Diploma Lanjutan Pentadbiran Perniagaan–Pemasaran/Diploma Lanjutan Pentadbiran Perniagaan–Pemasaran (dengan pengalaman kerja)
George Brown College
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Toronto, Kanada
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
3 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
CAD 17,418 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* tuisyen domestik | $15,190 untuk tuisyen antarabangsa. Semua yuran tertakluk kepada perubahan, tanpa notis
pengenalan
Diploma lanjutan Pentadbiran Perniagaan - Program Pemasaran akan membuka pintu kepada peluang dalam bidang pemasaran yang menarik dan bergerak pantas. Pemasaran di George Brown adalah lebih daripada buku teks dan kuliah. Pembelajaran kami adalah praktikal dan berasaskan projek, dan program ini menyediakan peluang untuk kajian kes serta projek dunia sebenar yang boleh melibatkan rakan kongsi industri.
Apa yang membezakan diploma lanjutan tiga tahun daripada diploma dua tahun ialah peluang tambahan untuk pembelajaran hands-on yang lebih maju serta kursus pemasaran digital, kursus pemasaran antarabangsa, kursus penyelidikan pemasaran dan kursus strategi pemasaran. Anda juga boleh mengembangkan ufuk anda dengan pilihan perniagaan tambahan.
Pengalaman pembelajaran ini akan membolehkan anda:
- Membangunkan strategi komunikasi pemasaran bersepadu untuk memasarkan produk, konsep, barangan atau perkhidmatan berdasarkan pasaran sasaran yang dikenal pasti.
- Menjalankan penyelidikan pasaran primer dan sekunder untuk menyediakan maklumat yang diperlukan untuk membuat keputusan pemasaran.
- Membangunkan strategi untuk mewujudkan hubungan kerja yang berkesan dengan pelanggan, pelanggan, pengguna, rakan sekerja, penyelia, dan lain-lain.
- Menilai daya maju produk pemasaran, konsep, barangan atau perkhidmatan dalam pasaran atau pasaran antarabangsa.
- Merangka dan menyediakan pelan pemasaran termasuk objektif pemasaran, campuran pemasaran, strategi pemasaran, pertimbangan belanjawan, dan kriteria penilaian.
- Mengintegrasikan pemasaran digital dan media sosial ke dalam pelan pemasaran dengan pemahaman tentang pelbagai platform dan teknologi.
Disertakan dalam semua perkara di atas ialah pembangunan kemahiran insaniah termasuk komunikasi, pembentangan, dan pembinaan pasukan serta kemahiran analisis yang diperlukan oleh pemasar hari ini.
George Brown College bekerja secara aktif dengan rakan kongsi industri untuk:
- menyelaraskan kurikulum dengan keperluan industri
- menyediakan pelajar dengan pembelajaran secara langsung melalui projek kelas
- menawarkan pelajar peluang pendidikan bidang
- menawarkan pelajar peluang untuk membuat hubungan industri dan membina rangkaian mereka
Penyertaan dalam aktiviti kokurikulum membolehkan pelajar membina pengetahuan dan kemahiran mereka semasa membuat rangkaian. Ini adalah salah satu daripada banyak cara Pusat Pengajian Pemasaran kami membantu pelajar mendapat pulangan yang hebat atas semua yang mereka laburkan dalam pendidikan perniagaan mereka. Aktiviti mungkin termasuk:
- Pertandingan Pemasaran Kolej Ontario
- Cabaran Kes Vanier BDC
- Enaktus George Brown
- acara bimbingan kelajuan
- Persaingan Jualan Kanada yang Hebat
- Minggu Iklan
Terdapat juga pilihan Diploma Lanjutan dalam Pentadbiran Perniagaan–Pemasaran (dengan pengalaman kerja).
Pilihan Pendidikan Bidang Anda
Pengalaman Kerja (Co-op dan Internship)
Pilihan Diploma Lanjutan dalam Pentadbiran Perniagaan-Pemasaran (dengan pengalaman kerja) memerlukan kejayaan menyelesaikan dua semester pengalaman kerja untuk menamatkan pengajian. Pengalaman kerja ini sama ada koperasi (berbayar) atau latihan amali (tidak dibayar). Mana-mana satu akan memberi anda pengalaman praktikal yang dihargai oleh majikan.
George Brown bekerjasama dengan majikan dan rakan kongsi industri untuk mengenal pasti peluang pengalaman kerja yang berpotensi. Pelajar kemudian memohon peluang ini dan melalui proses temu duga yang kompetitif. Pelajar juga amat digalakkan untuk mengejar peluang pengalaman kerja industri terarah kendiri yang mereka percaya akan memberikan pengalaman pembelajaran yang mereka hargai dan memenuhi hasil pembelajaran program. Pengalaman kerja yang berharga ini seterusnya boleh ditambah pada resume anda.
Selain pengalaman kerja semasa bekerja, George Brown College berusaha untuk menyediakan peluang pendidikan lapangan dengan cabaran dan pelanggan dunia sebenar.
Kemasukan
Biasiswa dan Pembiayaan
Biasiswa untuk pelajar antarabangsa di George Brown College biasanya adalah anugerah dalam program berdasarkan prestasi akademik pelajar (dan kriteria lain) pada George Brown College selepas permulaan program akademik.
