Diploma Nasional Tinggi (HND) dalam Permainan Animasi

Umum

Penerangan Program

objektif

Daripada pengasingan orang awam, permainan video menduduki tempat yang penuh dan ditujukan kepada semua orang. Ia telah menjadi industri budaya utama di Perancis dan di dunia, dengan pelbagai bidang aplikasi melalui permainan mudah alih, permainan serius atau "permainan iklan", menawarkan pelbagai usaha dicari: animator 3d, kesan pelukis istimewa, artis permainan, dan sebagainya.

"Animator permainan" mencipta alam semesta visual yang membolehkan pemain membenamkan diri dalam permainan. Misinya memerlukan kemahiran teknikal yang sangat khusus dan budaya seni yang padat.

Melalui latihan ini, anda akan menemui semua peringkat reka bentuk dan animasi permainan video, sama ada pemodelan aksara, alat peraga, pementasan atau kesan khas. Penekanan khusus diberikan kepada pengajaran perisian yang paling canggih serta asas artistik untuk mendapatkan pemahaman keseluruhan tentang perniagaan dan untuk meningkatkan pengetahuan operasional.

Maklumat Praktikal

  • Format: campuran pembelajaran
  • Bengkel Klasik: 1 hingga 2
  • Kemasukan: bac, penyelenggaraan dalam talian dan fail kerja
  • Tempoh indikatif: 24 bulan
  • Pendaftaran: pada bila-bila masa sepanjang tahun
  • Internship: Tugasan syarikat 3 hingga 6 bulan di Perancis atau luar negara (tidak diperlukan)

ijazah

Kursus ini memberi penghargaan kepada Diploma Nasional Tinggi (HND) dalam Animasi Permainan , kredit British State Diploma Level III (Bac 2) dan 122.5 ECTS *, menerima pengiktirafan akademik dan profesional pada skala antarabangsa.

* Sistem Pemindahan dan Pengumpulan Kredit Eropah.

profil

Orang yang ghairah tentang permainan video dan animasi 3D, dunia yang suka bermain dan hebat secara umum, yang mempunyai idea, imaginasi, minat dalam teknologi digital baru, dan yang ingin memulakan kerjaya dalam pemodelan permainan video, meningkatkan kemahiran mereka, atau mengemas kini kemahiran mereka dalam sektor ini.

Apa yang akan anda pelajari

Melalui program dalam talian ini, menurut unit khusus anda, anda akan belajar untuk:

  • Memperolehi asas artistik (lukisan, analisis, grafik komputer, pengeditan imej)
  • Membangunkan budaya suka bermain, grafik dan seni anda, untuk mengamalkan analisis filem
  • Memahami pergerakan, kaedah penyuntingan imej digital dan asas-asas animasi melalui perisian profesional
  • Memperoleh budaya imej yang kukuh (2d dan 3d, pementasan dan cahaya)
  • Ketahui perdagangan yang berbeza dan barisan pengeluaran permainan video
  • Membangunkan pemandangan
  • Merancang dan membangunkan set tiga dimensi
  • Buat imej yang dijana oleh komputer dan penunjuk 3D dengan pencahayaan yang sesuai
  • Untuk menggunakan teknik "rigging", "set skinning", untuk mendekati "tangkapan gerakan", untuk mencipta watak-watak yang hidup dan menarik
  • Mengarang kesan khas
  • Untuk membuat band demo (reel) dan prototaip permainan (treler) dalam pasukan, dengan pelajar pembentukan Reka Bentuk Permainan HDN, yang akan anda sampaikan sebelum juri profesional dan antarabangsa sebagai projek diploma

Peluang dan peluang kerjaya

Bidang aplikasi: reka bentuk dan hiasan watak, pemodelan dan lukisan matte (tekstualisasi), tekstur (bahan), pergerakan (animasi), pencahayaan (pencahayaan), kesan khas, penggabungan (harmonisasi keseluruhan).

Di mana: studio pengeluaran dan penerbit permainan video, tetapi juga dari permulaan kepada kumpulan besar dalam bidang aplikasi mudah alih, web, rangkaian sosial, atau agensi komunikasi digital.

Fungsi: animator 3d, modeler, ilustrator, pereka grafik 2d / 3d, artis permainan, pereka watak, artis konsep, pelukis matte, pereka gerakan, persediaan animasi, penguji permainan, pengurus komuniti yang suka bermain.

Pelanjutan pengajian ke arah Sarjana Muda Seni (BA) dalam animasi permainan atau kesan khas (VFX), sebagai contoh.

program

Program HND dalam Animasi Permainan ini tersebar di lebih daripada 16 unit pengajaran (13 wajib dan 3 kepakaran untuk dipilih) . Keseluruhannya, ia mewakili 960 jam pembelajaran berpandu dan 1440 jam kerja peribadi.

