Kursus ijazah dalam reka bentuk perindustrian intensif

Umeå University, Umeå Institute of Design

Penerangan Program

Baca keterangan rasmi

Kursus ijazah dalam reka bentuk perindustrian intensif

Umeå University, Umeå Institute of Design

Pakej Kursus - Reka Bentuk Perindustrian Rapi (Ijazah Dasar)

Reka Bentuk Perindustrian Rapi adalah pakej kursus setahun yang berjalan lebih setahun kajian keseluruhan, dari musim luruh ke musim bunga panjang. Istilah musim luruh adalah khusus untuk kaedah asas dalam reka bentuk industri dengan tumpuan kepada proses reka bentuk produk, manakala istilah musim bunga termasuk asas-asas dalam reka bentuk interaksi, reka bentuk perkhidmatan dan pengurusan reka bentuk.

Matlamat kursus ini ialah pelajar perlu memperoleh pengetahuan asas tentang, dan pemahaman, kaedah dan prosiding yang digunakan dalam reka bentuk perindustrian. Perhatian khusus diberikan kepada proses pembangunan produk tetapi kawasan-kawasan lain reka bentuk perindustrian juga disepadukan dalam perjalanan, seperti reka bentuk interaksi, reka bentuk perkhidmatan dan pengurusan reka bentuk. Kursus ini lebih tertumpu kepada kaedah untuk menganalisis masalah, kaedah penjanaan idea dan kreativiti dan kaedah untuk visualisasi, persembahan dan komunikasi.

Kursus ini tidak memberikan kecekapan untuk melaksanakan reka bentuk perindustrian secara profesional tetapi bertujuan untuk memberi peluang kepada pelajar yang kecekapan asas bekerja dalam bidang reka bentuk. Setelah selesai kursus ini pelajar dilengkapi dengan baik untuk bekerja dalam bidang yang berkaitan reka bentuk berdasarkan bidang mereka sebelum pengajian dan dengan pengetahuan khusus proses reka bentuk.

Jika matlamat anda adalah ijazah MA selepas kajian IDI, sila ambil perhatian bahawa untuk memohon kepada program MA di Sweden, ia adalah perlu untuk sudah mempunyai ijazah peringkat Sarjana Muda. Reka Bentuk Industri Kursus Intensif tidak akan memberikan ijazah peringkat Sarjana Muda dalam dirinya, tetapi adalah mungkin untuk dimasukkan ke dalam ijazah peringkat BA dalam satu lagi bidang pengajian.

Jika matlamat anda adalah ijazah MA selepas kajian IDI, sila ambil perhatian bahawa untuk memohon kepada program MA di Sweden anda memerlukan ijazah Sarjana Muda.

Kaedah Kajian

Kurikulum ini disusun dalam empat unsur tentu sepuluh minggu, di mana pelajar akan bekerja secara individu atau dalam kumpulan kecil. Pendidikan menekankan kepentingan pembelajaran kumpulan dan proses di mana pembelajaran terletak di kedua-dua teori dan amalan. Oleh itu, kehadiran di dalam kelas adalah wajib setiap hari sekurang-kurangnya tiga hingga enam jam setiap hari. Bahasa kajian adalah Bahasa Inggeris.

Kami bekerjasama dengan kumpulan-kumpulan belajar kecil dan ketumpatan guru yang tinggi. Guru secara kekal bekerja dan ketua program, dan juga kakitangan sokongan yang hadir setiap hari di UID pada waktu pejabat. Pelajar digalakkan untuk menghubungi kakitangan dan guru-guru sendiri apabila mereka memerlukan bantuan, tunjuk ajar atau mempunyai soalan kajian lain yang berkaitan. Hubungan antara kakitangan, guru dan pelajar adalah mudah dan tidak formal dalam watak. Kepercayaan kita adalah bahawa ini adalah salah satu daripada asas-asas persekitaran pembelajaran yang kreatif dan terbuka di mana pelajar daripada program-program kursus, yang berbeza dan tahap kajian mempunyai hubungan secara berterusan dengan satu sama lain dan dengan kakitangan, kedua-dua rasmi dan dalam situasi pembelajaran.

