Read the Official Description

Course - Perniagaan Elektronik

Bahasa: English

Masa kursus:. Spring kursus ini boleh didapati daripada tahun akademik 2012-2013

Kursus ini direka untuk memberi gambaran keseluruhan E-Commerce model, aplikasi, keputusan dan isu. Contoh bahan yang terdapat dalam kursus ini adalah E-Commerce Perniagaan dan model hasil, E-Commerce Strategi dan konsep pemasaran, aplikasi khusus seperti B2B, web 2.0, E-Pembelajaran dan E-Kerajaan, serta teknologi, keselamatan dan pembayaran. Kursus ini akan memberi manfaat kepada pelajar-pelajar yang mempunyai kepentingan dalam bekerja dalam persekitaran E-Commerce, bermula sendiri E-Commerce perniagaan mereka atau menilai aktiviti E-Commerce.

Objektif

Mereka yang berjaya kursus ini, pelajar akan dapat:

  • Menggariskan model asas infrastruktur teknologi Internet
  • Menilai strategi dan aplikasi E-Perdagangan, termasuk pemasaran dalam talian, E-Kerajaan, E-Pembelajaran dan global E-Commerce
  • Bincangkan kepentingan Web 2.0 kandungan dan rangkaian sosial dalam E-Dagang
  • Membezakan pasar elektronik dan memberi contoh produk dan perkhidmatan E-tailing
  • Bandingkan B2B dan B2C E-Commerce strategi, termasuk segmentasi pasaran
  • Mengkategorikan kebaikan dan keburukan pilihan pembayaran yang berbeza dalam talian
  • Membincangkan isu-isu undang-undang, etika dan cukai biasa dalam E-Dagang
  • Menggunakan pengetahuan tentang isu-isu keselamatan dalam talian untuk menilai laman web yang sedia ada
  • Menggunakan pengetahuan yang utama model hasil E-Commerce untuk menilai laman web yang sedia ada

Rangka Kursus

ADMN 344: E-Commerce dibahagikan kepada tiga belas minggu seperti berikut:

  • Topik 1: Tinjauan Perdagangan Elektronik (EC)
  • Topik 2: E-Marketplaces (Lelongan, Portal dan lain-lain.)
  • Topik 3: E-Tailing Produk dan Perkhidmatan
  • Topik 4: Pemasaran Online dan Kelakuan Pengguna Talian
  • Topik 5: Perniagaan-ke-Perniagaan E-Commerce
  • Topik 6: E-Kerajaan dan E-Learning
  • Topik 7: Web 2.0, Rangkaian Sosial dan Search Engine Optimization
  • Topik 8: E-Commerce Keselamatan
  • Topik 9: Penyelesaian Pembayaran dan Ketenteraman Fulfillment
  • Topik 10: E-Commerce Strategi dan Isu-isu Global
  • Topik 11: Undang-undang, Etika dan Isu Cukai
  • Topik 12: Melancarkan Perniagaan E-Commerce
  • Topik 13: Projek Jangka E-Commerce Analisis Perniagaan

See 9 more programs offered by Russian State University For The Humanities »

This course is Campus based
Start Date
Sept. 2019
Duration
Permintaan Maklumat
Sepenuh masa
By locations
By date
Start Date
Sept. 2019
Application deadline

Sept. 2019

Location
Application deadline
End Date