Mohon hari ini untuk menikmati potongan USD 100 daripada yuran program. Gunakan kod SMU100TA semasa pembayaran. Apakah yang akan dilakukan oleh Program ini untuk anda? Selepas berjaya menamatkan program ini, peserta akan dapat: Kenal pasti cara teknologi baharu boleh membolehkan transformasi digital dan mengganggu industri sedia ada Periksa masa depan strategi perniagaan kerana ia berkaitan dengan projek transformasi digital yang pantas Gariskan pelan tindakan untuk organisasi anda untuk mencipta nilai baharu atau mengembangkan lebih nilai untuk pelanggan Kenali cabaran dan risiko utama yang berkaitan dengan transformasi digital Lukis ekosistem organisasi anda dan temui cara untuk meningkatkan cadangan nilainya dengan bantuan rakan kongsi baharu Tentukan organisasi digital dan reka bentuk, sumber dan orangnya Buat ringkasan eksekutif untuk organisasi anda menerima pakai pendigitalan Modul Program Modul 1: Keadaan Gangguan Temui teknologi yang membolehkan transformasi digital dan meningkatkan prestasi perniagaan dan cara memanfaatkan inovasi terkini yang mengganggu industri sedia ada. Modul 2: Strategi Perniagaan Di Bawah Transformasi Digital Mengkaji kepentingan cadangan nilai dan nilai bersih dalam strategi perniagaan; memahami bagaimana strategi lama memerlukan rombakan dalam dunia digital; dan rupa masa depan untuk strategi B2B dan B2C. Modul 3: Model Perniagaan Digital untuk Zaman Digital Kenal pasti peluang untuk menyampaikan nilai yang lebih besar kepada pelanggan; cara menggunakan model perniagaan untuk mencipta rangka kerja nilai; dan cara menggariskan rancangan untuk meningkatkan kesediaan pelanggan untuk membeli. Modul 4: Pelaksanaan Perniagaan Digital: Cabaran & Risiko Terokai cara memahami cabaran dan risiko dalam perjalanan pelanggan; bagaimana untuk melibatkan dan memujuk kumpulan pelanggan, dan menyampaikan pengalaman yang diharapkan. Modul 5: Inovasi Model Perniagaan Selami kuasa transformatif inovasi model perniagaan, hubungan antara rancangan pertumbuhan dan kanvas model perniagaan, dan pencetus berbeza yang boleh menggunakan teknologi untuk membolehkan inovasi model perniagaan. Modul 6: Inovasi Model Perniagaan Dengan Rangkaian Digital Bina pengetahuan anda tentang ekosistem perniagaan; cara untuk meningkatkan cadangan nilai dengan bantuan rakan kongsi baharu; dan cara untuk memulakan, memimpin dan mengembangkan ekosistem perniagaan digital dengan berkesan. Modul 7: Organisasi Digital Ketahui cara untuk menentukan organisasi dan budaya digital anda. Bincangkan halangan utama kepada transformasi digital yang berjaya, periksa nilai kepimpinan digital dan buat ringkasan eksekutif untuk penerimaan digital. Fakulti Program Dr Markus Karner Pengarah Akademik SMU, Pembangunan Eksekutif Dr. Markus Karner telah mengajar kursus antara disiplin tentang teori kerumitan, ekologi, evolusi dan strategi di SMU sejak tahun 2005. Beliau memiliki Ph.D. dalam Sains Hayat dari Universiti Paris dan MSc dari Universiti Vienna, Austria. Dr. Karner juga memegang jawatan penyelidikan pasca doktoral di University of Southern California dan di University of Hawaiʻi. Penyelidikannya menggunakan alat biologi molekul dalam ekologi mikrob di Mediterranean, Lautan Pasifik, dan Antartika. Beliau telah dianugerahkan Pingat Yayasan Sains Kebangsaan AS untuk Perkhidmatan di Antartika. Dr. Karner menerbitkan penyelidikan asalnya dalam jurnal berprestij Nature penerbitan