Sijil Siswazah dalam Pengurusan Perhubungan Tetamu - Pakar Pramutamu
Fanshawe College
Maklumat Utama
Pilih lokasi
Lokasi kampus
London, Kanada
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* kos sebenar masih ditentukan
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Harap maklum: Pengambilan program program Fall 2021 telah ditangguhkan.
Adakah anda meminati perkhidmatan premium, bekerja di persekitaran di mana anda dicabar setiap hari untuk menggunakan kreativiti anda dalam memenuhi keperluan tetamu? Program ini dikembangkan untuk meningkatkan kemampuan pelajar untuk berjaya sebagai Pramutamu dalam sektor perkhidmatan premium pelbagai aspek industri pelancongan dan perhotelan. Pelajar akan mengetahui realiti trend hospitaliti perkhidmatan premium hari ini dan bersedia untuk bekerjasama dengan pelanggan masa kini yang arif.
Gambaran keseluruhan program
- Program siswazah satu tahun yang unik yang membolehkan para pelajar terus memanfaatkan pendidikan dan kemahiran pelancongan dan hospitaliti mereka sekarang, meningkatkan kemampuan peribadi dan profesional;
- Pengenalan kepada pelbagai rakan majikan, sambil mengkaji realiti trend hospitaliti perkhidmatan premium masa kini;
- Termasuk magang selama empat bulan dengan pendedahan kepada peluang pekerjaan global yang menarik;
- Diiktiraf oleh Royal Roads University, kredit dua tahun yang diberikan kepada BA Commerce, Pengurusan Keusahawanan;
- Kami dengan bangga disokong oleh Les Clef's d'Or Canada, persatuan Concierge terkemuka di dunia.
"Les Clefs d'Or Canada adalah persaudaraan elit hotel Concierges yang berdedikasi untuk pencapaian perkhidmatan yang luar biasa dengan menghubungkan, mendidik & memberi inspirasi kepada anggota kami untuk sentiasa melebihi jangkaan tetamu. Dengan moto kami" Dalam Perkhidmatan Melalui Persahabatan "dan sebagai #yourkeytoeverything, kami ahli dihubungkan dengan rangkaian lebih dari 4,000 Concierges teratas di dunia, yang membolehkan kami membantu para tetamu kami dengan pakar tempatan di seluruh dunia. Les Clefs d'Or Canada dengan bangga menyokong program Concierge di Fanshawe; dengan empat graduan sudah menjadi ahli, kami melihat maju menghubungkan lebih ramai pelajar dengan dunia dan memberi inspirasi kepada generasi perkhidmatan superlatif masa depan ".
Carolina Avaria - Presiden, Les Clefs d'Or Kanada
Hasil pembelajaran
Lulusan telah memperlihatkan keupayaan untuk
- Memimpin, membimbing dan mengawasi kakitangan seperti yang diperlukan dalam perkhidmatan yang berkaitan dengan pekerja rencam.
- Tunjukkan keyakinan dan keberkesanan diri semasa memberikan perkhidmatan yang berkaitan dengan pekerja rencam.
- Mengesyorkan produk dan perkhidmatan mengikut keperluan dan pilihan tetamu.
- Menguruskan masalah yang berkaitan dengan pelanggan atau pekerja dengan menggunakan inisiatif, kepintaran dan kawalan diri untuk memastikan penyelesaian yang berkesan dan kreatif.
- Bekerja secara bebas, dan berkesan sebagai ahli pasukan untuk memberikan perkhidmatan kepada tetamu dan masyarakat umum.
- Berkomunikasi dalam persekitaran perkhidmatan tetamu menggunakan strategi dan teknik antara budaya yang sesuai.
- Gunakan penerbitan desktop, multimedia, dan pelbagai perisian untuk menghasilkan bahan pemasaran yang berkesan.
- Buat keputusan kewangan yang tepat untuk memenuhi matlamat syarikat perkhidmatan tetamu.
- Kembangkan dan terapkan strategi untuk pengembangan peribadi, kerjaya dan profesional untuk meningkatkan prestasi kerja dan mengekalkan mata wang dengan industri perkhidmatan tamu.
Pathways Program
Lulusan program ini yang ingin melanjutkan pelajaran mempunyai sejumlah Pathway hingga ijazah dan program di seluruh dunia. Pelajar digalakkan untuk mencari pelbagai pautan di laman web Pelancongan, Perhotelan dan Seni Kulinari dan membincangkan peluang khusus program dengan Penasihat Kejayaan Pelajar Pelancongan, Perhotelan dan Seni Kulinari.