Pedagogi Foundation

Strategi pedagogi kami menggabungkan teori dan amalan melalui menjalankan sebahagian besar daripada pendidikan dalam projek-projek realistik dengan rakan-rakan luar ditubuhkan apabila UID ditubuhkan pada tahun 1989, dan telah dibangunkan dan diperbaiki sejak itu. Kami berusaha selepas kerjasama rapat dengan masyarakat sekitar - di peringkat kebangsaan dan antarabangsa - dalam projek-projek pelajar. Oleh itu, kami juga berusaha untuk mempunyai pelbagai jenis pensyarah luar dan perunding yang mempunyai pengalaman profesional yang luas dari bidang pengajian masing-masing, daripada masyarakat, industri dan universiti yang mengarahkan selari dengan guru-guru UID kekal.

Satu perspektif kesaksamaan gender yang dibina ke dalam kemasukan, pendidikan dan peperiksaan menyifatkan prospek pedagogi. Dalam Umeå Institut profil bersendi Design perspektif pengguna dan orientasi proses, kepelbagaian dan perspektif peluang yang sama adalah penting dalam kedua-dua penerangan projek dan penyiapan projek. Pelbagai kaedah dan proses pendidikan yang bekerja, seperti masalah berdasarkan pembelajaran, kajian kes, pembelajaran dengan melakukan, keseimbangan dan perbezaan antara bahagian teori dan praktikal, belajar dan ujian, memberi nasihat dalam bentuk projek, kuliah, seminar perbincangan dan muhasabah diri . Secara umum, pelajar dijangka untuk mengambil tanggungjawab untuk proses pembelajaran mereka melalui penyediaan teratur sebelum ini, penyertaan aktif dalam dan bermuhasabah selepas semua jenis situasi pengajaran dan pembelajaran.

Satu blok bangunan pedagogi yang kerja pelajar dengan projek-projek "realistik" dengan pengawasan yang berpengalaman, sering bersama-sama dengan rakan kongsi kerjasama luar. Pelajar-pelajar bekerja secara bebas dalam fasa yang berbeza daripada proses reka bentuk dan mereka mempunyai kemungkinan untuk memikirkan kaedah dan keputusan yang berjaya dan tidak berjaya. Kerja-kerja dengan fasa yang berbeza daripada proses reka bentuk dalam bentuk projek itu sendiri contoh pembelajaran berorientasikan masalah.

Pembelajaran Kumpulan

Satu lagi blok bangunan pedagogi adalah berdasarkan kepada pemerhatian bahawa pelajar sering belajar sebanyak antara satu sama lain sebagai dari tutor atau guru. Kami percaya bahawa pengetahuan sebahagian besarnya dibina melalui proses kumpulan dan pengalaman individu itu dan pengetahuan adalah titik permulaan yang berharga untuk pembelajaran bersama. Sebagai sebahagian daripada pandangan ini kepada pembelajaran kumpulan, Umeå Institut Design terpakai keterbukaan di persembahan dan menasihati supaya semua pelajar mempunyai kemungkinan untuk mengambil bahagian dalam dan belajar daripada satu sama lain dan daripada komen guru dan penasihat 'kepada pelajar-pelajar lain. Kerana itu, kami juga amat menekankan bahawa semua kerja perlu mengambil tempat di sekolah itu pada waktu belajar, 08:00-5:00.

Semua hasil kajian dilaporkan secara individu paling kerap dalam bentuk persembahan lisan, visual dan bertulis tetapi proses itu sering berdasarkan detik-detik kerjasama dalam kumpulan pelajar. Kepentingan kerjasama kumpulan pelajar, dinamik kumpulan dan proses Kumpulan adalah termasuk dalam perguruan. Dalam rangka kerja pengajaran kami berusaha untuk menggalakkan persaingan dan persaingan antara pelajar dan sebaliknya menggalakkan pelajar untuk berkongsi dengan satu sama lain dan membantu antara satu sama lain kerana kejayaan projek ini adalah berdasarkan kepada jumlah yang banyak bahagian yang setiap satu dan sumbangan semua orang. Oleh itu, kita bekerja secara aktif dengan mengekalkan suasana yang terbuka, penyiasatan dan menggalakkan dalam semua keadaan pembelajaran dan dalam kegiatan sehari-hari.