semakan rakan lain dan menulis buku teks tentang model biologi untuk perniagaan. Penyelidikannya dibiayai oleh Yayasan Sains Kebangsaan Austria dan AS, dan oleh Suruhanjaya Komuniti Eropah. Dr Flocy Joseph Pengarah Program SMU, Pembangunan Eksekutif Dr. Flocy Joseph menyertai SMU pada tahun 2012 dengan Institut Kepimpinan Modal Insan sebagai peneraju negara untuk India, memberi perkhidmatan kepada MNC India. Peranan beliau merangkumi mereka bentuk, menyampaikan dan memudahkan program pembangunan eksekutif untuk program khusus industri dan disesuaikan untuk pelanggan korporat peringkat universiti. Dia memperoleh Ph.D. dalam Kepimpinan Bertanggungjawab di SMU. Dr. Flocy ialah jurulatih bertauliah dalam menyampaikan Inventori Minda Global dan alatan personaliti Facet 5. Joseph telah mengarang pelbagai kajian kes mengenai kepimpinan, beberapa daripadanya telah diterbitkan untuk pengiktirafan global. Beliau juga telah mengetuai kertas penyelidikan mengenai "Transformasi Budaya dalam Dunia Digital", mengarang kertas pemenang anugerah mengenai "Kepimpinan Beta" dan mengarang bersama buku Living the Corporate Purpose: Insights from Companies in Asia. Dr Arnoud De Meyer Profesor Universiti SMU, Bekas Presiden Dr. Arnoud De Meyer ialah penyelidik dan pemimpin akademik yang diiktiraf di peringkat antarabangsa dengan pengalaman 35+ tahun dalam institusi antarabangsa terkemuka di Eropah dan Asia. Beliau berkhidmat sebagai Presiden SMU dari 2010–2018. Dr. De Meyer memperoleh Ph.D. dalam Pentadbiran dan Pengurusan Perniagaan dari Universiti Ghent, Belgium. Pusat penyelidikannya pada R&D dan pengurusan inovasi, strategi pembuatan, dan pengurusan antarabangsa. Beliau kini berkhidmat sebagai Pengarah Viva Energy Pty Ltd, Australia. Dr. De Meyer telah menjadi ahli beberapa panel kerajaan, pengurusan dan lembaga bukan untung di UK, Belgium dan Singapura, termasuk Lembaga Kumpulan Simfoni Singapura. Dr Shantanu Bhattacharya Profesor Pengurusan Operasi SMU Sebelum mengajar di SMU, Dr. Bhattacharya ialah Profesor Madya Teknologi dan Pengurusan Operasi dan Penolong Profesor Teknologi dan Pengurusan Operasi di INSEAD. Beliau juga mengajar di Universiti Texas di Austin. Dr. Bhattacharya berkelulusan Ph.D. dalam Pengurusan dari Universiti Texas di Austin dan MSc dalam Kejuruteraan Elektrik dari Louisiana State University. Kepentingan pengajaran dan penyelidikan beliau termasuk pengurusan teknologi, pengurusan operasi, pengurusan rantaian bekalan, dan pembangunan produk dan perkhidmatan baharu. Dr. Bhattacharya ialah ahli INFORMS, telah menyampaikan beberapa pembentangan mengenai pengurusan ketidaktentuan dalam industri teknologi tinggi, dan penyelidikannya dipaparkan dalam Sains Pengurusan. Dr Les Buckley Fakulti Pengurusan Strategik Gabungan SMU Dr. Les Buckley telah berkhidmat sebagai fakulti gabungan pengurusan strategik di SMU sejak 2015, peranan yang tertumpu pada pembangunan eksekutif dan latihan. Beliau juga merupakan pengarah akademik kursus SMU tajaan Perusahaan Antarabangsa Singapura mengenai Keberkesanan Perniagaan di Asia. Dr Buckley memegang Ph.D. dalam Sejarah dari Universiti Columbia, New York. Dr. Buckley mempunyai pengalaman operasi, pembuatan, rantaian bekalan dan komersil selama 25+ tahun di pelbagai negara Asia Pasifik. Beliau pernah menjadi jawatankuasa audit dan ahli lembaga Agensi Alam Sekitar Kebangsaan Kerajaan Singapura, ahli lembaga Persatuan