Sekolah-sekolah di Latvia

Terbaik Sekolah-sekolah di Latvia 2017

On this page you can search for Universities, Colleges and Business schools in Latvia. You will easily find all information about the top ranked universities in Latvia. Click on"Read more" for a detailed description of the university and an overview of the study programs offered.

Find universities in Latvia and browse through their programs to find the ones that suit you best. Get all info about the various study options in Latvia and compare the tuition fees and length of study. You can save time and contact universities in Latvia directly: fill out the"Request free information" form, which will put you in contact with the admissions office.

Start the search for your future education right away!

14 Hasil dalam Latvia

Turiba University

Latvia Riga September 2017

Keuntungan Pengetahuan Praktikal berpuas Majikan Pendidikan tinggi adalah tempat yang penting dalam penciptaan kerjaya yang berjaya. Ia membuka pintu untuk pertumbuhan, pembangunan dan kejayaan. Dalam Turiba pengetahuan Universiti seiring dengan kemahiran praktikal - ia adalah gabungan, yang amat dihargai oleh majikan bukan sahaja di Latvia, tetapi juga di dunia. Turiba Universiti telah menerima pengiktirafan daripada majikan dan berada di kedudukan teratas universiti… [+] yang paling diiktiraf. 99.61% graduan bekerja - ia adalah kadar pekerjaan yang tertinggi di kalangan universiti Latvia, tambahan pula, pelajar universiti lebih daripada 80% bekerja semasa pengajian mereka. Graduan Turiba Universiti berdaya saing dan permintaan dalam pasaran buruh. Juga orientasi antarabangsa, kerjasama yang berjaya dengan industri, serta suasana pembelajaran yang dianjurkan Universiti diluluskan; persekitaran pembelajaran adalah lebih baik dengan mengambil nasihat akaun profesional bidang dan dengan belajar dari majikan, rakan-rakan dengan Universiti dalam isu-isu pembangunan pengajian. Turiba adalah universiti dikatakan berorientasikan, kerana kajian praktikal membentuk 60% daripada masa yang digunakan pada kajian, manakala teori - 40%. Pensyarah profesional lapangan dengan pengalaman luas, yang sebagai tambahan kepada teori memberikan wawasan ke dalam dunia bidang tertentu. Semua orang boleh mendapatkan untuk sesuai, pendidikan yang berorientasikan perniagaan bidang profesional mereka dan untuk membangunkan sebagai pemimpin kreatif. Orientasi profesional Turiba Universiti yang membolehkan pelajar mendapat pengalaman bekerja sudah semasa pengajian bagi setiap tahun pengajian dengan menawarkan peluang perantisan luas menyajikan dasar kadar pekerjaan yang tinggi. Sudah semasa kajian ia adalah mungkin untuk mendapatkan kemahiran sebenar dan pengalaman yang diperlukan untuk kerja. Kajian tidak berdasarkan hanya kepada bahan-bahan akademik dan tugas-tugas teori; dengan itu pelajar lebih berdaya saing di pasaran buruh. Majikan meluluskan pengalaman praktikal, oleh itu apabila merekrut anak-anak muda, keutamaan diberikan kepada orang-orang muda yang telah mendapat pengalaman dengan majikan dalam bidang yang mereka pilih. Turiba adalah tenaga kerja yang berorientasikan pasaran universiti, dan ia diluluskan oleh kedua-dua pelajar dan majikan masa depan. Dengan menilai pekerja yang berpotensi, ia juga diambil kira universiti mana dia telah lulus, kerana ia merujuk kepada pengetahuan dan kemahiran pekerja untuk melaksanakan kerja yang khusus. Adalah penting bagi majikan untuk mengetahui berapa banyak masa dan kerja perlu dilaburkan dalam melatih pekerja baru. Lebih banyak pengalaman dan pengetahuan praktikal orang muda mempunyai, masa yang kurang perlu dilaburkan oleh majikan, dengan itu institusi pendidikan tinggi dan kandungan program kajian ini adalah penting, dan juga pengalaman sebelumnya dengan pelajar-pelajar institusi pengajian tinggi tertentu. Kerjasama Bekerja dengan Majikan Turiba University menjaga setiap hari untuk meningkatkan persekitaran perniagaan di Latvia dan untuk menyumbang kepada pembangunan sektor-sektor perniagaan yang paling berpotensi. Untuk tujuan ini Turiba bekerja bersama-sama dengan majikan menyediakan mereka dengan nasihat, latihan dan penyelidikan. Majikan, pelajar dan wakil-wakil pelbagai persatuan dengan pengetahuan trend dan permintaan pasaran yang sedia ada sering dijemput untuk melibatkan diri dalam Majlis Fakulti, kumpulan kerja dan perbincangan, dan dengan itu mengambil bahagian dalam pembangunan kurikulum baru, kelulusan tema untuk kertas tamat pengajian dan program-program masa latihan, serta bersama-sama mencari jawapan mengenai cara untuk menyediakan yang terbaik pakar baru dan apa yang perlu untuk memperbaiki persekitaran perniagaan. Penyelidikan perniagaan Perniagaan harian tenaga pengajar bukan sahaja syarahan atau pemegangan bengkel dan menyediakan perundingan kepada pelajar. Sebahagian penting dalam kerja-kerja tutor di Turiba Universiti adalah untuk meningkatkan kecekapan akademik mereka dengan menerbitkan kertas penyelidikan, bekerja dengan majikan dan mendapat terlibat dalam kumpulan kerja yang dianjurkan dengan tujuan untuk menyiasat isu tertentu yang memerlukan perhatian, untuk memudahkan integrasi inovasi ke dalam perniagaan dan untuk menjaga peningkatan ekonomi di negara ini. Penyelidikan gunaan dibangunkan dengan kerjasama pakar-pakar industri dan pelajar akan menjadi berguna untuk tiap-tiap majikan mengikuti trend sektor dan merancang pembangunan masa depan syarikat. Kajian ini dilakukan dalam empat bidang kegiatan saintifik. Sebahagian besar daripada projek-projek penyelidikan yang dijalankan dalam bidang pentadbiran perniagaan, dan juga dalam bidang keutamaan kepada keadaan Latvia - perniagaan pelancongan. Fakulti Pengurusan Perniagaan dengan kerjasama Institut Perniagaan Teknologi melaksanakan audit penyelidikan gunaan mengenai topik-topik penting utama kepada pembangunan persekitaran perniagaan di Latvia dan kepada peningkatan kecekapan perniagaan: Peluang pembangunan untuk PKS dalam persekitaran ekonomi yang berubah-ubah; Aktiviti pengurusan perusahaan kecil dan sederhana Latvia, penilaian dari segi peningkatan produktiviti, dan perubahan yang diperlukan dalam dasar ekonomi kerajaan untuk meningkatkan kecekapan tenaga kerja; Sistem maklumat perniagaan dan pemprosesan data. Tutor dan penyelidik dari Fakulti Pelancongan antarabangsa melaksanakan projek-projek penyelidikan pelancongan, termasuk yang antarabangsa, yang boleh dinilai sebagai sumbangan penting kepada pertumbuhan industri pelancongan Latvia. Topik-topik penyelidikan utama termasuk yang berikut: Pasaran sasaran pelancongan serantau Latvia, keperluan dan kecukupan produk yang ditawarkan kepada permintaan mereka; Persediaan profesional pembekal perkhidmatan pelancongan - kemahiran yang diperlukan dan kecekapan, penilaian mereka; Kajian pada layanan mesra daripada objek pelancongan; Kajian ke atas penjenamaan lokasi. Para penyelidik Institut bekerja dalam bidang komunikasi dan tutor Fakulti Komunikasi menjalankan penyelidikan pasaran media massa di Latvia, serta komunikasi antara budaya dalam bidang tanggungjawab sosial korporat di Latvia. Topik penyelidikan yang utama adalah seperti berikut: Pembentukan kesedaran tentang identiti nasional selepas pemulihan kemerdekaan Latvia: trend dan faktor-faktor; Aspek antara budaya tanggungjawab sosial korporat di Latvia; Komunikasi dan perspektif pada permulaan jenis Eropah kepada manusia; Konflik dalam organisasi - Pilihan untuk analisis dan resolusi. Pakar dalam bidang undang-undang dari Institut Perniagaan Teknologi dan Fakulti Undang-undang yang aktif di kawasan mereka aktiviti dalam memberikan nasihat mengenai isu-isu perniagaan dan hak perlembagaan untuk kedua-dua syarikat dan individu persendirian. Mereka telah mengambil bahagian dalam projek-projek berkenaan dengan isu-isu undang-undang skop negara dan merentas sempadan, contohnya, pembangunan pindaan kepada tindakan perundangan dan peruntukan nasihat mengenai isu-isu undang-undang antarabangsa. Beberapa topik penyelidikan utama termasuk: Kesan Barat budaya hak perlembagaan mengenai pembentukan dan pembangunan hak perlembagaan Republik Latvia; Isu-isu untuk perlindungan hak cipta dalam masyarakat maklumat; Pembaharuan pentadbiran awam; Pembaharuan pentadbiran awam berperlembagaan; Trend perkembangan dalam bidang sosiologi hak. [-]


