Mohon sebelum 16 November 2021 untuk menikmati potongan USD 150 daripada yuran program. Gunakan kod SMU150EBTA semasa pembayaran. Apakah yang akan dilakukan oleh Program ini untuk anda? Selepas berjaya menamatkan program ini, peserta akan dapat: Membangunkan minda produk yang diperlukan untuk membawa produk atau perkhidmatan yang berdaya maju ke pasaran. Tentukan masalah yang akan diselesaikan oleh produk semasa memetakan perjalanan pelanggan; personas pengguna yang jelas. Gunakan pemikiran reka bentuk untuk menjana idea dan penyelesaian inovatif kepada masalah reka bentuk. Menganalisis strategi dan rangka kerja untuk membangunkan, memasarkan dan menjual produk. Menilai pemetaan jalan produk dan keputusan prototaip menggunakan pelbagai teknik dan amalan pengurusan produk. Gariskan rancangan untuk mencipta produk berdaya saing dan berskala menggunakan strategi dan rangka kerja pembangunan produk utama. Modul Program Program ini terdiri daripada 8 modul. Setiap modul diketuai oleh pakar fakulti SMU dengan pengalaman bidang khusus untuk topik Pengurusan Produk yang dibincangkan. Modul 1: Pembangunan Produk dalam Era Digital Periksa punca gangguan untuk produk dan perniagaan, pelbagai peringkat pembangunan produk digital, dan model dan strategi platform untuk mencipta nilai rangkaian. Modul 2: Strategi Portfolio Produk Kenal pasti elemen utama portfolio produk, strategi portfolio produk untuk firma, dan produk dengan peruntukan sumber yang berkesan. Modul 3: Mereka Bentuk Produk Berpusatkan Pelanggan & Pemikiran Reka Bentuk Menganalisis persona pelanggan perniagaan menggunakan pendekatan pemikiran reka bentuk, mereka bentuk dan menilai pelbagai strategi untuk mengkonseptualisasikan dan menjana penyelesaian yang relevan untuk mereka bentuk masalah. Periksa kepentingan pembuatan prototaip dan ujian semasa proses pemikiran reka bentuk. Modul 4: Jurang Peluang Produk & Produk Minimum Berdaya maju Kenal pasti jurang peluang produk untuk pertumbuhan perniagaan. Gariskan strategi inovasi teguh menggunakan piagam inovasi produk & huraikan produk berdaya maju minimum semasa anda membezakannya daripada cadangan perniagaan. Modul 5: Kaedah Pengurusan Produk: Pembangunan Produk Lean & Agile Huraikan dan bandingkan proses pembangunan produk tradisional dan novel. Periksa pelaksanaan metodologi perniagaan yang ramping dan tangkas dalam sesebuah organisasi. Gariskan rancangan pembangunan produk dengan gabungan pemikiran reka bentuk, pembangunan tanah, dan metodologi tangkas. Modul 6: Strategi Harga & Model Perniagaan Gariskan rancangan untuk mencipta model perniagaan dan strategi harga yang berkesan untuk produk atau perkhidmatan. Bincangkan kepentingan penetapan harga berasaskan nilai bagi sesuatu produk. Periksa model perniagaan baharu. Modul 7: Kedudukan & Perancangan Menganalisis elemen produk dan membangunkan strategi kedudukannya. Periksa strategi penentududukan produk yang memfokuskan pada cadangan nilai dan segmen sasaran pelanggan. Kenali sifat produk yang mempengaruhi keputusan pembelian pengguna. Modul 8: Melancarkan & Mengurus Kitaran Hayat Produk Menggunakan Data Huraikan konsep PLC dengan dan garis panduan yang berkaitan. Terangkan pertimbangan matang dan penurunan PLC yang semakin meningkat. Kenal pasti peringkat PLC dan langkah yang perlu diambil oleh organisasi dalam setiap peringkat untuk berjaya. Projek Capstone Kembangkan lagi pengalaman pengurusan produk dan portfolio anda. Projek Capstone yang mendalam ini akan mencabar anda untuk menggunakan kemahiran dan teknik yang diperoleh dalam Minggu 3 hingga Minggu 7 kepada senario pembangunan produk dunia sebenar. Tugasan Grab: Menemui Sempadan Baharu untuk Pertumbuhan dalam Perkongsian Ekonomi Asia Tenggara Melalui kajian kes yang berpusat pada salah satu syarikat permulaan yang paling berjaya di Asia, anda akan mengenal pasti pemegang kepentingan utama dalam ekosistem Grab, menganalisis kedudukan daya saing Grab dan mengesyorkan cara mengukuhkan kedudukan ini dan mencipta peluang perniagaan baharu. Percubaan & Penilaian Pilihan Pilih antara dua produk untuk melabur sumber R&D anda: Produk A melibatkan reka bentuk bateri baharu yang akan