dan belajar tentang budaya yang berbeza. Banyak peluang sukarelawan antarabangsa yang menarik untuk pelajar boleh didapati melalui Lusu Libatkan - memenangi anugerah cabang sukarela Pelajar Lancaster University 'Union. Pelajar boleh berkongsi hidup berubah pengalaman dengan pelajar Lancaster dari seluruh dunia. Anugerah Lancaster mengiktiraf pencapaian ko-kurikulum. Ramai pelajar Lancaster telah terlibat dalam banyak aktiviti ko-kurikulum, dan anugerah itu bertujuan untuk menggalakkan pelajar mengikuti aktiviti dan diiktiraf untuk pencapaian mereka. Perniagaan dan industri adalah kunci kepada misi Lancaster untuk melahirkan pengetahuan dan bahagian graduan gunaan, dan Lancaster sedang bekerjasama dengan lebih 1000 perniagaan setiap tahun. [-]


Leoron Professional Development Institute

Sijil Emiriah Arab Bersatu Dubai Arab Saudi Riyadh Abu Dhabi Jeddah Jubail United Kingdom London Amerika Syarikat New York Kuwait Kuwait City Oman Muscat Bahrain Manama Ghana Accra Nigeria Lagos Mozambique Maputo Kazakhstan Almaty September 2017 + 21 lagi

gambaran pertama di LEORON Dibina di atas pengalaman yang kukuh dalam sektor pembuatan, yang pengasasnya dibangunkan di Sweden semasa pengembangan global tahun 90-an, LEORON berkembang menjadi sebuah institut latihan yang komprehensif, yang menawarkan penyelesaian latihan dan pembangunan dalam semua fungsi korporat strategik, termasuk kewangan korporat, HR, SCM, operasi dan kejuruteraan. "dengan pengedaran strategik pejabat kami di lokasi-lokasi utama seperti Skopje,… [+] Accra, Dubai, Jonkoping, Riyadh dan Almaty, pasukan kami pakar menyampaikan kira-kira 500 kursus setiap tahun, dan kira-kira 4000 profesional dilengkapi dengan pendidikan yang sesuai dan pandangan terkini dalam pelbagai jenis industri di seluruh rantau EMEA. misi LEORON adalah untuk membantu pelanggan-pelanggan kami di seluruh dunia meningkatkan daya saing mereka dengan meningkatkan tahap kecekapan pekerja mereka, melalui penyelesaian latihan dan pembangunan berkualiti tinggi yang disampaikan oleh pakar-pakar global yang tiada tandingan dan dibantu oleh pengurus latihan yang terbaik dalam industri. Sama ada pelanggan kami menghadapi kesukaran semula menganjurkan jenama mereka, melengkapkan tenaga kerja mereka dengan satu set tambahan kemahiran atau bertujuan untuk menilai kecekapan dalam struktur yang sedia ada, perancangan pembangunan adalah satu penyelesaian yang bagus. [-]


Webster University - Ghana Campus

Ghana Accra September 2017

Global. Action-oriented. Academic Excellence. How do we fit a century of academic excellence and a global perspective into every classroom and every course? That's what makes Webster so compelling. We're a private, nonprofit, accredited university that offers a balance of arts, sciences and professional undergraduate and graduate degrees – on campus and online. Webster is one of the most diverse and global universities in the world. Distinctive student experience … [+] Students experience an ideal, student-centered environment with personalized learning Students attend from 50 states and 148 countries Diversity and inclusion are core values—we offer a welcoming environment Average class size consists of 10 students Distinguished faculty members offer the right balance of global scholarship and professional experience Travel awards available – your opportunity to travel to worldwide Webster locations with Webster faculty and students Distinctive learning Global feature in academic programs. Globalized curriculum is our distinctive hallmark Academic programs engage your mind and stimulate your understanding beyond your home country and culture Every student experiences a global learning component Every student is exposed to a worldwide network of fellow students who live, work and study around the U.S., Europe, Africa and Asia Learn in class today and apply it in real life tomorrow Five schools and colleges: Arts & Sciences; Business & Technology; Communications; Education; and Fine Arts Distinctive campuses and network The beautiful and vibrant home campus located in Webster Groves offers undergraduate and graduate programs Students are able to create a unique experience based on each Webster University campus location while being assured of consistent academic quality at each location in each program A global reach with locations around the world and online—offers quality, convenience and access to learning Webster Groves/St. Louis is one node in the worldwide network. Ideas, academic content and contact with students and faculty are constant and free flowing throughout the Webster network A global, Tier 1, private, nonprofit university Webster University, founded in 1915 with its home campus based in St. Louis, Missouri, USA, is the only Tier 1, private, nonprofit university with campus locations around the world including metropolitan, military, online and corporate, as well as American-style traditional campuses in North America, Europe, Africa and Asia. Transforming students Our mission is bold, and appropriate for these times: Webster University, a worldwide institution, ensures high-quality learning experiences that transform students for global citizenship and individual excellence. The degrees available at Webster University's Ghana campus serve the needs of students advancing their careers in the fast-growing sectors of the African economy. With a maximum class size of 25, students get personalized attention and support from professors. Student success is the top priority and all Webster students earn a Webster University degree, not a local degree. [-]