RISEBA

Kursus Latvia Riga September 2017

RISEBA adalah sejenis universiti institusi pendidikan tinggi swasta yang diiktiraf sepenuhnya oleh Kementerian Pendidikan dan Sains Republik Latvia. Menjadi salah satu institusi pendidikan tinggi swasta pertama di Latvia, hari ini RISEBA adalah antara 10 institusi pengajian tinggi terbesar di Latvia (Awam dan swasta) dengan hampir 3000 pelajartermasuk 200 pelajar antarabangsa, Yang hadir 19 program pengajian peringkat dan arah yang berbeza, Dan lebih daripada 8000 alumni.… [+] Sejak dua dekad yang lalu RISEBA telah melalui transformasi yang besar dari sebuah sekolah perniagaan kecil bercita-cita tinggi untuk universiti yang menyediakan, sebagai tambahan kepada program perniagaan dan pengurusan, kajian dalam bidang komunikasi, seni media audiovisual dan seni bina, sekali gus mengubah institusi itu ke dalam "tempat di mana perniagaan memenuhi seni". RISEBA menonjol dari institusi pengajian tinggi yang lain dengan yang mempunyai fokus antarabangsa yang jelas dan dibezakan oleh eksklusif program pengajian yang ditawarkan dan pelbagai bahasa pengantar. RISEBA menyediakan program yang sama ada yang unik di pasaran atau telah mula diperkenalkan ke pasaran dengan RISEBA. Ia adalah salah satu daripada beberapa institusi yang menawarkan program ijazah penuh dalam tiga bahasa - Bahasa Latvia, Bahasa Inggeris dan Rusia. RISEBA tersebar di lima tapak: tiga bangunan RISEBA kampus utama terletak di Riga (Ibu kota), salah satu cawangan serantau berpangkalan di Daugavpils (Bandar kedua terbesar di Latvia). RISEBA Misi, Visi dan Nilai Sejak ditubuhkan pada tahun 1992, RISEBA adalah berpandukan misinya "untuk menjadi pintu masuk ke kerjaya antarabangsa" menekankan bahawa universiti itu bertujuan untuk menyediakan pelajar dan graduan untuk kerjaya antarabangsa dan menekankan bahawa ia tidak bermakna bahawa pelajar diajar "untuk eksport". Idea utama di sebalik misi adalah bahawa RISEBA mahu memastikan setiap murid berdaya saing di pasaran antarabangsa, mengetahui budaya, boleh bekerja dalam pasukan antarabangsa sama ada di negara asal mereka atau di luar negara dan berjaya bersaing dalam pasaran global. RISEBA melihat graduannya sebagai bakal majikan yang akan menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi Latvia, Eropah dan global, dapat bekerja di syarikat antarabangsa di Latvia dan di luar negara, adalah sensitif dan bertoleransi perbezaan silang budaya, dan penyumbang aktif pasukan multinasional. Bertindak balas kepada perubahan dalam persekitaran luaran dan mencari peluang baru RISEBA diperluaskan aktivitinya kepada bidang-bidang baru - industri kreatif, komunikasi iaitu, media dan seni bina, dan pada masa depan melihat dirinya sebagai ", universiti yang diiktiraf di peringkat antarabangsa yang mampan dari segi kewangan perniagaan, seni dan teknologi ". Berpandukan RISEBA wawasannya terdiri daripada tiga komponen akademik utama atau sekolah: - Sekolah Perniagaan dengan Ijazah Sarjana Muda, Sarjana dan Doktor Falsafah, yang meliputi bidang perniagaan, pengurusan dan ekonomi - Sekolah Media dan Komunikasi dengan Ijazah Sarjana Muda dan program Master dalam bidang seni dan komunikasi - Sekolah Seni Bina dan Reka Bentuk, yang kini menawarkan program Sarjana Muda Seni Bina. RISEBA merupakan antara disiplin, universiti budaya menyediakan pasaran buruh global dengan individu bijak, kreatif dan bebas berfikir. RISEBA bermaksud pendidikan yang cemerlang, ijazah yang diiktiraf antarabangsa, berkualiti tinggi graduan, asas penyelidikan yang cemerlang dan kakitangan yang berkelayakan. Lima nilai teras berada di tengah-tengah apa RISEBA tidak: - Keterbukaan: RISEBA terkenal dengan pendekatan individu kepada pelajar. Kakitangan komited untuk mewujudkan persekitaran pembelajaran yang mesra berasaskan kepercayaan, hormat dan responsif. - Kerjasama: RISEBA secara aktif terlibat dalam persekitaran perniagaan tempatan dan antarabangsa dan menggalakkan pertumbuhan profesional kakitangan dan pelajarnya. Bersama-sama dengan alumni dan rakan-rakan, institusi yang mewujudkan pengalaman akademik dan kerja yang cemerlang, yang merupakan satu bahagian penting dalam proses kajian. - Pembelajaran Sepanjang Hayat: RISEBA menggalakkan pembelajaran sepanjang hayat pelajar. Pembelajaran sepanjang hayat menyumbang kepada pembangunan Latvia dan negara-negara Eropah yang lain seperti masyarakat kontemporari pengetahuan dengan perkembangan ekonomi yang kukuh, tempat-tempat kerja yang lebih dan perpaduan sosial yang lebih besar. - Kepelbagaian: RISEBA adalah jambatan antara Barat dan Eropah Timur, yang membantu pelajar membuat langkah pertama dalam perjalanan ke kerjaya antarabangsa. RISEBA memastikan persekitaran yang pelbagai budaya dengan menawarkan pelbagai program pengajian, borang kajian dan latihan dalam pelbagai bahasa. - Etika dan Tanggungjawab Sosial: kereta api RISEBA sosial pengurus yang bertanggungjawab dan berusaha untuk membantu pelajar memahami peranan keusahawanan dalam penciptaan dan penyelenggaraan amalan yang beretika dalam persekitaran yang profesional dan masyarakat secara keseluruhannya, manakala pada masa yang sama memastikan perlindungan yang sepatutnya bagi alam sekitar untuk generasi akan datang. [-]


Liepaja University

Latvia Liepaja September 2017

Fakta dan angka Liepaja Universiti yang diiktiraf institusi pengajian tinggi negeri yang lebih tinggi, yang melaksanakan program-program pengajian di ketiga-tiga tahap pengajian: kajian asas, Master dan kajian Doktor Falsafah. Setiap tahun kira-kira 30 program pengajian dilaksanakan. Sepenuh masa dan kajian separuh masa. Bilangan dipilih ahli tenaga pengajar - 74, di antara mereka lebih dari 64,8% - Doktor Sains; 35,1% profesor dan profesor madya. … [+] Kira-kira 2000 pelajar. Liepų mempunyai lagu sendiri, jata, logo dan panji-panji. Lebih daripada 20 ribu graduan Beberapa fakta sejarah: Penubuhan pendidikan tinggi telah ditubuhkan pada tahun 1954 atas dasar Institut Pendidikan Guru. Nama asalnya - Liepaja Pedagogi Institute. Yang pertama kampus - Baseina iela 9, Liepaja. Selama bertahun-tahun lama pertubuhan pendidikan yang ditawarkan pendidikan dalam bidang sains pendidikan. Serentak dengan program pengajian latihan guru spektrum luas program pengajian bukan pedagogi telah ditawarkan sejak tahun 1990. Dalam perjalanan masa nama institusi pengajian tinggi telah berubah lebih daripada sekali. Pada 16 Julai 2008 Liepāja Akademi Pedagogi menjadi Liepaja Universiti (Liepų). Misi Liepaja University adalah simbol pendidikan, sains dan budaya Liepaja dan rantau Kurzeme yang menyediakan dengan kompetitif, diiktiraf di peringkat antarabangsa pendidikan yang berbeza-beza. The Liepų membangunkan penyelidikan inovatif, memastikan kemampanan pembangunan masyarakat, pembangunan pengetahuan ekonomi di Latvia sebagai rakan kongsi yang sah dalam Kesatuan Eropah. Program Pengajian Liepāja Universiti ialah pertubuhan pendidikan yang terbesar yang lebih tinggi dalam Kurzeme, ia melaksanakan program pengajian dalam enam bidang pengajian daripada lapan kawasan yang ditakrifkan dalam Latvia. Profil kajian asas: Sains Kemanusiaan dan Kesenian Sains Semula Jadi, Matematik dan IT Perkhidmatan Sains Sosial dan Keusahawanan Kebajikan sosial Pendidikan Guru dan Pedagogi Fakulti Kerja pengajian di Liepų dianjurkan oleh: Fakulti Kemanusiaan dan Kesenian Fakulti Pedagogi dan Kerja Sosial Fakulti Pengurusan dan Sains Sosial Fakulti Sains dan Kejuruteraan Fakulti Kemanusiaan telah ditubuhkan pada tahun 2000, dengan menyusun semula fakulti Academy yang sedia ada. Permulaan Fakulti harus dicari di Fakulti Bahasa Latvia dan Sastera, yang ditubuhkan pada tahun Liepų asas. Fakulti Sains Pendidikan telah dimulakan pada tahun 2000 atas dasar Prasekolah dan Pendidikan Asas Fakulti. Fakulti Pengurusan dan Sains Sosial dan Fakulti Sains dan Kejuruteraan adalah yang terbaru dari kalangan fakulti Liepų (kedua-dua fakulti ditubuhkan pada bulan September 2013). Kajian asas Ilmu bahasa Baltik dan budaya Perniagaan dan organisasi Pengurusan komunikasi Sains Komputer Pengurusan budaya Reka bentuk Bahasa Eropah dan kajian budaya Teknologi Maklumat matematik Mekatronik Alam semula jadi dan sumber tenaga boleh diperbaharui pengurusan dan kejuruteraan Seni media baru Seni foto fizik Kerja sosial Terapi pertuturan Guru Pengurusan pelancongan dan rekreasi Kajian tahap yang lebih tinggi Pengajian Sarjana Seni Perunding kerjaya Ecotechnologies Guru pendidikan umum Teknologi maklumat Ilmu bahasa Latvian Karya sastera dan komunikasi Sains pengurusan Sarjana sains pendidikan dalam pedagogi Seni media baru Kerja sosial Program kedoktoran E-kajian teknologi dan pengurusan linguistik New Media Seni Pedagogi [-]