Kursus
Tahap 1
Ambil semua Kursus Mandatori yang berikut:
- KOM-6035 Komunikasi Global 3
- Budaya Perkhidmatan HOSP-6013 4
- Persediaan magang PBRL-6004 1 2
- Kemahiran Kepimpinan & Organisasi MGMT-6010 3
- TOUR-6007 Tarikan & Pelancongan 3
- INFO-6074 Trend Digital yang Muncul 3
- BEVR-6004 Minuman, Wain & Minuman 3
Tahap 2
Ambil semua Kursus Mandatori yang berikut:
- Pengurusan Acara Khas MGMT-6106 3
- ECON-6001 Ekonomi Dunia 3
- Perkhidmatan Pengangkutan MGMT-6107 3
- Budaya Perkhidmatan HOSP-6014 2 3
- MGMT-6132 Kepimpinan dalam Dunia Global 4
- Keselamatan & Risiko Perhubungan Tetamu MGMT-6110 Mgmt 3
- FDMG-6014 Perspektif Global Makanan & Wain 3
Tahap 3
Ambil Kursus Mandatori yang berikut:
- Internship PBRL-6010 14
Residensi Program
Pelajar Mesti Melengkapkan Minimum 15 kredit dalam program ini di Fanshawe College untuk memenuhi syarat Program Residensi dan lulus dari program ini
Syarat Kemasukan
Diploma Kolej Dua atau Tiga Tahun, atau Ijazah
atau
Satu gabungan pengalaman kerja yang berkaitan dan pendidikan pasca menengah yang dinilai oleh Kolej untuk bersamaan dengan di atas *
Nota:
* Pemohon mungkin diminta untuk menghantar resume dan surat lamaran yang merangkumi perincian pengalaman kerja.
Keperluan Bahasa Inggeris
Pemohon yang bahasa pertamanya bukan bahasa Inggeris diperlukan untuk menunjukkan kemahiran bahasa Inggeris dengan salah satu kaedah berikut:
- A Gred 12 College Stream atau University Stream Bahasa Inggeris kredit dari Sekolah Menengah Ontario, atau setaraf, bergantung kepada Syarat Kemasukan program
- Ujian Bahasa Inggeris sebagai Bahasa Asing (TOEFL) dengan skor minimum 88 untuk ujian berasaskan Internet (iBT), dengan keputusan ujian dalam dua tahun terakhir
- Sistem Pengujian Bahasa Inggeris Antarabangsa (IELTS) Ujian akademik dengan skor keseluruhan 6.5 tanpa skor kurang dari 6.0 dalam mana-mana empat kumpulan, dengan keputusan ujian dalam dua tahun terakhir.
- Ujian Bahasa Akademik Bahasa Inggeris Kanada (CAEL) dengan skor keseluruhan 70 dengan skor tidak kurang daripada 60 dalam mana-mana empat band, dengan keputusan ujian dalam tempoh dua tahun yang lalu
- Pearson Test of English Academic (PTE) dengan skor minimum 59, dengan keputusan ujian dalam tempoh dua tahun yang lalu
- Ujian Bahasa Inggeris Cambridge (FCE / CAE / CPE) dengan skor keseluruhan Skala Bahasa Inggeris Cambridge sebanyak 176 tanpa kemahiran bahasa kurang daripada 169, dengan keputusan ujian dalam tempoh dua tahun yang lalu
- Penilaian Bahasa Inggeris (ELE) di Fanshawe College dengan skor minimum 75% dalam semua bahagian ujian, dengan keputusan ujian dalam tempoh dua tahun yang lalu
- Fanshawe College ESL4 / GAP5: Gred minimum 80% di ESL4 / GAP5 Tahap 9 atau 75% di ESL4 / GAP5 Tahap 10
Persediaan Persediaan yang Disyorkan
- Pakaian Seragam Profesional Diperlukan
- Tahap perkhidmatan pelanggan yang tinggi
- Keupayaan untuk berjaya dalam kedua-dua persekitaran bebas dan pasukan
- Menarik minat dalam kepelbagaian budaya
- Aptitude for study language
- Profesionalisme
Kriteria Pemilihan Pemohon
Jika bilangan pemohon yang layak melebihi ruang yang ada dalam program ini, Kriteria Pemilihan Pemohon adalah:
- Keutamaan untuk Penduduk Tetap Ontario
- Penerimaan Permohonan selewat-lewatnya pada 1 April (Selepas tarikh ini, Fanshawe College akan mempertimbangkan pemohon berdasarkan dahulu, dilayan dahulu sehingga program ini penuh)
- Pencapaian dalam Syarat Kemasukan
Peluang kerjaya
Peluang kerjaya terdapat di pelbagai syarikat dalam industri pelancongan dan perhotelan. Orientasi perkhidmatan lulusan yang ditingkatkan akan membawa mereka ke posisi sebagai concierge, pengarah pelayaran / pelancongan, pelatih perkhidmatan pelanggan, dan peranan penyelia / pengurusan dengan penyedia perkhidmatan rekreasi dan korporat yang diakui secara antarabangsa.