Ia telah direka khusus untuk memenuhi keperluan mereka yang mempunyai ketersediaan masa yang terhad dan yang tidak mempunyai kemahiran tertentu.

Ia boleh dilaksanakan dalam tempoh 24 bulan, bergantung kepada kadar kerja masing-masing (memanjangkan sehingga 36 bulan). Kadar purata 10 hingga 15 jam kerja mingguan adalah disyorkan (kelas berpandu dan kerja peribadi termasuk).

Butiran - Sesi 1 hingga 4

Tahun pertama / 60 ECTS

Unit Mandatori / Seksyen 1/2 Unit - 15 ECTS

  • 1 / Ekonomi dan budaya permainan video
  • 2 / Teknik penyelidikan untuk pengeluaran permainan video

Unit Mandatori / Seksyen 2/3 Unit - 22.5 ECTS

  • 8 / Alat prototip dan animasi
  • 14 / Sejarah permainan dan budaya bermain
  • 45 / Permainan Seni Konsep

Unit Specialty / 3 Unit untuk dipilih - 22.5 ECTS

  • 46 / 2D grafik untuk permainan video
  • Animasi 47 / 2D
  • 48 / Asas platform permainan komputer
  • 49 / 3D permainan enjin

Butiran - Sesi 5 hingga 8

Tahun kedua / 62.5 ECTS

Unit Mandatori / Seksyen 1/2 Unit - 17.5 ECTS

  • 3 / projek Diploma
  • 4 / Penyelidikan peribadi mengenai industri permainan video

Unit Mandatori / Unit 2/1 - 7.5 ECTS

  • 18 / Fungsi dan Perdagangan dalam Industri Permainan Video

Unit Mandatori / Seksyen 3/5 Unit - 37.5 ECTS

  • Pemodelan 69 / 3D
  • 70 / 3D Environment - Middleware
  • Animasi 71 / 3D
  • Animasi watak 73 / 3D
  • 80 / Magang

Semasa pengajian anda

  • bahasa inggeris
  • persidangan
  • 1 hingga 2 bengkel bersemuka
  • 1 hingga 2 Reka Bentuk Cabaran (pilihan)
  • 1 Masterclass dalam talian

Adalah mungkin untuk menambah unit tambahan serta bengkel pilihan.

Perisian dan Turorials Termasuk

Program ini termasuk beberapa tutorial profesional yang paling berkesan di pasaran.

Menurut unit khusus, perisian yang digunakan adalah: Illustrator, Photoshop, Maya, After Effects, 3ds Max, Flash, UDK, Perpaduan, Cinema 4D, Mental Ray, E-view, Render, Nuke, ZBrush, Houdini (tidak lengkap) .

Perisian yang diperlukan untuk program anda dan unit pengkhususan yang anda pilih tersedia sebagai pelajar lengkap dalam awan atau muat turun.

Peralatan yang Disyorkan

  • Komputer dengan pemproses 64-bit, 3-GHz atau Mac dengan Boot Camp V2.0 atau lebih tinggi.
  • Windows 7 atau lebih baru, Mac OS 10.7 atau lebih tinggi.
  • Memori RAM minimum 4GB (8GB RAM disyorkan) dan pemacu keras 1TB
  • Kad grafik serasi dengan AutoCAD® dan Studio 3D Max ®
  • Akses internet berkelajuan tinggi dan webcam
  • Resolusi skrin sekurang-kurangnya 1080 x 900 (1280 x 1024 disyorkan)
  • Kad bunyi, fon kepala dan mikrofon
  • Pengimbas rata (pengimbas)
  • Kamera digital (atau telefon pintar multimedia)
  • Alat asas dan aksesori untuk lukisan (butir-butir yang disediakan).
Tarikh Akhir Kemaskini Mac 2020

Latar Belakang Pusat Pengajian

The Open Design School est née de la rencontre entre personnes passionnées d'éducation et professionnels du design engagés. Avec Icademie, groupe d'enseignement à distance qui a su développer un savoi ... Baca lebih lanjut

The Open Design School est née de la rencontre entre personnes passionnées d'éducation et professionnels du design engagés. Avec Icademie, groupe d'enseignement à distance qui a su développer un savoir-faire solide en matière de formation à distance mixte et qui a lancé l'école de design en 2014, nous avons le même ADN : l'innovation et une vision des nouveaux enjeux de l'éducation à l'heure de la révolution numérique. Baca Ringkas