Ventspils University College

Latvia Ventspils September 2017

Ventspils University College - Pendidikan Untuk Esok! Kolej Universiti Ventspils (VUC) telah ditubuhkan pada tahun 1997 sebagai sebuah negara kolej universiti yang ditadbir sendiri dan institusi saintifik. aktiviti asas adalah untuk menjalankan penyelidikan saintifik dan melaksanakan program pengajian akademik dan profesional. VUC menawarkan untuk menimba ilmu di fakulti kami Ekonomi dan Pengurusan, Translation Studies and Information Technologies menawarkan 13 Ijazah… [+] Sarjana Muda, Sarjana dan kajian PhD program. Pada masa ini, terdapat kira-kira 900 pelajar sepenuh masa (termasuk pelajar antarabangsa dari negara-negara seperti Sepanyol, Perancis, Jerman, Lithuania, Turki, dan lain-lain), 80% daripada yang dibiayai daripada bajet negara. Klik di sini untuk maklumat lanjut! VUC mempunyai 129 pekerja, termasuk 67 kakitangan akademik. Pada 20 Mei 2013, VUC memperoleh status institusi saintifik (iaitu, dimasukkan ke dalam Daftar Saintifik Institutions), yang menunjukkan bahawa ia telah memenuhi semua kriteria negeri-pakai untuk badan saintifik, termasuk sekurang-kurangnya separuh daripada kakitangan akademik telah mendapat ijazah kedoktoran, kolej universiti yang menerbitkan kertas penyelidikan, ia mempunyai infrastruktur saintifik, dan lain-lain Misi Membangun dan mengekalkan pendidikan kualitatif dan moden tinggi dan penyelidikan saintifik, dan menyediakan interaksi berfungsi baik daripada mereka dalam bidang akademik tindakan - pengurusan, linguistik gunaan, sains komputer, teknologi maklumat, kejuruteraan dan astronomi radio. Visi Meneruskan untuk menubuhkan VUC sebagai teknologi dan pembangunan berorientasikan kolej universiti moden untuk pelajar dan kakitangan akademik untuk melanjutkan aktiviti luar sempadan Latvia dan menjadi sebuah institusi pengajian tinggi yang diiktiraf antarabangsa di rantau Baltik. Memberikan sumbangan yang besar kepada perkembangan ilmu pengetahuan dalam semua bidang operasinya dan memastikan daya saing graduan. Membuat langkah-langkah ke arah menjadi sebuah institusi pendidikan universiti-jenis yang lebih tinggi dan secara beransur-ansur memperoleh status universiti yang rasmi. Kerjasama dengan Syarikat dan Kerajaan Tempatan Ventspils VUC menyediakan institusi dan syarikat-syarikat di rantau Kurzeme dan pekerja Ventspils Majlis Bandaraya layak, dan juga menawarkan peluang pembelajaran sepanjang hayat untuk semua orang. Kerajaan Tempatan Ventspils menyediakan dana untuk menarik kakitangan yang berkelayakan akademik dan pakar peringkat tinggi di padang, biasiswa untuk pelajar kedoktoran, penerbitan saintifik dan metodologi, pembiayaan bersama projek-projek yang berbeza, acara kebudayaan dan aktiviti sukan untuk pelajar. [-]