Mata Pelajaran

Asas-asas proses reka bentuk, 15 ECTS kredit

Kursus ini memberikan gambaran keseluruhan dan pengenalan kepada kaedah dan proses yang digunakan dalam bidang reka bentuk perindustrian dan dalam proses pembangunan produk. Pengenalan kepada teknik visualisasi dalam 2D ​​(lakaran) dan 3D (teknik pemodelan), dan juga dalam reka bentuk grafik, diberikan. Fokus adalah kepada proses reka bentuk dalam pembangunan produk fizikal dan visualisasi dan komunikasi idea dan konsep reka bentuk. Perspektif Design untuk semua dan reka bentuk yang mampan diperkenalkan berhubung dengan proses reka bentuk. Tujuannya adalah untuk membolehkan pelajar memahami dan melaksanakan aplikasi asas kaedah reka bentuk dan proses dalam projek-projek di bawah seliaan.

Pelaksanaan Design, 15 ECTS kredit

Kursus ini menyediakan penerokaan yang lebih mendalam ke dalam kaedah dan proses yang digunakan dalam reka bentuk perindustrian, dengan tumpuan khusus kepada reka bentuk ergonomik, kajian pengguna dan pembangunan bentuk. Sub-cours termasuk memohon kajian dalam bentuk projek, di mana fokus utama adalah kaedah untuk analisis, penyelesaian masalah dan penilaian berhubung dengan foucus pengguna, Design untuk semua, ergonomik dan penjenamaan dalam proses pembangunan produk. Kemahiran Visualisasi tertumpu dalam perjalanan termasuk pemodelan lakaran dan bantuan komputer digital dan pemodelan 3D fizikal (model lakaran dan model persembahan). Satu pengenalan asas untuk bekerja secara sistematik dengan warna dalam reka bentuk diberikan, dan bahagian elektif kursus ini memberi pelajar peluang untuk memilih untuk membangunkan kemahiran reka bentuk tertentu atau kawasan.

Interaksi dan ungkapan, 15 ECTS kredit

Kursus ini merangkumi kerja-kerja dalam bentuk projek dengan proses reka bentuk dalam reka bentuk interaksi dan pembangunan produk bukan fizikal, berhubung dengan asas kognitif ergonomik, prototaip dan visualisasi melalui 2D yang berbeza dan teknik 3D. Kursus ini juga memberi tumpuan kerja dengan bentuk, gaya dan visualisasi berkenaan dengan rancangan pengangkutan, termasuk teknik-teknik pemodelan, dan menyepadukan ini dalam kerja projek. Semasa kursus pelajar bekerja dengan menghasilkan portfolio, dan dilatih dalam alat grafik dan visual yang berbeza untuk menyatakan kemahiran peribadi serta proses dalam konteks profesional reka bentuk.

IDI Design komunikasi, 15 ECTS kredit

Satu Tujuan kursus ini ialah pelajar itu dapat berkomunikasi masalah reka bentuk, proses reka bentuk, konsep reka bentuk dan peranan pereka bentuk industri melalui media yang berbeza dan dalam situasi yang berbeza: dalam pameran, dalam persembahan lisan dan dalam digital atau bercetak visual dan bahan bertulis. Proses reka bentuk dalam reka bentuk perkhidmatan diperkenalkan dan projek dalam bidang reka bentuk perkhidmatan dijalankan, berhubung dengan kedua-dua pembangunan produk dan reka bentuk interaksi. Pelajar menjalankan stduies daripada perundingan, syarikat-syarikat dan institusi-institusi lain yang berkaitan dengan bentuk pengurusan dan reka bentuk pendidikan, berhubung dengan kedua-dua komunikasi reka bentuk dan peranan pereka perindustrian. Peranan pereka bentuk industri diperiksa dari perspektif strategik dan berkaitan dengan konteks sejarah profesion reka bentuk perindustrian.

Kemasukan

Kemasukan adalah berdasarkan kepada permohonan itu, keperluan akademik, penguasaan bahasa dan tugasan rumah. Satu jawatankuasa pemilihan menilai permohonan.

Sila ambil perhatian bahawa permohonan yang mencapai UID selepas 15 Januari akan hanya dipertimbangkan jika tempat-tempat kajian masih avaliable pada kursus selepas pusingan pertama tinjauan applicaton dan pemilihan. Sekiranya anda ingin menyerahkan permohonan lewat, sila hubungi kami.