menggunakan teknologi Litium-ion. Produk B melibatkan reka bentuk bateri generasi baharu berdasarkan teknologi Nickel-Hydride yang terkini. Kitaran Hayat Produk Periksa jualan iPhone dari pengenalannya pada 2007 hingga suku kedua 2021, termasuk model dan titik harga yang berbeza selama ini. Fakulti Program Kapil R Tuli, Ph.D. Lee Kong Chian Profesor Pemasaran, Pengarah, Pusat Runcit Kecemerlangan Universiti Pengurusan Singapura Kapil R Tuli ialah Profesor Pemasaran Lee Kong Chian, Pengarah, Pusat Kecemerlangan Runcit di Universiti Pengurusan Singapura. Beliau mempunyai Ph.D. dalam Pemasaran dari Sekolah Perniagaan Goizueta di Emory University, Sarjana dalam Pemasaran & E-Dagang di Texas A&M University, Diploma Lepasan Siswazah dalam Pentadbiran Perniagaan dari NMIMS University (Mumbai), dan Sarjana Muda dalam Kimia dari Universiti Mumbai, India. Bidang pengkhususannya termasuk Sentrisiti Pelanggan, Pengurusan Jenama, Kepuasan Pelanggan, Inovasi & Transformasi Digital. Selama bertahun-tahun, Prof Tuli telah terlibat dalam mereka bentuk dan menyampaikan program pendidikan eksekutif, pengucapan awam, dan penglibatan perundingan dengan pelbagai jenis firma seperti Visa, Tiffany & Co, Ikea, DFS, Johnson & Johnson, United Overseas Bank, Microsoft, Sembcorp Marine, Singapore Power, Singhealth, Kolej Perkhidmatan Awam di Singapura, Zuellig Pharmaceuticals, Lembaga Promosi Kesihatan, Lembaga Utiliti Awam, Pihak Berkuasa Kawal Selia Bandar dan Prysmian Inc. Pada masa ini, Prof Tuli mengajar Pengurusan Pemasaran kepada pelajar MBA dan Mengurus Inovasi Perkhidmatan kepada Pelajar Sarjana Inovasi. Selain itu, Prof Tuli juga mengajar Strategi Pemasaran kepada Ph.D. pelajar. Selama bertahun-tahun, Prof Tuli telah diiktiraf untuk kedua-dua penyelidikan dan pengajarannya. Pada tahun 2015, satu kajian kes telah ditulis oleh beliau (Jungle Beer: An Entrepreneur's Journey) telah dianugerahkan Anugerah Kajian Kes Terbaik dalam Keusahawanan oleh EFMD. Pada 2016 Prof Tuli menjadi fakulti pertama dari sekolah perniagaan Asia yang dianugerahkan Anugerah Rajan Vardarajan yang berprestij daripada Persatuan Pemasaran Amerika (AMA) untuk kesan awal kerjaya dalam Strategi Pemasaran. Pada tahun 2017, penyelidikan Prof Tuli mengenai penyelesaian pelanggan memenangi Anugerah AMA-Sheth untuk impak panjang untuk artikel yang diterbitkan dalam Jurnal Pemasaran. Shantanu Bhattacharya, Ph.D. Lee Kong Chian Profesor Pengurusan Operasi; Timbalan Dekan (Program); Pengarah Akademik, Ph.D. dalam Perniagaan (Pengurusan Am) Shantanu Bhattacharya ialah Profesor Pengurusan Operasi di SMU. Sebelum ini, beliau merupakan Profesor Madya Pengurusan Teknologi dan Operasi di INSEAD dari September 2002 hingga Jun 2014, dan Penolong Profesor Pengurusan Teknologi dan Operasi di INSEAD dari September 1998 hingga Ogos 2002. Minat pengajaran dan penyelidikan beliau adalah dalam bidang pengurusan teknologi, pengurusan operasi, pengurusan rantaian bekalan, dan pembangunan produk dan perkhidmatan baharu. Prof Bhattacharya ialah ahli INFORMS, telah membuat beberapa pembentangan mengenai pengurusan ketidakpastian dalam industri teknologi tinggi, dan penyelidikannya telah muncul dalam Sains Pengurusan. Sebelum menyertai SMU dan INSEAD, Prof Bhattacharya adalah seorang pengajar di Universiti Texas di Austin. Markus Karner, Ph.D. Pengarah Akademik, Pembangunan Eksekutif Dr. Karner mengajar kursus antara disiplin yang menggabungkan teori kerumitan, ekologi, evolusi dan strategi. Dia menggunakan alat ini untuk meneroka fungsi dan evolusi sistem penyesuaian yang kompleks melalui kepelbagaian, penggabungan semula dan kreativiti. Dr. Karner telah mengajar siswazah dan calon MBA di Singapore Management University sejak 2005. Beliau memiliki syarikat perunding yang berpangkalan di Singapura, Karner Consult Pte Ltd. Penyelidikannya menggunakan alat biologi molekul dalam ekologi mikrob di Mediterranean, Lautan Pasifik dan Antartika. Beliau telah dianugerahkan Pingat Yayasan Sains Kebangsaan AS untuk Perkhidmatan di Antartika. Dr. Karner menerbitkan penyelidikan asalnya dalam jurnal berprestij Nature dan penerbitan semakan rakan lain dan menulis buku teks