Latvian Academy of Sport Education

Latvia Riga September 2017

Yang Latvia Akademi Sukan Pendidikan (Lase) adalah seorang ahli akademik dan pendidikan dan penyelidikan institusi awam profesional yang lebih tinggi, yang ditubuhkan pada 6 September 1921, bertindak mengikut Undang-Undang Pendidikan Tinggi, Lase Perlembagaan dan undang-undang dan peraturan-peraturan yang mengawal selia aktiviti-aktiviti. Lase merupakan institusi pendidikan yang hanya sukan tinggi di negara ini, yang menjamin perpaduan kajian dan penyelidikan saintifik dalam… [+] bidang sains sukan dan penjagaan kesihatan dalam sukan selaras dengan "Latvia Rancangan Kemajuan Negara 2014-2020", "Sains, Pembangunan Teknologi dan Inovasi Garis Panduan 2014-2020 "," Smart Pengkhususan Strategi 2014-2020 "," Pembangunan Pendidikan Garis Panduan untuk 2014-2020 "dan" Garis Panduan Dasar Sukan 2014-2020 "kepada pelajar untuk mendapatkan ijazah akademik dan saintifik, kelayakan vokasional dan menggalakkan inovasi dalam bidang sains sukan dan penjagaan kesihatan dalam sukan. Lase adalah sebuah institusi saintifik, pada 9 Mei 2006 mencatatkan dalam daftar institut saintifik dengan No. 172.075. laporan aktiviti Lase ditunjukkan di Akademi laman web lspa.lv: umum laporan penilaian kendiri tahunan. penglihatan Lase: yang dikenali di peringkat antarabangsa dan salah satu universiti sukan utama di Negara-negara Baltik, mendidik sukan dan profesional penjagaan kesihatan dalam sukan, mengukuhkan potensi akademik, saintifik dan kewangan Lase. misi Lase: Menyediakan kajian kualiti yang diiktiraf di peringkat antarabangsa, membangunkan penyelidikan inovatif dalam bidang sains sukan dan penjagaan kesihatan dalam sukan, mengintegrasikan dalam proses kajian, yang memastikan penyediaan pakar sukan kompetitif, menggalakkan pembangunan negeri Latvia dan masyarakat, menyokong kemajuan teknologi ekonomi negara. Untuk memastikan sumbangan Lase pendidikan berkepentingan nasional dan antarabangsa, sains dan sukan universiti untuk pembangunan mampan sukan dan penjagaan kesihatan dalam sukan. Matlamat utama Lase adalah untuk memberi peluang kepada pelajar untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat profesional yang lebih tinggi akademik dan lebih tinggi dan latihan, membangunkan sains sukan dan penyelidikan dalam penjagaan kesihatan dalam sukan, membangunkan budaya untuk mengekalkan potensi intelektual dan fizikal yang perlu bagi Republik Latvia (LR), menggalakkan dan memastikan pembangunan yang harmoni negara 90 Tahun Sejarah Pada 6 September 2011 Latvia Akademi Sukan Pendidikan menyambut ulang tahun ke-90 daripada Latvia pendidikan sukan yang lebih tinggi secara umum dan asas dalam tertentu. Keperluan untuk menubuhkan institusi pendidikan khas timbul pada musim bunga tahun 1919, apabila akhbar progresif pada masa itu menyatakan bahawa pendidikan jasmani isu-isu teori dan bentuk organisasi yang memerlukan asas-asas saintifik. Latvia Kementerian Pelajaran diterima keperluan ini masyarakat, dan pada 6 September 1921 Menteri-menteri Kabinet memutuskan untuk menubuhkan Latvia Institut Pendidikan Jasmani (LFII). Pelajar pendidikan teori telah dimulakan pada Riga, Nikolaja (kini: Valdemara) Street 1, dan sesi latihan telah diadakan di gimnasium sekolah dan stadium. Matlamat Institut adalah untuk melatih guru-guru pendidikan jasmani, bersenam isu-isu teori dan amali pendidikan jasmani, pengawasan pembangunan fizikal dan pendidikan jasmani di negara ini. Pemimpin pertama Institut adalah Rumpmuiža guru sekolah Mārtiņš Krūze (Martin Kruze). institut latihan berlangsung selama dua tahun dan melibatkan 1400 jam kursus belajar teori dan praktikal. Dalam penekanan penyediaan pakar diletakkan pada latihan praktikal mereka, yang menyumbang 65.3% daripada jumlah kajian. Sebaliknya, dalam gimnastik penyediaan praktikal dan aktiviti fizikal, yang berkaitan dengan gimnastik, menang. Penekanan ini telah dipengaruhi oleh fakta bahawa pada masa itu di sekolah pendidikan jasmani dipanggil gimnastik, tetapi guru - guru gimnastik. On November 3, 1922 pelan kajian itu, menyedari di Institut, telah dikaji semula memperkenalkan syarat bahawa pada akhir pelajar yang menuntut akan mengambil peperiksaan dalam setiap 21 subjek kajian. Pada November 15, 1922 doktor Dr. Jēkabs Dille merupakan Ketua Institut. Pada tahun 1923 Suruhanjaya Pedagogi ditentukan keperluan peperiksaan dan kandungan, dan meluluskan dokumen yang diterima oleh graduan-masa itu. Yang pertama keperluan peperiksaan akhir adalah sama dengan keperluan hari ini dan salah satu bahagian yang utama adalah - menjalankan pelajaran untuk sekolah-kanak dan mempertahankan aktiviti pengurusan seseorang dipilih. Peperiksaan akhir pertama telah diadakan dari 23 Julai hingga 27 Julai 1923, dan pada 8 Ogos tahun yang sama Majlis LFII, bertindak mengikut Kabinet Menteri Keputusan September 6, 1921, memutuskan untuk memberikan atau tidak memberikan tamat pengajian Diploma, memberikan atau tidak memberikan hak untuk bekerja sebagai seorang guru. LFII berhenti aktivitinya pada tahun 1925, dan semasa 5 tahun hayatnya (1921-1925) 79 gimnastik guru (pendidikan jasmani) telah disediakan dan disahkan. Memandangkan kepentingan pendidikan fizikal dan perlu mempunyai guru-guru Pendidikan Jasmani di sekolah, pada Oktober 2, 1926 dalam Latvia University Rakyat telah dibuka Institut Pendidikan Jasmani (LTU FAI). Pada asas aktiviti LTU FAI organisasi, bersifat am kajian dan keperluan bekas institut telah digunakan. Institut bekerja mengikut perancangan dan program, diperakui oleh Kementerian Pelajaran, tempoh pengajian adalah 3 tahun. Voldemārs Cekuls, pemeriksa Pendidikan Jasmani Kementerian Pendidikan telah dilantik menjadi ketua LTU FAI. Pada zaman kewujudannya (1929-1940) LTU FAI disediakan 189 pakar Pendidikan Jasmani, dari mana 179 menerima Diploma, membenarkan tamat pengajian dari Institut, tetapi 10 - kira-kira mempunyai kelas yang dihadiri di pendengar. LTU FAI berhenti kerja pada tahun 1940, dan kepalanya Voldemārs Cekuls dihantar pulang dari Latvia pada 14 Jun 1941. Dalam tempoh masa 1921-1940 Institut telah menamatkan pengajian dengan 267 guru Pendidikan Jasmani. Yang Negeri Institut Latvia Kebudayaan Fizikal (LVFKI) memulakan aktiviti pada 1 Januari, 1946 oleh keputusan Majlis Komisar LSSR Rakyat. kajian praktikal dalam LVFKI bermula pada bulan Januari 1946 di Riga, 6 Aspazija (ketika itu Padomju) Boulevard, di mana tidak ada bilik khas dan premis terpaksa disewa untuk kajian. Keadaan ini bertambah baik pada 21 Oktober 1946, apabila premis tambahan telah diperuntukkan pada 3 Kalku jalan. Sebaliknya, pada tahun 1951 Institut mendapat premis di 10 Kalpaks (ketika itu Komunāru) Boulevard dan 4 Vēstures Street. peningkatan infrastruktur berlaku pada tahun 1959, ketika kajian LVFKI dan kompleks sukan dibina di 333 Brivibas (ketika itu Lenina) Street. Sebagai sebahagian struktur penting University Sport pada setiap masa telah Kelab Sukan (SKIF), yang ditubuhkan pada 4 Oktober 1946 dan seluruh tahun kewujudannya pekerjanya adalah penganjur aktiviti sukan pensyarah pelajar dan. Pada setiap masa pelajar-pelajar kita telah mencapai kejayaan yang amat di peringkat antarabangsa, mengambil bahagian dan mewakili Latvia dan Universiti di dunia dan pertandingan Eropah, dan juga dalam pertandingan pelajar tahap yang berbeza. Pada tahun 1959 sebuah bangunan kajian 6 tingkat telah dibina. Kelayakan berprestij, yang diperolehi di Universiti, dan pertumbuhan dalam bilangan pelajar, yang dikaitkan dengannya, adalah sebab untuk membina satu lagi bangunan untuk kajian dan sukan pada tahun 1982, dan pada tahun 1986 - Athletic Arena. Pada tahun 1989, pelajar-pelajar Institut mendapat tambahan kuliah-bilik dan pejabat. Pada tahun 1994, di premis makmal sains dan pelbagai menembak telah dibuka bersama stadium. Sepanjang kewujudannya sehingga tahun 1992 LVFKI telah menyediakan 5522 pakar dengan pendidikan tinggi dan 151 - dengan pendidikan khas. Pada 5 November 1991 Kementerian Pendidikan Republik Latvia perintah itu Nr.459 menyatakan bahawa pada masa akan datang untuk lebih mencerminkan status institusi pendidikan tinggi dan profil, namanya akan menjadi Latvia Akademi Sukan Pendidikan (Lase). Perlembagaan pertama Akademi telah diluluskan dalam Majlis Tertinggi Republik Latvia pada 10 Mac 1992. Untuk melaksanakan tugas-tugas yang ditetapkan bagi Latvia Akademi Sukan Pendidikan Pedagogi Fakulti bekerja di Akademi, dan dalam tempoh 1983-1991 juga Fakulti Coaches. Bilangan pelajar Akademi, berbanding dengan angka tahun 1946, telah meningkat beberapa kali: dari 2 kumpulan kajian pada tahun 1946 untuk 27 kumpulan pada awal tahun pengajian 2011/2012. Bilangan tenaga pengajar juga telah meningkat secara kuantitatif dan kualitatif: 3 8 kakitangan akademik termasuk 1 Profesor, 16 Penolong Profesor, 7 Pensyarah Kanan, 14 Pensyarah dan Pembantu bekerja di sana pada tahun akademik 1946/1947; dalam akademik tahun 2011/2012 kerja pendidikan di Akademi telah disediakan oleh 78 kakitangan akademik, termasuk 18 orang Profesor, 15 Profesor Madya, 22 Penolong Profesor, 14 pensyarah, 9 Pembantu, termasuk 42 kakitangan akademik mempunyai ijazah saintifik. Semua pelajar Akademi dan graduan berjaya mendapat pendidikan yang lebih tinggi dan telah dilatih untuk bekerja dalam kelayakan yang sangat berbeza, yang berkaitan dengan tempoh masa, seperti: Sukan (Pendidikan Jasmani) guru; guru biologi; sains sosial (pendidikan kesihatan) guru; Anatomi dan fisiologi guru; Guru-guru latihan Tentera; jurulatih sukan; budaya fizikal (Pendidikan) guru; Pendidikan dan Sukan pengurus; pengurus pelancongan aktif; fisioterapi; Tukang urut. Lase merupakan institusi pendidikan sahaja lebih tinggi di Latvia, yang menyelaras dan menjalankan penyelidikan dalam sukan, dan juga mendidik pakar sains sukan. Setakat ini, aktiviti saintifik terutamanya jika dijalankan di Jabatan Akademi, tetapi kini beberapa institusi penyelidikan saintifik dengan makmal-makmal mereka sendiri terbentuk, seperti Sains Sukan Institute, Rekreasi dan Institut Alam Sekitar, Institut Pembangunan Pendidikan Guru, Institut Pergerakan ergonomik. Sebagai tradisi selama bertahun-tahun adalah persidangan fakulti dan pelajar penyelidikan tahunan, dalam rangka kerja yang mana pensyarah dan pelajar siasatan approbated. Satu keputusan yang logik persidangan ini adalah edisi tahunan Sains Sukan - Lase artikel saintifik. Sukan untuk hampir setiap pelajar Lase telah menjadi sebahagian daripada kehidupan. gaya hidup aktif pelajar menentukan kedua-dua kualiti hidup mereka dan kesediaan profesional. matlamat lanjut mengenai Latvia Akademi Sukan Pendidikan adalah untuk menyediakan satu kajian berkualiti tinggi diiktiraf di peringkat antarabangsa, membangunkan penyelidikan inovatif dalam bidang sains sukan dan mengintegrasikan dalam proses kajian itu, yang memastikan latihan pakar sukan yang berbeza yang kompeten dan berdaya saing bagi pasaran kerja Latvia dan antarabangsa. [-]


