Artis Permainan
Futuregames
Maklumat Utama
Pilih lokasi
Lokasi kampus
Boden, Sweden
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
2 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 20,000 *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* yuran pengajian adalah untuk keseluruhan program dan dibayar satu ansuran setiap semester
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Sama ada seni watak, seni persekitaran, kesan khas, UI atau animasi yang paling anda minati yang menyemarakkan kreativiti dan dedikasi anda, program ini akan membawa anda ke dalam industri dengan kredibiliti, melalui pengalaman pembangunan langsung dalam seni permainan.
- Terletak di Boden, Karlstad dan Skellefteå (Sweden) dan Warsaw (Poland).
- 2 tahun (4 penggal/semester).
- 30 minggu latihan (LIA).
"Belajar dengan Melakukan, Belajar dengan Refleksi"
Membangunkan kecekapan teras dalam pembangunan permainan dengan belajar daripada profesional industri dan guru daripada syarikat terkemuka dalam industri.
Dapatkan akses kepada persekitaran kreatif kami termasuk peralatan dan perisian yang berkaitan tempat anda mengembangkan dan membina kemahiran anda bersama-sama rakan sekelas yang berbakat dan pembangun permainan kanan di Futuregames.
Anda akan mengambil bahagian secara aktif dalam projek permainan intensif bersama-sama dengan rakan kursus daripada program kami yang lain yang berjalan serentak, seperti: Pembangun Permainan Indie, Pengaturcara Permainan, Pereka Permainan dan Penguji QA/Permainan, di mana anda akan mensimulasikan projek profesional untuk mencerminkan realiti bekerja dalam industri permainan, dan bersedia untuk kerjaya yang menarik dan progresif dalam industri permainan.
“Kreativiti adalah keluli baharu!”
Sweden mempunyai pembangun terkemuka dunia dalam AAA, konsol, PC. mudah alih, VR/AR, pengedaran digital dan subkontraktor khusus. Cabaran terbesar sektor ini adalah secara tidak langsung seperti akses kepada kemahiran dan bakat.
Kami mempunyai hubungan kerja yang rapat dan bekerjasama secara langsung dengan industri permainan. Beberapa syarikat dan studio ini termasuk King, Avalanche Studios, Ubisoft, EA DICE, Fatshark, Paradox Interactive, Starbreeze Studios, Glorious Games Group, Uprise, NEAT Corporation, Epic Games, Really Interactive ,dan senarai itu diteruskan. Banyak syarikat menyokong pendidikan vokasional tinggi ini dan sekitar 20-30 studio permainan terlibat secara aktif dalam Futuregames setiap tahun.
Kami disokong oleh rangkaian perniagaan yang kukuh yang berfungsi dengan model yang mampan, seperti Boden Game Camp, Arctic Game Lab dan Karlstad Innovation Park.
Boden Game Camp ialah ekosistem untuk setiap individu dan syarikat untuk belajar, berkembang dan berkembang maju di Boden. Mereka boleh menjadi permulaan atau pemecut untuk kerjaya anda dalam industri permainan.
Arctic Game Lab ialah salah satu kluster permainan yang paling pesat berkembang di utara Eropah, terletak di kampus Skellefteå, yang menghubungkan syarikat kepada pelajar dan mewujudkan persekitaran di mana komuniti boleh belajar daripada satu sama lain.
Tahun ini, kami mencapai satu lagi pencapaian kerana program Artis Permainan utama kami kini ditawarkan di Karlstad. Bersama dengan Karlstad Innovation Park dan The Great Journey, kami mengalu-alukan anda untuk menyertai komuniti kami di Karlstad di mana konsep dan idea anda akan disokong dan menjadi kenyataan!
Bidang Pengkhususan
- Generalisasi 3D
- Seni Persekitaran
- Seni Tekstur
- Animasi
- Seni Teknik
- Seni Perwatakan/Prop
Kemasukan
Kurikulum
- Pengenalan kepada seni Permainan
- Projek permainan 1
- Asas Seni Permainan
- Konsep seni
- Tekstur
- Seni Alam Sekitar
- Projek Permainan 2
- FX untuk permainan
- Seni teknologi
- Animasi
- Seni watak
- Pencahayaan dan rendering
- Projek permainan 3
- Analisis pasaran, CV, dan portfolio
- Mengukir dalam 3D
- Seni permainan lanjutan
- tesis grafik 3D
- Latihan dalam Grafik 3D (LIA)
Jumlah: 94 minggu
Hasil Program
Selepas tamat pendidikan, pelajar akan dapat:
- Fahami dan gunakan aliran kerja yang cekap untuk penciptaan seni permainan.
- Cipta model 3D resolusi tinggi dan rendah.
- Cipta tekstur berkualiti tinggi.
- Cipta objek permukaan keras seperti kenderaan dan senjata, dsb.
- Cipta watak dan model organik lain.
- Menyesuaikan diri dengan pelbagai gaya visual.
- Sediakan dan hidupkan watak dan objek.
- Memahami teori warna, bentuk, reka bentuk dan komposisi.
- Fahami aspek perniagaan industri permainan.
Biasiswa dan Pembiayaan
Yuran Pengajian Program
Peluang kerjaya
Selepas tamat pengajian, pelajar akan layak untuk bekerja sebagai:
- Animator
- Artis Watak
- Artis Konsep
- Seniman Alam Sekitar
- Artis Teknikal
<span translate="no">Futuregames</span> Rumah Terbuka 2023
Temui Futuregames kakitangan dan pelajar, ketahui lebih lanjut tentang sekolah dan dapatkan semua soalan anda dijawab!
Mengenai Sekolah
Soalan
Kursus Serupa
Bersekutu dalam Sains Gunaan, Teknologi Maklumat - Pembangunan Permainan
- Philadelphia, Amerika Syarikat
Diploma Lanjutan dalam Pengaturcaraan Permainan (Co-op Pilihan) (Dalam Talian)
- Online Canada
- Toronto, Kanada
Kursus Vokasional dalam Penciptaan Permainan
- Online Germany