Galeri
Kemasukan
Kurikulum
Gambaran keseluruhan program
- Program siswazah satu tahun yang unik yang membolehkan pelajar untuk terus membina pendidikan dan kemahiran pelancongan dan hospitaliti semasa mereka, menambah baik kebolehan peribadi dan profesional;
- Pengenalan kepada pelbagai rakan kongsi majikan, sambil mengkaji realiti trend layanan perkhidmatan premium hari ini;
- Termasuk latihan magang berbayar empat bulan dengan pendedahan kepada peluang pekerjaan global yang menarik;
- Diiktiraf oleh Royal Roads University, kredit dua tahun yang diberikan kepada BA Commerce, Pengurusan Keusahawanan;
- Kami dengan bangganya disokong oleh Les Clef's d'Or Canada, persatuan Concierge terkemuka di dunia.
Program Pathways
Graduan program ini yang ingin melanjutkan pelajaran mempunyai beberapa Pathway peluang ke ijazah dan program di seluruh dunia. Pelajar digalakkan untuk mencari pelbagai pautan di laman web Pelancongan, Hospitaliti dan Seni Kulinari dan membincangkan peluang khusus program dengan Penasihat Kejayaan Pelajar Pelancongan, Hospitaliti dan Seni Kulinari.
Kursus
Tahap 1
Ambil semua Kursus Wajib berikut:
- COMM-6035 Komunikasi Global 3
- HOSP-6013 Budaya Perkhidmatan 4
- PBRL-6004 Persediaan Latihan 1 2
- MGMT-6010 Kemahiran Kepimpinan & Organisasi 3
- TOUR-6007 Tarikan & Pelancongan 3
- INFO-6074 Aliran Digital Muncul 3
- BEVR-6004 Minuman, Wain & Spirits 3
Tahap 2
Ambil semua Kursus Wajib berikut:
- MGMT-6106 Pengurusan Acara Khas 3
- ECON-6001 Ekonomi Dunia 3
- MGMT-6107 Perkhidmatan Pengangkutan 3
- HOSP-6014 Budaya Perkhidmatan 2 3
- MGMT-6132 Kepimpinan dalam Dunia Global 4
- MGMT-6110 Perhubungan Tetamu Keselamatan & Risiko Mgmt 3
- FDMG-6014 Perspektif Global Makanan & Wain 3
Tahap 3
Ikuti Kursus Wajib berikut:
- Latihan PBRL-6010 14
Residensi Program
Pelajar Mesti Melengkapkan Minimum 15 kredit dalam program ini di Fanshawe College untuk memenuhi keperluan Residensi Program dan lulus dari program ini
Hasil Program
Graduan telah menunjukkan kebolehan untuk
- Memimpin, membimbing dan menyelia kakitangan seperti yang diperlukan dalam perkhidmatan berkaitan concierge.
- Tunjukkan keyakinan diri dan keberkesanan peribadi apabila menyediakan perkhidmatan berkaitan concierge.
- Mengesyorkan produk dan perkhidmatan mengikut keperluan dan pilihan tetamu.
- Urus masalah berkaitan pelanggan atau concierge menggunakan inisiatif, kepintaran dan kawalan diri untuk memastikan penyelesaian yang berkesan dan kreatif.
- Bekerja secara bebas dan berkesan sebagai ahli pasukan untuk menyediakan perkhidmatan kepada tetamu dan orang awam.
- Berkomunikasi dalam persekitaran perkhidmatan tetamu menggunakan strategi dan teknik antara budaya yang sesuai.
- Gunakan penerbitan desktop, multimedia dan pelbagai perisian untuk menghasilkan bahan pemasaran yang berkesan.
- Buat keputusan kewangan termaklum untuk memenuhi matlamat perusahaan perkhidmatan tetamu.
- Membangunkan dan menggunakan strategi untuk pembangunan peribadi, kerjaya dan profesional untuk meningkatkan prestasi kerja dan mengekalkan mata wang dengan industri perkhidmatan tetamu.
Peluang kerjaya
Peluang kerjaya wujud dalam pelbagai jenis syarikat dalam industri pelancongan dan hospitaliti. Orientasi perkhidmatan yang dipertingkatkan graduan akan membawa mereka ke jawatan sebagai concierge, pengarah pelayaran/pelancongan, jurulatih perkhidmatan pelanggan, dan peranan penyeliaan/pengurusan dengan penyedia perkhidmatan riadah dan korporat yang diiktiraf di peringkat antarabangsa.
Testimoni Pelajar
English Language Requirements
Sahkan penguasaan bahasa Inggeris anda dengan Ujian Bahasa Inggeris Duolingo! DET ialah ujian Bahasa Inggeris dalam talian yang mudah, pantas dan berpatutan yang diterima oleh lebih 4,000 universiti (seperti ini) di seluruh dunia.