Latvia University of Agriculture

Latvia Jelgava September 2017

Pendidikan, Sains dan Kebudayaan pusat Latvia Universiti Pertanian ialah pertubuhan pendidikan pertanian sahaja lebih tinggi di Latvia dan ia bertujuan untuk: menggalakkan potensi intelek untuk pembangunan luar bandar dalam pertanian; menggalakkan orang muda untuk memperoleh pendidikan akademik dan profesional yang lebih tinggi; membangunkan penyelidikan; menyumbang kepada pembangunan budaya; belajar, mengekalkan dan menyempurnakan pengalaman yang diperoleh daripada… [+] rakyat Latvia dan menyebarkannya kepada generasi akan datang. Universiti ini adalah pelbagai dipaparkan. Selain daripada bidang kajian tradisional, LLU juga menyediakan program pengajian unik pilihan luas yang berkaitan dengan pertanian maju, perubatan veterinar, pengeluaran makanan, perhutanan dan seni bina landskap. Universiti ini terletak di Jelgava - sebuah bandar budaya lama yang hanya 40 km dari ibu negara Latvia - Riga. Jelgava diiktiraf sebagai bandar pelajar benar. Misi & Visi The Latvia Universiti Pertanian (LLU) Pelan Pembangunan Strategik 2015-2020, telah dibangunkan semasa 2015 dan diluluskan oleh Senat LLU pada 9 Disember 2015. Dalam usaha untuk melaksanakan fungsinya dan melaksanakan matlamat dan objektif-objektifnya, Latvia Universiti Pertanian telah membangunkan tiga program kegiatan: 1. Kajian 2. Sains 3. sokongan pentadbiran dan kewangan untuk kajian dan penyelidikan bekerja Matlamat Latvia Universiti Pertanian adalah untuk menyediakan kemungkinan untuk mendapatkan lebih tinggi akademik dan pendidikan profesional yang lebih tinggi dalam bidang pertanian, perubatan veterinar, teknologi makanan, kejuruteraan, sains perhutanan, sains sosial, teknologi maklumat dan sektor pengurusan alam sekitar dan juga untuk membangunkan sains dan untuk mengekalkan dan mengembangkan potensi intelek Latvia dan budaya. Objektif LLU ini: 1.To memastikan kualiti kajian yang sepadan dengan piawaian universiti nasional apa yang akan membenarkan untuk mendidik pakar kompetitif untuk pasaran buruh Latvia dan antarabangsa. 2.To membangunkan potensi saintifik untuk mengambil bahagian dalam kajian antarabangsa, untuk mengintegrasikan pendidikan akademik dan penyelidikan apa yang akan memastikan pengenalan, pengetahuan inovatif - teknologi berasaskan ke dalam ekonomi negara Latvia, khas, di rantau ini Zemgale. 3.To memastikan pembangunan mampan bagi universiti sebagai pendidikan, sains dan budaya institusi negara: untuk mengukuhkan asas undang-undang; untuk meningkatkan struktur organisasi mengikut dengan objektif LLU; untuk membangunkan kerjasama dengan institusi, pendidikan akademik dan institusi sains di Latvia dan di luar negara, syarikat dan organisasi profesional dan institusi serantau Zemgale; untuk menguruskan bahan LLU dan asas teknikal dengan berkesan. Misi LLU Membangunkan modal intelek kompetitif berdasarkan kecemerlangan dalam penyelidikan, penggunaan hasil kajian dalam ekonomi, kualiti pendidikan yang tinggi dan pengurusan yang berkesan universiti. Visi LLU Latvia Universiti Pertanian adalah salah satu universiti terkemuka dalam bidang sains dan teknologi di kawasan Laut Baltik, yang pakar dalam penggunaan lestari sumber asli yang bertujuan untuk meningkatkan kualiti hidup masyarakat. Fakta & Angka Latvia Universiti Pertanian (LLU) ditubuhkan pada tahun 1939 dan fakulti yang tertua ialah Fakulti Pertanian, yang diasaskan pada tahun 1863, yang mempunyai kerjasama rapat dengan universiti-universiti di luar negara. LLU telah menjadi institusi yang berkembang pesat dalam tempoh masa sejak Latvia kembali kemerdekaannya. Terdapat 8 fakulti di universiti: Pertanian, Perubatan Veterinar, Kejuruteraan, Teknologi Makanan, Alam Sekitar dan Kejuruteraan Awam, Hutan, Information Technologies, Ekonomi dan Pembangunan Masyarakat. program 64 sarjana muda, sarjana dan kajian kedoktoran disediakan oleh 313 pensyarah dan penyelidik untuk 4350 pelajar 2014/2015. Ada kerjasama antarabangsa berdasarkan 80 perjanjian kerjasama ditandatangani bersama-sama dengan 21 institusi pengajian tinggi Eropah. Muzium universiti mengalu-alukan untuk melihat Sejarah Palace Jelgava dan Sejarah Latvia Universiti ekspo Pertanian. persekitaran budaya universiti secara aktif terbentuk dan diterokai dalam acara tradisional dan unik. Terdapat juga pelbagai peluang sukan yang disediakan untuk pelajar-pelajar universiti dan pekerja. [-]


Rezekne University of Applied Sciences

Latvia Rēzekne September 2017

Rezekne Universiti Sains Gunaan (Rēzeknes Tehnoloģiju Akademija) adalah salah satu yang paling universiti berkembang pesat di Latvia. Pendidikan tinggi di Rezekne, salah satu daripada bandar-bandar serantau di Latvia, berakar umbi sejak 1925. Selama hampir 100 tahun, Rezekne Universiti Sains Gunaan adalah Alma mater bagi ramai pemimpin yang berjaya. Setiap pelajar di Rezekne Universiti Sains Gunaan dipenuhi sebagai seorang individu. Semua pelajar mendapat bimbingan p… [+] eribadi dan profesor mudah didekati. Setiap tahun sekitar 400 pelajar mendaftar dan dalam jumlah lebih daripada 2000 pelajar belajar di kampus kami. Saiz universiti memberikan peluang berinteraksi rapat di antara para pelajar dan kakitangan di semua peringkat pengajian. Banyak rakan-rakan antarabangsa dan pelajar program pertukaran menjadikan persekitaran yang pelbagai budaya di universiti. Lebih daripada 200 orang pelajar Erasmus dan ahli akademik telah mengambil bahagian dalam pertukaran setiap tahun. Pada Rezekne Universiti Sains Gunaan anda membina rangkaian yang berlangsung kehidupan. Makmal moden dan auditorium di bangunan bersejarah baru dan diubahsuai dilengkapi dengan teknologi terkini. Perkongsian rapat dengan syarikat-syarikat tempatan dan antarabangsa memberi peluang kepada pendekatan kajian berasaskan masalah. Sarjana Muda Pelajar, Sarjana dan Doktor Falsafah tesis menyelesaikan masalah sebenar dan melaksanakan inovasi dalam realiti. Web kenalan yang ada pada pelajar pelupusan selepas tamat pengajian. Semua program pengajian di Universiti telah dianugerahkan daripada akreditasi antarabangsa. Label pengiktirafan Eropah telah dianugerahkan kepada makanan tambahan Rezekne Universiti Sains Gunaan diploma. Maklumat mengenai intipati kajian berjaya selesai, peringkat, konteks, kandungan dan status orang itu, yang dinyatakan dalam asal diploma adalah termasuk dalam makanan tambahan diploma. Ini adalah bukti yang berkualiti tinggi dalam pengajaran, penyelidikan, pengantarabangsaan dan interaksi korporat di universiti. [-]