Kwame Nkrumah University Of Science And Technology

Ghana Kumasi September 2017

Established in 1952, KNUST has a rich history in its evolution into a first class University over the years. Kwame Nkrumah, the African Personality of the Century and pioneer of African independence is the founder of KNUST. KNUST believes in achievement through diligence and commitment. We continue to develop plans not only to maintain our status as Ghana’s No.1 but also to improve our international standing. The KNUST has, since January 2005, transformed from its previous c… [+] entralized system of administration into significantly decentralized one called the Collegiate system. Under this system, the various faculties have been condensed into six colleges. Since its inception, the University has been administered on the Faculty-based system. This naturally led to a situation where new Faculties and Institutes were created to meet the ever-growing academic pursuits of students. The resultant collection of Faculties largely hampered efficient administrative and academic operations, as duplication of efforts and long administrative processes were rampant. The need to deal with these complexities and harmonize the operation of the existing structures became apparent and unavoidable. This was more so, with the ever-increasing numbers in student population. True to the vision to make KNUST the model for technological education in Africa and the Vice-Chancellor's commitment to academic excellence, the Collegiate System came into being with the promulgation of the statutes on November 29, 2004. General Information The University is situated approximately on a sixteen square-kilometre campus of undulating land and pleasant surroundings, about seven kilometres away from the central business district of the city of Kumasi. The campus presents a panorama of beautiful and modern buildings interspersed with verdant lawns and tropical flora, which provide a cool and refreshing atmosphere congenial to academic studies. It has within the short period of its existence become an important centre for the training of scientists and technologists not only for Ghana, but also for other African countries as well as from other parts of the world. There are six Halls of residence and a number of hostels in the University. They are Queen Elizabeth II, Unity, Independence, Republic, University, and Africa. Three of the Halls of residence are mixed, two for males only and one for females only. Of the five hostels, two are for postgraduate students, one for both undergraduate and graduate students and managed by the Ghana Universities Staff Superannuation Scheme (GUSSS). Medical students of Komfo Anokye Teaching Hospital inhabit one of the hostels, while the last one is under the management of the Social Security and National Insurance Trust (SSNIT).The Halls are self-contained, each with its kitchen, dining hall and separate junior and senior common rooms for students and senior members of the hall. The Halls of Residence, the Administration Block, the Library and the Great Hall occupy the central portion of the grounds. The University started awarding its degrees in June 1964. All degree examinations are reviewed by external examiners and moderators to ensure that high academic standards are maintained. [-]


Advanced Business College

Ghana Accra September 2017

Advanced Business College was born out of the conviction that everyone has a role to play towards the overall development of our dear nation, Ghana. The development of every nation depends, to a very large extent, on the quality of its human resource. Ghana, as a developing nation, requires a well educated human resource, if it is to develop into a middle income country within the foreseeable future. Over the years, however, greater percentages of persons who qualify for… [+] the various institutions of higher learning do not gain admission into them due to inadequate facilities. It is for this reason that the Founder/Promoter, having obtained the requisite academic qualification complemented with enough professional experience, and the Principal decided to establish Advanced Business College as their contribution to solving the problem of human resource development in our dear nation, Ghana. It is for this reason that the Founder/Promoter, having obtained the requisite academic qualification complemented with enough professional experience, and the Principal decided to establish Advanced Business College as their contribution to solving the problem of human resource development in our dear nation, Ghana Legal Status Advanced Business College was registered with Registrar General’s Department as a company limited by shares on 9th September 2005, on which date the Certificate of Incorporation was issued to the College. Registrar General’s Department followed up with the issue of the Certificate to Commence Business to the College on 12th September 2005. Facilities At The College ABC, desirous of ensuring that it lives up to its reputation of churning out good quality graduates, who will either fit perfectly into today’s world of business or pursue academic work, it has ensured that it provides the right teaching and learning environment. Faculty It can be said without contradiction that the quality of faculty members of every College is the most critical investment that every College, worth its salt, should make. Advanced Business College has therefore taken the necessary steps to ensure that the faculty members are persons who are highly qualified and have many years of experience in the academia. [-]