Bola Sepak Singapura, dan ahli Lembaga Tanggungjawab Sosial Korporat Singapura. Pada masa ini, beliau berkhidmat sebagai ahli majlis dan penasihat kepada Institut Hal Ehwal Antarabangsa Singapura—sebuah badan pemikir geo-politik dan alam sekitar bertaraf dunia. Kembara Pembelajaran Program 80+ Video Dirakam 7 Tugasan 7 Papan Perbincangan 4 Kajian Kes Kajian kes DBS: Transformasi Digital kepada Bank Terbaik di Dunia Periksa tempoh 6 tahun apabila DBS memulakan strategi keduanya untuk menjadi Bank Terbaik di Dunia menjelang 2020. Bank itu mencapai objektifnya pada 2019 dan terus memperoleh lebih banyak anugerah perbankan. Perubahan Mengganggu di Bossard dengan SmartFactoryLogistics.com Terokai bagaimana Bossard Group—sebuah syarikat keluarga Switzerland yang pada asalnya aktif dalam penjualan semula produk pengikat—mencapai transformasi digital yang berkesan melalui evolusi langkah demi langkah model perniagaannya. Konecranes: Meningkatkan Bukan Sekadar 'Perkara', tetapi Keseluruhan Perniagaan, ke Ketinggian Baharu Lihat bagaimana pengeluar terkemuka peralatan angkat dan peneraju pasaran dalam kren industri berjaya memindahkan pelanggannya daripada reaktif kepada penyelenggaraan pencegahan dan logik perniagaannya daripada berorientasikan produk kepada berorientasikan perkhidmatan. Model Perniagaan Digital: LAIIER© Terokai cara LAIIER memperkasakan industri untuk mendigitalkan dengan menukar permukaan kepada penderia yang membolehkan firma analog tradisional yang lemah data menukar interaksi mereka menjadi maklum balas bermakna yang diperlukan untuk memacu strategi perniagaan dalam dunia digital. Mengapa Mendaftar Untuk Transformasi Digital? Pemimpin perniagaan abad ke-21 perlu mempertimbangkan maksud transformasi digital kepada organisasi mereka—sekarang dan ke masa hadapan. Daripada syarikat baru permulaan kepada syarikat bersaiz sederhana kepada perusahaan besar, teknologi baharu sedang disepadukan ke dalam semua bidang perniagaan. Dan dengan penyepaduan itu datang peralihan asas dalam cara perniagaan beroperasi, cara nilai disampaikan kepada pelanggan dan perkara yang perlu dilakukan untuk kekal relevan dalam dunia digital yang semakin kompetitif. 50% daripada responden tinjauan melaporkan bahawa syarikat mereka telah menggunakan AI dalam sekurang-kurangnya satu fungsi perniagaan. sumber: Tinjauan Global McKinsey, 2020 66% daripada eksekutif c-suite ambil perhatian bahawa organisasi mereka sama ada sudah menggunakan AI dan teknologi pembelajaran mesin atau sedang merancang untuk melabur dalam mereka. sumber: Laporan Trend Transformasi Digital, 2020 85% CEO mengesahkan bahawa menjadi perniagaan digital adalah penting untuk berjaya. sumber: Deloitte, 2020 Untuk Siapa Program Ini? Program ini direka untuk profesional yang ingin menerajui transformasi digital dalam organisasi mereka. Jika peranan anda termasuk menyusun strategi untuk pertumbuhan perniagaan; menginovasi proses, produk dan perkhidmatan; dan/atau memanfaatkan alat dan amalan gangguan digital terkini, program ini sesuai untuk anda. Program ini sesuai untuk profesional pertengahan hingga senior merentas industri yang ingin memahami pelbagai bidang transformasi digital & melaksanakan strategi untuk fungsi/organisasi mereka. Selain itu, eksekutif kanan yang bertanggungjawab mengembangkan perniagaan mereka dengan menginovasi model perniagaan mereka akan mendapat manfaat daripada program ini.
-