Transport and Telecommunication Institute

Latvia Riga September 2017

Misi TSI - Gabungan tradisi klasik universiti dan teknologi inovatif, sains tulen dan pendekatan kreatif. Tujuan TSI - steady perlu graduan kami di pasaran buruh antarabangsa. Pengangkutan dan telekomunikasi institut (Lat. Transporta un institūts sakaru - TSI) - adalah sebuah universiti moden dengan sejarah hampir seratus tahun. TSI - adalah universiti-pengganti RKIIGA legenda (Riga Red-Banner Penerbangan Awam Institute) dan RAU (Riga Institut Penerbangan). Dalam … [+] penampilan masa kini TSI telah ditubuhkan pada tahun 1999. Pada masa kini TSI - adalah satu-satunya teknikal jenis universiti kolej swasta di Latvia, di mana anda boleh mendapatkan pendidikan yang lebih tinggi dalam bahasa Rusia, Latvia dan Bahasa Inggeris. Institut telah menerima akreditasi tetap di Latvia sebagai institusi pendidikan yang lebih tinggi. dokumen rasmi lain TSI anda boleh mencari di sini. Sejak tahun 2003 berjaya beroperasi cawangan Latgalian di bandar kedua terbesar di Latvia - Daugavpils. Institut memperuntukkan dengan program akademik dalam arahan yang berikut: pengangkutan dan logistik, sains komputer, elektronik dan telekomunikasi, ekonomi dan pengurusan, pengangkutan penerbangan. Pada bulan Jun 2013 semua arah pendidikan TSI menerima akreditasi untuk tempoh maksimum - 6 tahun. Dalam TSI anda boleh mendapatkan pendidikan profesional yang lebih tinggi daripada peringkat pertama dan kedua, sarjana muda dan ijazah sarjana, menyediakan dan mempertahankan disertasi kedoktoran. TSI sedang menjalankan kerja-kerja penyelidikan saintifik yang pelbagai. Menurut hasil daripada penilaian pakar Pengangkutan dan Institut Telekomunikasi adalah satu-satunya antara kolej swasta termasuk dalam senarai institusi saintifik terkemuka, yang bertindak di Latvia. Juga tahun ini, dalam penarafan "Latvijas Avize", TSI mendapat keputusan cemerlang mengambil tempat kedua yang mulia di kalangan institusi pengajian tinggi swasta di Latvia! Jumlah graduan institut - Lebih than7500. jumlah semasa pelajar - Kira-kira 3000. Terdapat pelajar dari Rusia, India, Kazakhstan, Moldova, Uzbekistan, Ukraine, Azerbaijan, UK dan negara-negara lain di TSI. Arah pendidikan yang paling popular bagi pelajar asing: logistik, teknologi maklumat, TSI penerbangan - diiktiraf pendidikan, kakitangan syarahan indah, sains dan teknologi asas, menjawab kepada keperluan terkini, maksimum dianggap persekitaran pembelajaran, dan, sudah tentu, diploma, diterima sebagai negara-negara Dunia paling. Struktur TSI fakulti Fakulti Sains Komputer dan Telekomunikasi Fakulti Pengurusan dan Ekonomi Fakulti Pengangkutan dan Logistik Jabatan Jabatan Kejuruteraan Perisian Jabatan Kaedah Matematik dan Modelling Jabatan Elektronik dan Telekomunikasi Jabatan Pengangkutan dan Logistik Jabatan Penerbangan Pengangkutan Jabatan Ekonomi, Pengurusan dan Kewangan Jabatan Sains Asasi Manusia Laboratories Laboratory of Applied Software Systems Makmal Pengurusan Kualiti Makmal Fizik dan Elektrik Mesin Makmal Telekomunikasi dan Electro-Optical Systems Makmal Elektronik Makmal Fizik dan Elektrik Mesin Makmal Robotik dan Pelajar Kerja Penyelidikan Makmal Merekabentuk Dan Prototyping Makmal Automasi Industri Makmal Sistem Terbenam dan Pemprosesan Isyarat Digital Makmal Permodelan Sistem Elektronik Makmal subpermukaan kelui Makmal Multimedia pusat-pusat pendidikan dan penyelidikan Akademik dan Pusat Aviation Profesional (APAC) Telekomunikasi, elektronik dan robotik pusat [-]


Baltic International Academy

Latvia Riga September 2017

20 tahun kepimpinan dalam pendidikan tinggi !!! lebih 13,000 graduan bekerja sekarang di seluruh dunia! The Baltic International Academy (sehingga 2006 ia dipanggil Baltic Institut Russian) ialah pertubuhan pendidikan bukan kerajaan terbesar tinggi di Amerika Baltik dan negara-negara Eropah Timur (ia ditubuhkan pada tahun 1992) yang berjumlah 4,500 pelajar termasuk 450 pelajar antarabangsa dari 22 negara di seluruh dunia, yang menjadikan persekitaran pelbagai budaya… [+] di Academy, di mana mengajar 200 pensyarah, daripada yang 100 doktor Sains dan profesor. Penyusunan Semula berlaku semasa proses pendidikan di International Academy Baltic, yang menyediakan pendidikan akademik dan profesional yang lebih tinggi selaras dengan kehendak Kesatuan Eropah dalam bidang ekonomi Latvia. BIA diperolehi penilaian pakar antarabangsa dan mendapat tidak jangka akreditasi. Baltic International Academy mempunyai cawangan filial bukan sahaja di Riga tetapi juga di kawasan Latvia lain (Daugavpils, Liepaja, Rezekne, Jekabpils, Ventspils, Smiltene, Jelgava) Akademi semasa proses pendidikan dan juga semasa persidangan dan seminar menggunakan persidangan videobridge, yang menghubungkan BIA di Riga dengan cawangan filial serantaunya. Akademi kerap menganjurkan sekolah antarabangsa musim panas pelajar, pameran seni, seminar saintifik, persidangan, perbincangan meja bulat, di mana secara aktif berinteraksi pelajar dari Akademi dan institusi pendidikan tinggi lain, pensyarah dan pensyarah asing, majikan dan juga pakar-pakar. BIA menawarkan program pengajian 1 dan tahap 2 pendidikan profesional yang lebih tinggi (tempoh programme- 2-2,5 dan 4-4,5 tahun), program pendidikan sarjana muda akademik dan profesional (tempoh program 3-4,5), kerana serta ijazah Sarjana akademik dan profesional dan program Doktor Falsafah. Kajian di BIA telah menyedari multilingually di bawah program "Eurolingua" Kumpulan-kumpulan Federation diajar - 75% - dalam Russian + di Latvia dan Bahasa Inggeris The English mengajar kumpulan - 75% - dalam Bahasa Inggeris + dalam bahasa Rusia dan Latvia Para pelajar boleh belajar bahasa Inggeris, bahasa Perancis, Sepanyol, Sweden, Latvia dan Rusia sebagai bahasa asing. BIA pusat courses` persediaan Kursus Persediaan (Februari, Oktober) Kursus Summer Persediaan (Jun, Ogos) BIA mengambil bahagian dalam program-program dan projek-projek Eropah: program students` Exchange "ERASMUS" memberi peluang kepada pelajar untuk mengambil bahagian dalam program pertukaran dengan rakan kongsi universiti Eropah bermula dari tahun kajian ke-2. Program «TEMPUS» memberi peluang untuk mengambil bahagian dalam projek-projek Eropah yang berbeza bersama-sama dengan pertubuhan pendidikan tinggi negara-negara - bukan ahli EU. Foundation Training Eropah, ETF - pelajar JavaScript untuk melakukan magang dalam geran. Dalam Kumpulan Wang Sosial Eropah pelajar melakukan latihan dalam syarikat-syarikat Latvia dan organisasi. BIA adalah ahli organisasi seperti berikut: EAIE - Persatuan Eropah untuk Pendidikan Antarabangsa; Akademi Pengajian Tinggi Antarabangsa Sains; Gabungan Majikan Latvia; Persatuan Designers Latvian '; LCCI - Latvia Dewan Perniagaan; IAU - Persatuan Antarabangsa Universiti. Pada pelupusan students` di BIA Makmal siasatan perniagaan kecil dan sederhana Pusat Penyelidikan multidisiplin Pelajar Kerajaan sendiri Iklan Pelajar dan Agensi PR The Gallery Art «BIART» The Ceramics Studio Lukisan Studio Pasukan KVN di Riga berakhir Liepaya Pasukan-pasukan Sukan: bola sepak, bola keranjang, tinju, gaya bebas gusti Show-balet "Natalie" Diskaun untuk pelajar: Program "The BIA Keluarga" (diskaun untuk ahli keluarga dari 10% -25%); 40% - diskaun untuk A-pelajar; Diskaun untuk semua pelajar-ahli sukan dan peserta dalam kehidupan sosial dan budaya BIA; yuran pengajian dikurangkan untuk pelajar kurang upaya dan anak yatim (10% - 50%); peluang untuk mendapatkan pinjaman negeri, pinjaman pelajar serta pinjaman bank; diskaun untuk graduan Kursus BIA Persediaan; [-]


