Keystone logo

7 Diploma Lanjutan Program dalam Komunikasi 2024

Penapis

Penapis

  • Diploma Lanjutan
  • Kewartawanan dan Komunikasi Massa
  • Komunikasi
Bidang pengajian
  • Kewartawanan dan Komunikasi Massa (7)
  • Kembali ke kategori utama
Lokasi
Cari lebih banyak lokasi
Jenis darjah
Tempoh
Kepantasan belajar
Bahasa
Bahasa
Format kajian

    Diploma Lanjutan Program dalam Komunikasi

    Suatu diploma lanjutan diberikan kepada pelajar-pelajar kolej atau universiti yang telah menamatkan kursus dalam bidang separa profesional atau separa vokasional. The diploma lanjutan secara amnya boleh disiapkan dalam tempoh masa antara enam bulan dan dua tahun, bergantung kepada kursus pengajian dan institusi. Ia biasanya bersamaan satu hingga dua tahun pengajian di peringkat ijazah sarjana muda.

    Apakah yang dimaksudkan dengan diploma lanjutan dalam komunikasi? program ini mengajar pelajar perancangan dan kemahiran analitikal yang diperlukan untuk pelbagai kerjaya yang berkaitan dengan komunikasi. Beberapa contoh kerja kursus boleh termasuk pengiklanan, media massa, perhubungan awam dan media cetak dan disiarkan. Kursus-kursus lain mungkin mempunyai fokus perniagaan kepada sumber manusia atau pemasaran dan penutup topik seperti ekonomi, undang-undang, pengurusan perniagaan, bahasa asing, dan hubungan antarabangsa.

    Pelajar menjalankan suatu diploma lanjutan dalam komunikasi untuk membangunkan kemahiran komunikasi dan perniagaan mereka.Mereka mempelajari kemahiran praktikal yang diperlukan untuk berjaya dalam pekerjaan yang berkaitan dengan media, perhubungan awam, pengiklanan, pemasaran dan pengurusan perniagaan. graduan Program mempunyai kemahiran interpersonal, organisasi, dan pengurusan yang kuat yang akan membantu mereka berjaya dalam pelbagai bidang.

    program yang berbeza akan mempunyai kos berubah, kebanyakannya bergantung kepada institusi pendidikan itu dan di mana ia terletak. Pelajar perlu menyelidik sekolah-sekolah yang menarik minat mereka untuk melihat jika program sepadan, matlamat akademik dan kerjaya kewangan mereka.

    Siswazah dari program komunikasi boleh mencari pekerjaan dalam peranan yang berkaitan dengan perniagaan, seperti pengurus projek, pengurus komunikasi, pengurus akaun, perancang media, pengurus pemasaran produk, atau eksekutif pengiklanan. Antara jawatan lain yang mungkin termasuk pengurus jenama, pengarah editorial, penerbit eksekutif, atau jawatan eksekutif yang berkaitan dengan pengiklanan, komunikasi dan kewartawanan. tajuk pekerjaan dan kedudukan akan berbeza-beza, bergantung kepada industri.

    Beberapa universiti di seluruh dunia menawarkan program ini. Kursus ini boleh diadakan dalam talian atau di kampus, bergantung kepada sekolah. Cari program anda di bawah dan kenalan secara terus pejabat kemasukan daripada sekolah pilihan anda dengan mengisi borang di plumbum.