CEIBS Africa

Sijil Ghana Accra September 2017

CEIBS Penubuhan CEIBS adalah sekolah perniagaan terkemuka tanah besar China, dengan tiga program di peringkat global disenaraikan oleh Financial Times. 

               The CEIBS Misi: Untuk mendidik pemimpin yang bertanggungjawab mahir dalam 'China Kedalaman, Global Lebar.               The CEIBS Visi: Untuk menjadi sekolah perniagaan antarabangsa yang paling dihormati dengan menghubungkan Timur dan Barat dalam pengajaran, penyelidikan, dan amalan pernia… [+] gaan dan dengan menggalakkan pembangunan sosial dan ekonomi China melalui penciptaan pengetahuan berimpak tinggi dan penyebaran. CEIBS telah ditubuhkan pada 8 November 1994 di Shanghai. Berdasarkan kampus sendiri di daerah Pudong di Shanghai, sekolah ini adalah usaha sama bukan untuk keuntungan yang ditubuhkan di bawah perjanjian antara MOFTEC dan Suruhanjaya Eropah. Hari ini, CEIBS juga mempunyai pejabat dan mengendalikan program-program di Beijing, Shenzhen dan Afrika, dan menawarkan program sijil dalam membangunkan kawasan-kawasan China.               CEIBS rakan-rakan               Pada penubuhan CEIBS, pihak-pihak menandatangani kontrak pengasas rasmi adalah Jiao University Shanghai Tong dan Yayasan Eropah bagi Pengurusan Pembangunan (EFMD). Pertubuhan-pertubuhan ini terus menyediakan jaminan institusi yang membuat CEIBS pusat kecemerlangan dalam pengurusan perniagaan dan penyelidikan di Asia dan seluruh dunia. berumur lebih daripada seratus tahun, Shanghai Jiaotong University adalah salah satu universiti terkemuka di China. Ia mempunyai hubungan yang luas dan lama dengan perniagaan di negara ini, dan dengan itu dapat memudahkan hubungan CEIBS 'dengan dunia korporat Cina. EFMD adalah sebuah organisasi keahlian antarabangsa, yang berpangkalan di Brussels, Belgium. Dengan lebih daripada 700 ahli organisasi dari ahli akademik (termasuk 500 sekolah perniagaan terkemuka di dunia), perniagaan, perkhidmatan awam dan perundingan di 80 buah negara, EFMD menyediakan forum unik untuk maklumat, penyelidikan, rangkaian dan perbahasan kepada inovasi dan amalan terbaik dalam pembangunan pengurusan . EFMD diiktiraf di peringkat global sebagai badan akreditasi kualiti dalam pendidikan pengurusan dan telah mewujudkan perkhidmatan akreditasi untuk sekolah-sekolah perniagaan dan program sekolah perniagaan, universiti korporat dan program pembelajaran teknologi yang dipertingkatkan. [-]


University of Professional Studies - Accra (UPSA)