Riga Teacher Training and Educational Management Academy (RTTEMA)

Latvia Riga September 2017

Falsafah Akademi Kemanusiaan dan demokrasi; Mengantarabangsakan proses kajian dan pergerakan; Permohonan dan penggunaan IT yang moden; Kreativiti; Integrasi disiplin akademik dan amalan; Penyertaan pelajar meningkatkan program pengajian. Misi Misi RTTEMA adalah untuk menawarkan dan menyediakan pembelajaran sepanjang hayat dalam program pengajian yang diiktiraf akademi dan menyumbang dengan ketara kepada kehidupan pendidikan dan budaya… [+] Latvia - kedua-dua wilayah dan Riga itu. Matlamatnya Academy adalah untuk menyediakan setiap pelajar dengan peluang untuk memperoleh pendidikan tinggi profesional dan akademik dalam bidang pedagogi, psikologi, perniagaan dan pengurusan, serta motivasi untuk kehidupan profesional dan berterusan memperbaiki diri. Konsep RTTEMA menyediakan guru yang mampu menyediakan murid untuk hidup dan bekerja dalam masyarakat maklumat. Batu asas konsep proses kajian RTTEMA adalah kebijaksanaan, kecekapan dan kemahiran. Setiap program pengajian membolehkan pelajar-pelajar kita untuk membangunkan kompetensi profesional yang diperlukan. Sejarah RTTEMA adalah profesional institusi pengajian tinggi dari segi konsep dan teknikal moden (IPT) yang ditubuhkan oleh kerajaan. Ia bermula kerja pada tahun 1994 dengan 1273 pelajar dan kini merupakan salah satu institusi pendidikan tinggi terbesar di Latvia dari segi bilangan pelajar. Walau apa pun usia yang masih muda, RTTEMA mewarisi tradisi institusi pendidikan untuk guru-guru sejak 1946. RTTEMA ditubuhkan sempena penggabungan dua institusi: 'Institut dan Imanta Guru Riga Guru Institute. Fail RTTEMA RTTEMA: adalah institusi pendidikan negeri yang lebih tinggi yang ditubuhkan pada tahun 1994; mendidik lebih daripada 3,5 ribu pelajar sepenuh masa dan kajian separuh masa; menggaji 160 pensyarah dan docents; menganjurkan persidangan antarabangsa; menerbitkan artikel saintifik; melaksanakan projek-projek penyelidikan saintifik; memudahkan pelajar dan guru mobiliti antarabangsa; adalah anggota aktif organisasi antarabangsa; menganjurkan ceramah tetamu dan kelas master profesional terkemuka; menawarkan 25 program pengajian di kolej, sarjana muda, tahap PhD pasir induk; menyediakan peluang untuk memperoleh profesion guru, pengurus pendidikan, kakitangan, perniagaan, dan pengurus pejabat, kaunselor kerjaya, perdagangan dan pemasaran dan PR pakar, mendapatkan pendidikan dalam bidang psikologi. Visi Akademi kami adalah universiti yang diiktiraf dan pusat antarabangsa bagi penyelidikan pedagogi, dengan kampus dan asas penyelidikan, serta sekutu di negara-negara lain. Strategi Akademi telah mewujudkan persekitaran yang baik dicirikan oleh nilai-nilai kemanusiaan dan hubungan. Aktiviti-aktiviti kakitangan kami adalah berdasarkan pada kreatif, sama dalam hak, kerjasama yang bertanggungjawab dan dialog. Matlamat strategik-tahun akan datang ialah: untuk menggalakkan pembangunan Akademi ini berterusan dengan kerja kreatif; untuk menjalankan penyelidikan ke arah pembangunan dan pelaksanaan konsep Akademi dan kesempurnaan sistem pendidikan Latvia; untuk menyediakan kajian berkualiti tinggi sengaja meningkatkan peruntukan metodologi dan teknik dalam proses kajian; untuk mengekalkan kedaerahan - menawarkan kemungkinan baru pendidikan kepada penduduk Latvia dekat dengan tempat mereka tinggal. Persekitaran Intelek Akademi Lembaga Profesor dalam Pedagogi; Pedagogi Institut Saintifik; Kreativiti Institut Saintifik; Kanak-kanak Pusat Penyelidikan Bahasa; Institut Penyelidikan psikologi; Kerja Institut Alam Sekitar dan Alam; Beberapa pusat methodic; Young Kelab Guru; RTTEMA Pusat Pendidikan Lanjutan; Perpustakaan dengan saham di 10 bandar-bandar di Latvia. Persekitaran Psikologi Akademi Demokratik dan kreatif; Favouring identiti setiap individu; Ke arah kerjasama bersama. Perkhidmatan pelajar dan kehidupan sosial Pelajar menyediakan sokongan pentadbiran di Pejabat Antarabangsa dan sokongan sosial di Parlimen Pelajar. Selain daripada unit-unit ini pelajar mempunyai peluang untuk melibatkan diri dalam berikut akujanji budaya: Koir campuran "Fortius"; Koir wanita "Balta"; Dewan orkestra "Gaudeamus Orkestra"; Band besar; Kelab sukan; Rakyat Tarian Kumpulan "Dejotprieks" (Joy of Dance). Selain itu, terdapat aktiviti yang ditawarkan kepada pelajar pertukaran Latvian menerusi ESN (Erasmus Student Network) Riga. Persekitaran Fizikal akademi 3 bangunan - 1 di Riga, 1 di Cesis dan 1 di Kuldiga; Kafe pelajar; 2 dewan sukan, stadium; 2 bilik komputer dengan akses Internet; secara beransur-ansur dan sentiasa diubahsuai premis kajian; Penyediaan sokongan teknikal (kamera video, OHPs, beamers, komputer, dan lain-lain mikroskop Terdapat akses percuma ke piano, organ digital dan organ paip). [-]


Stockholm School of Economics in Riga

Latvia Riga September 2017

One of Europe's Finest Business Schools You don’t have to go far from home to study in one of the best Business Schools in Europe. The mission of SSE Riga is to provide state-of-the-art education in economics and business that contributes to the economic and social development of the region, in particular the Baltic countries. The first class of students was admitted to SSE Riga in 1994. Since then more than 1,800 students have entered through the doors of the S… [+] chool’s Art Nouveau building on Strelnieku iela 4a. "By providing an education that is competitive at the European level, SSE Riga gives talented Baltic students an opportunity staying “at home” rather than going abroad for studies. Otherwise, the most talented might leave the region and once they have done that, it will be difficult to lure them back," says Anders Paalzow, SSE Riga Rector. Mission The mission of SSE Riga has been, since its inception in 1994, to provide a state-of-the-art education in business and economics that contributes to the economic and social development of the region, in particular Estonia, Latvia and Lithuania. The mission also includes research, and SSE Riga should produce state-of-the-art research of relevance to the Baltic countries, and the School should actively participate and foster public debate in its fields of competence. Establishment The Stockholm School of Economics in Riga (SSE Riga) was founded in 1994 by the Stockholm School of Economics (SSE) with the support of the Swedish government, and the Latvian Ministry of Education on behalf of Latvia. Since 2010 SSE Riga is owned by a foundation established by SSE, the University of Latvia and the SSE Riga Alumni Association. The operations of SSE Riga are governed by the Articles of Association of the SSE Riga Foundation, which have been agreed upon by all the founders, and one of the most important tasks of the new foundation is to raise funds for the School. The SSE Riga main building is located at Strelnieku iela 4a. The Building is a remarkable structure and an architectural monument of national significance in the heart of Riga’s Jugendstil (Art Nouveau) district. The district is listed as a UNESCO World Heritage site. The First SSE Riga President The establishment of SSE Riga was to a large extent one man’s vision – Staffan Burenstam Linder (1930-2000). He served as President of SSE and, being a man of vision, he was the Founding Father of SSE Riga. In the early 1990s when the Baltic countries (Estonia, Latvia and Lithuania) regained independence after close to 50 years of Soviet rule, Staffan Burenstam Linder, former Swedish Member of Parliament and Minister of Trade, served as President of SSE. He pushed the idea that a School of Economics should be established, serving the Baltic countries and giving intensive training to a new generation of Baltic managers, with English as the language of instruction. The Swedish Government supported the idea and so did the Latvian authorities. An intergovernmental agreement was signed in 1993 between SSE, acting on behalf of the Swedish Government and the Latvian Ministry of Education. The Staffan Burenstam Linder Foundation was established by family and friends in 2001 to commemorate SSE Riga’s founder and benefactor. Each year two scholarships of up to SEK 100,000 (approximately EUR 7,000) are awarded to support SSE Riga graduates who are going to a Nordic country for further Masters or Doctoral-level studies. The First Years On July 11 1994, the first class of BSc. students was welcomed by the school’s first rector, Jan-Erik Vahlne. The renovation work on the school’s building at Strelnieku iela 4a was not completed, so the first months were spent at the University of Latvia, in the Faculty of Geography. On November 8, 1994 the school’s building on Strelnieku iela was inaugurated in the presence of HM King Carl XVI Gustaf of Sweden and HE President Guntis Ulmanis of Latvia. The first class was comprised of 56 students, all of them from Latvia. The year after, there were students from all three Baltic countries and class size expanded to 100, and a few years later to 115. The BSc. programme started as a two-year programme with classes starting in early July and continuing virtually without any breaks. In 1998 the BSc. programme was expanded into a three year programme that today is in line with the European Union’s Bologna higher education framework. Expansion In parallel with the development of the BSc. programme, the school developed its Executive Education unit. Since the very beginning, the unit has served the educational needs of the Latvian and Swedish business communities as well as the Latvian Government in the fields of business, management and economics. The first decade of the 21st century saw a number of important developments: The launch of the SSE Riga Executive MBA programme in 2003 which opened up the SSE Riga experience to a new group of students; the Baltic countries’ accession to the European Union that considerably increased the student exchange opportunities through the Erasmus programme; increased research activities at the School and the establishment of the independent research centre BICEPS (Baltic International Centre for Economic Policy Studies) with which the School cooperates closely both in terms of research and faculty appointments. In addition, the School’s research capacity was further strengthened in 2004 when TeliaSonera Institute at SSE Riga was founded. In 2009 the School established the Centre for Media Studies at SSE Riga. The Centre for Sustainable Business at SSE Riga was founded in 2012. [-]