tentang model biologi untuk perniagaan. Penyelidikan beliau dibiayai oleh Yayasan Sains Kebangsaan Austria dan Amerika Syarikat, dan oleh Suruhanjaya Komuniti Eropah. Patrick Tan, Ph.D. Pensyarah Kanan Pengurusan Strategik; Pengarah Akademik, ITI; Penyelaras Kursus, trek ITI Dr. Tan mempunyai lebih daripada 30 tahun pengalaman pengurusan kanan serantau dalam bank dan syarikat insurans. Beliau telah memegang peranan dalam pengurusan am serantau dan negara, jualan dan pembangunan perniagaan, operasi, perkhidmatan pelanggan dan IT. Selain itu, Dr. Tan terlibat dalam memulakan perniagaan di Singapura, Indonesia, Thailand dan China. Minat penyelidikan termasuk Strategi, termasuk aplikasi Sun Tzu Art of War kepada perniagaan; Pemikiran Reka Bentuk; Inovasi Model Perniagaan dan Pengurusan Perniagaan Asia-Pasifik. Srinivas K. Reddy, Ph.D. Profesor Pemasaran; Pengarah, Pusat Kecemerlangan Pemasaran; Pengarah Akademik, Inisiatif Penyelidikan Jenama Mewah LVMH-SMU Asia Sebagai tambahan kepada peranan universiti semasanya, Profesor Reddy juga berkhidmat sebagai Dekan Bersekutu Pengurusan Am yang menyelia program MBA dan MBA Eksekutif. Sebelum ini, beliau adalah Pengarah Eksekutif dan Ketua Kumpulan, Strategi Korporat dan Pembangunan Kepimpinan di Maytas. Sebelum berkhidmat di Maytas, beliau ialah Profesor Perniagaan Robert O. Arnold dan Pengarah Pusat Kajian Pemasaran Coca-Cola, Terry College of Business di Universiti Georgia. Kepakaran Profesor Reddy ialah dalam penjenamaan, inovasi, pembangunan produk baharu, pemasaran, dan strategi kompetitif yang melibatkan jenama dan perkhidmatan baharu. Penyelidikan Prof Reddy telah diterbitkan dalam Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Management Science, Social Networks, Statistical Science, Journal of International Business Studies, Marketing Letters, Journal of Retailing, Journal of the Academy of Marketing Science, Decision Support Systems and Jurnal Penyelidikan Perniagaan. Pada tahun 2006, beliau telah dianugerahkan geran SUR berprestij IBM untuk mengkaji inovasi korporat dan penukaran inovasi. Beliau telah berunding dan mengajar program eksekutif untuk IBM, Syarikat Coca-Cola, United Parcel Service, Miller Brewing, Pfizer, Eli Lilly, Bristol-Myers-Squibb, Satyam Computer Services, Chase, Turner Broadcasting, Cox Interactive Media, Equitable, Ford Foundation , Price Waterhouse Coopers, MasterCard, Unilever, Sembcorp, MSIG, SingHealth, Randstad, Schneider Electric dan Infineon. Kembara Pembelajaran Program 140 Video Kuliah 50+ Contoh Industri 24 Tugasan 8 Papan Perbincangan 1 Projek Capstone Mengapa Mendaftar dalam Pengurusan Produk? Kejayaan sesebuah syarikat bergantung kepada keberkesanan proses pengurusan produknya. Sama ada anda ingin membawa produk baharu ke pasaran atau menambah baik produk sedia ada, kitaran hayat produk memerlukan pengurusan dan kepimpinan agar nilai dapat disampaikan kepada pelanggan. Malah, hampir 70% pengurus produk yang ditinjau bersetuju bahawa pengurusan produk adalah peranan kepimpinan. 84% pengurus produk dan pemimpin yang ditinjau berkata mereka bertanggungjawab terutamanya untuk strategi produk. sumber: Alpha, 2020 57% pengurus produk mengatakan bahawa pengurusan produk telah ditubuhkan tetapi masih berkembang di dalam organisasi mereka. sumber: Festival Pengurusan Produk, 2020 43% pengurus produk mengatakan bahawa mereka dilihat sebagai pemimpin dan pembeza utama dalam organisasi mereka. sumber: Festival Pengurusan Produk, 2020 Untuk Siapa Program Ini? Program ini direka untuk kedua-dua profesional teknologi dan bukan teknologi. Peranan wakil dan industri yang boleh mendapat manfaat termasuk: industri: Produk & Perkhidmatan IT, Perkhidmatan Perbankan dan Kewangan, Farmaseutikal, Perundingan dan seterusnya Fungsi: Pengurusan Teknologi, Pengurusan Am, Operasi dan Perundingan Program ini sesuai untuk profesional yang ingin membangunkan produk/perkhidmatan baharu, meningkatkan hasil dan keuntungan, mengkonsepkan model perniagaan yang mengganggu dengan pendekatan berteraskan produk, mengurus portfolio produk dan strategi korporat, dan mengenal pasti lebih banyak peluang pasaran untuk pertumbuhan perniagaan.
-