Course - Perniagaan Elektronik
Bahasa: English
Masa kursus:. Spring kursus ini boleh didapati daripada tahun akademik 2012-2013
Kursus ini direka untuk memberi gambaran keseluruhan E-Commerce model, aplikasi, keputusan dan isu. Contoh bahan yang terdapat dalam kursus ini adalah E-Commerce Perniagaan dan model hasil, E-Commerce Strategi dan konsep pemasaran, aplikasi khusus seperti B2B, web 2.0, E-Pembelajaran dan E-Kerajaan, serta teknologi, keselamatan dan pembayaran. Kursus ini akan memberi manfaat kepada pelajar-pelajar yang mempunyai kepentingan dalam bekerja dalam persekitaran E-Commerce, bermula sendiri E-Commerce perniagaan mereka atau menilai aktiviti E-Commerce.
Objektif
Mereka yang berjaya kursus ini, pelajar akan dapat:
- Menggariskan model asas infrastruktur teknologi Internet
- Menilai strategi dan aplikasi E-Perdagangan, termasuk pemasaran dalam talian, E-Kerajaan, E-Pembelajaran dan global E-Commerce
- Bincangkan kepentingan Web 2.0 kandungan dan rangkaian sosial dalam E-Dagang
- Membezakan pasar elektronik dan memberi contoh produk dan perkhidmatan E-tailing
- Bandingkan B2B dan B2C E-Commerce strategi, termasuk segmentasi pasaran
- Mengkategorikan kebaikan dan keburukan pilihan pembayaran yang berbeza dalam talian
- Membincangkan isu-isu undang-undang, etika dan cukai biasa dalam E-Dagang
- Menggunakan pengetahuan tentang isu-isu keselamatan dalam talian untuk menilai laman web yang sedia ada
- Menggunakan pengetahuan yang utama model hasil E-Commerce untuk menilai laman web yang sedia ada
Rangka Kursus
ADMN 344: E-Commerce dibahagikan kepada tiga belas minggu seperti berikut:
- Topik 1: Tinjauan Perdagangan Elektronik (EC)
- Topik 2: E-Marketplaces (Lelongan, Portal dan lain-lain.)
- Topik 3: E-Tailing Produk dan Perkhidmatan
- Topik 4: Pemasaran Online dan Kelakuan Pengguna Talian
- Topik 5: Perniagaan-ke-Perniagaan E-Commerce
- Topik 6: E-Kerajaan dan E-Learning
- Topik 7: Web 2.0, Rangkaian Sosial dan Search Engine Optimization
- Topik 8: E-Commerce Keselamatan
- Topik 9: Penyelesaian Pembayaran dan Ketenteraman Fulfillment
- Topik 10: E-Commerce Strategi dan Isu-isu Global
- Topik 11: Undang-undang, Etika dan Isu Cukai
- Topik 12: Melancarkan Perniagaan E-Commerce
- Topik 13: Projek Jangka E-Commerce Analisis Perniagaan
See 9 more programs offered by Russian State University For The Humanities »