Liden & Denz Language Centres

Kursus Rusia St. Petersburg Moscow Latvia Riga September 2017 + 1 lagi

Liden & Denz is an award-winning college teaching Russian to international students in St.Petersburg, Moscow and Riga. All our centres are accredited with Eaquals. Our Russian centres are also member of Ialc, the international accrediting body for intensive language centres. Liden & Denz is an official examination centre for telc and uses authentic study material, most of it which has been developed in-house. Students from around 50 different countries study Russian… [+] with Liden & Denz each year. [-]


Riga Business School

Latvia Riga September 2017

Ditubuhkan pada tahun 1991 dengan kerjasama Universiti Negeri New York di Buffalo, Amerika Syarikat, dan University of Ottawa, Kanada, Riga Business School (RBS) adalah sebuah institusi pengurusan pendidikan diiktiraf di peringkat antarabangsa dalam Riga Universiti Teknikal (RTU) dan mempunyai lebih daripada 20 tahun pengalaman dalam pendidikan perniagaan. Riga Business School satu-satunya sekolah di Baltik menawarkan pengajian gaya-Amerika Utara, kedua-dua dalam… [+] standard pengajaran dan dalam struktur, yang mengandungi kajian kes intensif, kerja berkumpulan dan penglibatan kelas aktif. Fakulti Profesor di Riga Business School adalah penyelidik, perunding, dan pemimpin pemikiran dalam setiap aspek perniagaan. Fakulti dari lima benua cabaran dan menggalakkan pelajar dengan kurikulum yang menawarkan pengetahuan, kecekapan, kebebasan dan semangat untuk mengajar. Fakulti ini termasuk kedua-dua profesor antarabangsa dan tempatan, daripada pelbagai latar belakang dan dengan pengalaman yang luas dalam perniagaan. pelajar Pelajar di Riga Business School handpicked oleh pengarah program, oleh itu pelajar di RBS bukan salah seorang daripada orang ramai. Semua orang di sini mempunyai personaliti yang kuat dan fakulti dan kakitangan sekolah melakukan yang terbaik untuk membangunkan pelajar-pelajar ini menjadi pemimpin. RBS mempunyai, pendekatan individu yang kuat ke arah pelajar-pelajar mereka, oleh itu terdapat tidak lebih daripada 50 orang pelajar dalam satu kelas. Dan kira-kira 10% daripada semua pelajar minda cemerlang dari seluruh dunia: Azerbaijan, Brazil, Jerman, India, Kazakhstan, Latvia, Norway, Rusia, Belarus, dan Amerika Syarikat. Kampus Riga Business School terletak di tengah-tengah Riga - sebuah bandar yang sentiasa menjadi hab perniagaan. Lihat sendiri! Sekolah ini terletak berhampiran dengan segala-galanya, dengan pusat bandar yang sibuk sentiasa penuh dengan kehidupan, bahagian lama bandar dengan indah bangunan Art Nouveau, pelbagai kedai-kedai, bar, restoran, teater, dewan konsert dan segala-galanya pelajar perlu untuk menikmati beliau atau pelajaran. Pentauliahan dan anugerah Inisiatif PRME. RBS adalah ahli PRME (Prinsip Pengurusan Bertanggungjawab Pendidikan). Inisiatif PRME menggalakkan dan memudahkan pergerakan sekolah perniagaan ke arah pendekatan yang memenuhi keperluan baru dan harapan dunia perniagaan dan permintaan generasi baru pelajar dengan mengambil kira kelestarian dan warga korporat yang baik. Anugerah CEEMAN. RBS merupakan institusi negeri pertama pengajian tinggi di Latvia menerima CEEMAN yang (Pusat Pengurusan dan Pembangunan Eropah Timur Association) anugerah Akreditasi IQA. Kami mengejar dan memperoleh akreditasi ini kerana ia mencerminkan komitmen kami kepada pertumbuhan, pembangunan dan kualiti yang ketat. Akreditasi institusi. Republik Latvia Kementerian Pendidikan dan Sains telah dianugerahkan Riga Universiti Teknikal akreditasi penuh dan tidak terhad. Akreditasi yang tidak mempunyai tarikh luput, sekali gus mencerminkan keyakinan Kementerian. Akreditasi ini memperakui Riga Universiti Teknikal sebagai sebuah institusi yang boleh memberi pendidikan dan anugerah negeri tinggi yang diiktiraf ijazah di Latvia. Akreditasi program. Program RBS mempunyai akreditasi tertinggi yang mungkin diberikan di Latvia. Tempoh akreditasi enam tahun kami bermula pada tahun 2013. Akreditasi ini memperakui bahawa program pengurusan kami mematuhi tertinggi akademik taraf. Kedudukan Eduniversal. RBS telah diumumkan sebagai pendidikan perniagaan yang terbaik di Latvia dengan kedudukan Eduniversal. 3 Palms anugerah Kecemerlangan diberikan kepada sekolah-sekolah yang sekolah-sekolah perniagaan yang sangat baik dengan Pengaruh mengukuhkan antarabangsa. Sekolah ini menawarkan program dalam: Bahasa Inggeris Sekolah ini juga menawarkan: Eksekutif MBA (1) Profesional MBA (1) BBA (1) [-]


BA School of Business and Finance

Latvia Riga September 2017

  BA School of Business and Finance   BA School of Business and Finance is one of the leading, self financing business schools in Latvia. It was founded in 1992 as Banking College under the Bank of Latvia and in 1997 accredited as Higher Educational Institution.   In 2012 BA School of Business and Finance celebrate  its 20th anniversary. It supports United Nations initiative and follows the Principles for Responsible Management Education. On December… [+] 2011 BA School of Business and Finance announced its decision to achieve Investors in Excellence Standard (a national standard which is based on the concepts of Excellence and the nine criteria of the widely used European Excellence Model (EFQM)). In 2007/2008 BA School of Business and Finance has been recognized as one of 1000 world’s best Business Schools!   Today it offers undergraduate, graduate and post - graduate programmes in Economics and Entrepreneurship, Business Administration and Finance. The study processes have gained an explicit international dimension. Graduates are nationally and internationally recognized entrepreneurs, managers, consultants, experts and professionals.   BA School of Business and Finance is located in Riga which is a very exciting and interesting place to pursue studies and gain an insight into the whole Baltic region!     International cooperation      SBF places special emphasis on international dimension. Exchanges are administered by International Study Department. The students have the opportunity to study as exchange Erasmus students within undergraduate and postgraduate programmes under LLP-Erasmus programme in partner universities in Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Hungary, Lithuania, the Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Spain, Sweden and UK amd other. The students do placements in international companies abroad as part of their study programme. The number of students studying abroad increases with each year. Diversity and international environment is ensured by international guest lecturers and entrepreneurs who lecture alongside with local academic staff. Every year SBF organizes a special international week which is designed so that international guest lecturers complement the study courses with international and global issues. [-]