Keperluan Perakaunan Pengurusan
London Business Training & Consulting
Maklumat Utama
Lokasi kampus
London, United Kingdom
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 minggu
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
pengenalan
Gambaran keseluruhan
Kursus ini menerangkan sifat perakaunan pengurusan dan bagaimana ia membantu membuat keputusan pengurus.
Kursus ini juga akan termasuk lawatan tapak ke organisasi yang berkaitan dengan kursus supaya perwakilan boleh membangunkan pemahaman tentang cara rakan sezaman mereka berfungsi dalam dunia sebenar.
Kursus ini akan dibungkus dengan ringkasan mata pembelajaran utama, diikuti dengan latihan perancangan tindakan dengan tujuan untuk menggunakan pengetahuan dan kemahiran yang diperolehi serta-merta selepas anda kembali bekerja. Sokongan selepas kursus juga tersedia berhubung dengan pelaksanaan pelan tindakan anda, sehingga enam (6) bulan selepas tamat kursus.
Agenda
Perakaunan untuk Membuat Keputusan
- Ciri-ciri utama maklumat perakaunan
- Peranan teknologi maklumat
- Objektif komersial
- Capex dan Opex
Hubungan Utama – Kos, Jumlah, Keuntungan
- Kos untuk membuat keputusan
- Analisis pulang modal
- Jenis-jenis keuntungan
- Strategi pengurusan kos
Kawalan melalui Belanjawan
- Rancangan korporat
- Belanjawan dan ramalan
- Jenis-jenis belanjawan
- Aspek tingkah laku belanjawan
Lawatan Tapak
- Lawatan industri ke organisasi yang berkaitan.
- Pandangan tentang kerja dalaman syarikat.
- Peluang untuk belajar melalui interaksi dengan profesional yang berlatih.
Semakan Kursus
- Ringkasan dan imbasan objektif pembelajaran utama
- Perancangan Tindakan
Penonton sasaran
Kursus ini sesuai untuk:
- Kakitangan yang bertanggungjawab untuk penyediaan dan pelaporan belanjawan.
- Pengurus yang merupakan pemegang belanjawan atau mempunyai tanggungjawab belanjawan.
- Kakitangan dengan tanggungjawab merancang yang memerlukan pemahaman yang lebih mendalam tentang kos dan belanjawan.
Hasil pembelajaran
Setelah menamatkan kursus ini, anda akan dapat:
- Fahami cara fungsi kewangan boleh mencipta struktur sokongan keputusan untuk pengurus.
- Terangkan hubungan antara kos, volum dan keuntungan dan mengapa ini penting kepada pengurus.
- Terangkan skop belanjawan sebagai alat perancangan dan kawalan.
- Membangunkan perspektif praktikal tentang amalan kerja kontemporari dalam bidang anda.
- Laksanakan Pelan Tindakan di tempat kerja anda menggunakan pengetahuan dan kemahiran yang diperolehi melalui kursus.