Kecemerlangan Strategi Sektor Awam
London Business Training & Consulting
Maklumat Utama
Lokasi kampus
London, United Kingdom
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 minggu
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
pengenalan
Gambaran keseluruhan
Dengan menghadiri kursus ini, anda akan berjaya memimpin perkhidmatan awam untuk mencapai kecemerlangan perkhidmatan dan objektif komuniti.
Kursus ini juga termasuk lawatan tapak ke organisasi yang berkaitan dengan kursus supaya perwakilan boleh membangunkan pemahaman tentang cara rakan sezaman mereka berfungsi dalam dunia sebenar.
Kursus ini akan dibungkus dengan ringkasan mata pembelajaran utama, diikuti dengan latihan perancangan tindakan dengan tujuan untuk menggunakan pengetahuan dan kemahiran yang diperolehi serta-merta selepas anda kembali bekerja. Sokongan selepas kursus juga tersedia berhubung dengan pelaksanaan pelan tindakan anda, sehingga enam (6) bulan selepas tamat kursus.
Agenda
Strategi Kewangan Sektor Awam
- Keutamaan Strategik Pembiayaan
- Ketahanan Hasil
- Menguruskan Rizab
- Perancangan Krisis dan Kontingensi
Perancangan Strategik Sektor Awam
- Kitaran Perancangan Strategik
- Kitaran Politik dan Kesannya terhadap Strategi
- Semak dan Segarkan semula
- Pelarasan tambahan vs penstrukturan semula utama
Sektor Awam – Peneraju Perubahan Strategik
- Pemacu Perubahan
- Membina dan Mendapat Sokongan
- Pengurusan projek
- Pengurusan perubahan
Lawatan Tapak
- Lawatan industri ke organisasi yang berkaitan.
- Pandangan tentang kerja dalaman syarikat.
- Peluang untuk belajar melalui interaksi dengan profesional yang berlatih.
Semakan Kursus
- Ringkasan dan imbasan objektif pembelajaran utama
- Perancangan Tindakan
Penonton sasaran
Kursus ini sesuai untuk Pengarah dan Timbalan Pengarah, dan semua pegawai kanan sektor awam lain yang bertanggungjawab untuk mencapai objektif strategik pihak berkuasa dan boleh komited sumber untuk mencapainya.
Hasil pembelajaran
Setelah menamatkan kursus ini, anda akan dapat:
- 'step-up' untuk memimpin keseluruhan perkhidmatan.
- Tentukan hasil perkhidmatan.
- Fahami tanggungjawab pengurus perkhidmatan 'end-to-end'.
- Membangunkan perspektif praktikal tentang amalan kerja kontemporari dalam bidang anda.
- Laksanakan Pelan Tindakan di tempat kerja anda menggunakan pengetahuan dan kemahiran yang diperolehi melalui kursus.