Pemberitahuan pilihan keputusan diberikan melalui universityadmissions.se


Kami tidak memberi notis penerimaan melalui telefon, dan kami juga tidak mempunyai kemungkinan untuk mengkaji semula atau mengulas mengenai tugasan rumah.

Maksimum 20 pelajar diterima.

Tarikh Akhir Permohonan

Tarikh akhir bagi permohonan adalah 15 Januari.

Program Pra-syarat

Pelajar hendaklah sebelum ini telah dijalankan, dan berlalu, sekurang-kurangnya satu tahun pengajian sepenuh masa di universiti, 60 kredit (60 ECTS) atau yang setara dengannya.

Pelajar dikehendaki untuk menunjukkan tahap yang tinggi penguasaan Bahasa Inggeris (bersamaan dengan English B dari Sekolah Menengah Sweden Upper).

Yuran Pengajian Yuran / Permohonan

Yuran pengajian dan permohonan dikenakan untuk pelajar di luar Kesatuan Eropah.

Yuran permohonan

Yuran permohonan kos 900 SEK (Kronor Sweden) (≈ € 96 atau $ 129). Dalam usaha untuk permohonan anda diproses, fi permohonan yang perlu dibayar sepenuhnya.

Yuran permohonan akan meliputi kos yang berkaitan dengan pemprosesan permohonan.

Pelajar-pelajar yang mendaftar untuk kursus atau program di sebuah universiti Sweden pada masa yang mereka mengemukakan permohonan tidak akan dikehendaki untuk membayar yuran permohonan.

Kaedah utama pembayaran akan berada dalam talian dengan kad kredit atau kad debit. Ini merupakan kaedah terbaik pembayaran kerana ia adalah cepat, cekap dan selamat. Yuran permohonan sebanyak SEK 900 hendaklah dibuat secara online.

Bayaran Yuran Pengajian

Yuran tuisyen untuk satu tahun pengajian di Umeå Institut Design ialah SEK 270 000 (≈ € 28 700 atau $ 38 800)

Kaedah pembayaran yuran pengajian

Pelajar yang diperlukan untuk membayar yuran tuisyen akan menerima invois daripada Umeå Universiti selepas pemberitahuan kemasukan telah dihantar keluar. Butiran mengenai pembayaran akan dikemaskini dalam masa terdekat.


Tarikh Penting


15 Tarikh akhir Januari untuk memohon.
Langkah 1. universityadmissions.se
Langkah 2. Tarikh akhir untuk tugasan rumah dan surat motivasi.


3 Februari Tarikh akhir untuk membayar yuran permohonan atau mengemukakan dokumentasi taraf kewarganegaraan anda untuk mengesahkan bahawa anda tidak perlu membayar yuran permohonan atau tuisyen. Tarikh akhir untuk dokumen sokongan (pendidikan sebelumnya) tiba di Strömsund.


Akhir Mac: Pemberitahuan keputusan pemilihan dihantar melalui universityadmissions.se


3 April: Tarikh akhir untuk pelajar diterima untuk memberikan jawapan kepada tawaran tempat pengajian.


Pertengahan April: pemberitahuan Kedua keputusan pemilihan dihantar kepada pemohon dalam senarai simpanan.

Permohonan yang lewat

Sila ambil perhatian bahawa permohonan yang mencapai UID selepas tarikh akhir hanya akan dipertimbangkan jika tempat-tempat pengajian adalah masih boleh didapati di kursus selepas pusingan pertama ulasan permohonan. Sekiranya anda ingin menyerahkan permohonan lewat, sila hubungi kami.

This school offers programs in:
  • English
Tempoh & Harga
This course is Lokasi Kampus
Start Date
Tarikh mula
Sept. 2019
Duration
Tempoh
Sepenuh masa
Locations
Sweden - Umeå, Västerbotten County
Tarikh mula : Sept. 2019
Tarikh tutup permohonan Permintaan Maklumat
Tarikh akhir Permintaan Maklumat
Dates
Sept. 2019
Sweden - Umeå, Västerbotten County
Tarikh tutup permohonan Permintaan Maklumat
Tarikh akhir Permintaan Maklumat