Ghana Accra September 2017

Universiti Pengajian Profesional - Accra (UPSA) Universiti Pengajian Profesional Accra (UPSA) adalah satu institusi terunggul yang menyediakan kedua-dua pendidikan perniagaan akademik dan profesional di Ghana. Dengan lebih daripada empat puluh (40) tahun pengalaman, Universiti telah mendapat reputasi sebagai pembekal Profesional Perakaunan dan Pengurusan tuisyen yang tertua di Ghana dengan banyak produk di kedudukan kepimpinan utama di Ghana dan di tempat lain. Universiti… [+] adalah yang pertama dan masih satu-satunya institusi awam di Ghana dengan mandat untuk menawarkan kedua-dua Ijazah akademik dan menyediakan latihan untuk Perniagaan Pendidikan Profesional di Ghana. Universiti kini mempunyai jumlah murid lebih tujuh ribu (7000) dan kekuatan kakitangan kira-kira 310. Universiti Pengajian Profesional, Accra (UPSA) Universiti Pengajian Profesional Accra (UPSA) adalah satu institusi terunggul yang menyediakan kedua-dua pendidikan perniagaan akademik dan profesional di Ghana. Dengan lebih daripada empat puluh (40) tahun pengalaman, Universiti telah mendapat reputasi sebagai pembekal Profesional Perakaunan dan Pengurusan tuisyen yang tertua di Ghana dengan banyak produk di kedudukan kepimpinan utama di Ghana dan di tempat lain. Universiti adalah yang pertama dan masih satu-satunya institusi awam di Ghana dengan mandat untuk menawarkan kedua-dua Ijazah akademik dan menyediakan latihan untuk Perniagaan Pendidikan Profesional di Ghana. Universiti kini mempunyai jumlah murid lebih tujuh ribu (7000) dan kekuatan kakitangan kira-kira 310. Universiti telah ditubuhkan pada tahun 1965 sebagai Institusi swasta dan diambil alih oleh kerajaan pada tahun 1978 oleh Universiti Pengajian Profesional Dekri, 1978 (SMCD 200). Universiti telah menawarkan tuisyen untuk pelbagai program profesional perniagaan yang diiktiraf di peringkat antarabangsa dan diiktiraf. Dalam hal ini, UPSA telah banyak menyumbang kepada pengajaran dan amalan Perakaunan dan Pengurusan di Ghana. Universiti kemudiannya, yang ditubuhkan sebagai institusi pengajian tinggi oleh Universiti Akta Pengajian Profesional, (Akta 566), 1999 dengan mandat untuk menyediakan pendidikan tinggi dan profesional dalam bidang akademik Perakaunan, Pengurusan dan bidang lain yang berkaitan pengajian. Selepas itu, Universiti diperkenalkan Program Ijazah Sarjana Muda dalam pelbagai bidang yang diberi mandat untuk memenuhi permintaan industri dan perdagangan pada September 2005 dan menerima piagam presiden pada September 2008, ia memberi kepada status sebuah universiti awam beroperasi sepenuhnya. Universiti kini menawarkan Sarjana Muda dan Sarjana Ijazah untuk beberapa program. Gabungan biasiswa dan profesionalisme adalah asas bagi profil unik Universiti. Pembangunan pelbagai awal dan baru program akademik, ditambah pula dengan trend dalam pendidikan tinggi di peringkat tempatan dan antarabangsa, panggilan untuk semakan atau pindaan Akta yang sedia ada 566. Dengan penambahan Program Weekend, Penerbitan Jurnal Perniagaan Penyelidikan (JBR) dan Program Siswazah, Universiti memerlukan satu rangka kerja undang-undang baru dan sumber-sumber dan strategi tambahan untuk memenuhi cita-cita masa depan. Universiti telah mengambil langkah-langkah untuk mencadangkan kajian semula Akta 566 tahun 1999 dan cadangan itu telah menerima kabinet pendakian, menunggu rang undang-undang yang akan digubal untuk pertimbangan Parlimen. Dengan latar belakang Universiti seperti yang dinyatakan di atas, ia menjadi jelas bahawa Universiti sedang dalam proses membina sistem dan meletakkan asas bagi profil akademik yang kukuh, yang agak berbeza daripada kehendak Institusi semata-mata profesional atau akademik. Visi Untuk menjadi penyedia pendidikan bertaraf dunia dalam kedua-dua bidang akademik dan profesional di peringkat kebangsaan yang sudah berakar umbi, serantau diiktiraf dan relevan di peringkat global. Credo Ilmu, asas untuk Pembangunan adalah berkaitan apabila berkongsi dan digunakan. Kenyataan misi Kami berusaha untuk menyediakan dan menggalakkan pendidikan dan latihan yang berkualiti dalam pengurusan dan disiplin lain yang berkaitan dengan memanfaatkan campuran berstruktur Biasiswa dengan Profesionalisme di Ghana dan seterusnya. Kami percaya tanggungjawab pertama kami adalah untuk pelajar, kakitangan, alumni dan semua pihak berkepentingan lain. Dalam memenuhi keperluan mereka, segala yang kita lakukan melambangkan biasiswa dengan profesionalisme Biasiswa kepada kami bermakna mengejar ilmu dan Profesionalisme bermaksud penggunaan pengetahuan untuk pembangunan dengan cara yang beretika. Kedua-dua adalah kuasa-kuasa memandu utama Kewujudan IPS. [-]