Kurikulum
Kursus yang Diperlukan
Untuk menamatkan pengajian, anda perlu melengkapkan 38 kursus: 29 kursus Mandatori, 5 Elektif Perniagaan, 3 Elektif Pendidikan Am dan 1 Elektif Umum Mandatori.
Untuk pilihan Pentadbiran Perniagaan-Pemasaran (dengan pengalaman kerja) , anda perlu melengkapkan 38 kursus: 29 kursus wajib, 5 Pilihan Perniagaan, 1 Pilihan Umum Mandatori dan 3 Pilihan Pendidikan Umum. Untuk program B158, anda perlu mengikuti kursus tambahan, Kursus Persediaan Pengalaman Kerja (BUS 1000) pada semester 3, dan melengkapkan 2 penggal pengalaman kerja (co-op atau internship).
Bergantung pada keputusan ujian penempatan anda, anda mungkin dikehendaki mengambil COMM1000 Pengenalan kepada Komunikasi Kolej sebelum meneruskan ke COMM 1007. Begitu juga, anda mungkin dikehendaki mengambil MATH1027 (Business Math with Remediation) sebelum maju ke MATH 1008. COMM1000 dan MATH 1027 tidak dikira dalam 38 kursus yang diperlukan untuk pengijazahan, dan anda akan dikenakan bayaran untuk kursus tambahan ini. Sila bercakap dengan kakitangan pejabat perniagaan jika anda memerlukan sebarang bantuan.
Kursus Pendidikan Am (semester 2,3, dan 4): Anda mesti melengkapkan 4 kursus Pendidikan Am. Satu mandatori (“Hubungan Sosial Berjaya” – GHUM 1087) dan 3 dipilih daripada sekurang-kurangnya 2 daripada kategori berikut: Sains Sosial (GSSC), Seni dan Kemanusiaan (GHUM), atau Sains dan Teknologi (GSCI).
Anda dikehendaki membuat sebarang kursus yang gagal atau tercicir sebelum anda layak untuk bergraduat. Anda boleh membuat kursus ini pada waktu siang, dan beberapa ditawarkan pada waktu malam melalui Pendidikan Berterusan. Sila semak dengan kakitangan pejabat perniagaan untuk memastikan bahawa kursus Pendidikan Berterusan adalah setara dengan apa yang diajar dalam program sepenuh masa. Sila ambil perhatian bahawa beberapa kursus mungkin tidak ditawarkan setiap semester. Kakitangan kami boleh membantu anda dengan sebarang keperluan jadual waktu khas yang mungkin anda ada.
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Semester 3 | Semester 4 |
|
|
Semester 5 | Semester 6 |
|
|
*Kursus ini diwajibkan hanya untuk pelajar yang mengambil Opsyen Pengalaman Kerja
elektif
Di bawah adalah kursus Elektif Perniagaan untuk Pentadbiran Perniagaan-Pemasaran.
- ACCT 2031 Perakaunan Pengurusan
- CMMK 1114 Penyelidikan & Penulisan Laporan Perniagaan
- CMMK 1120 PR dan Komunikasi Korporat
- CMMK 1127 Media Perniagaan di Kanada
- CMMK 1156 Bercakap Perniagaan
- MARKAH 3007 Pemasaran Perkhidmatan
- MARKAH 3016 Bukan untuk Pemasaran Sektor Keuntungan
- MARK 3029 Pendekatan Berasaskan Kes kepada Strategi Pemasaran
- MARKAH 3031 Pemasaran Mampan
- MARKAH 2053 Kemahiran Berunding
- MARKAH 2028 Pemasaran Perkhidmatan Kewangan
- MARKAH 2061 Penyelidikan Pemasaran Gunaan
- MARKAH 3018 Pemasaran di Web
- MARKAH 3032 Kemahiran Menjual Lanjutan
- BUS 1044 Undang-undang Perniagaan
- BUS 1067 Pendidikan Lapangan
- MGMT 1034 Pemasaran Runcit
- MGMT 2032 Alat Pengurusan Projek Lanjutan
- MGMT 3013 Penyelidikan Pembeli
- MGMT 2037 Pengurusan Runcit
Hasil Program
Graduan menunjukkan keupayaan untuk:
- Membangunkan pelan pemasaran yang akan memenuhi keperluan atau matlamat perniagaan atau organisasi.
- Membangunkan pelan komunikasi pemasaran bersepadu untuk pemasaran produk, konsep, barangan atau perkhidmatan berdasarkan keperluan atau sasaran pasaran yang dikenal pasti.
- Tentukan strategi untuk pembangunan konsep pemasaran baharu dan/atau diubah suai, produk, barangan dan/atau perkhidmatan yang bertindak balas kepada keperluan pasaran yang berkembang.
- Tentukan strategi untuk penempatan/pengedaran produk, barang dan/atau perkhidmatan yang cekap dan berkesan yang bertindak balas kepada pasaran yang berkembang.
- Tentukan kesan penggunaan strategi pemasaran yang berbeza untuk produk, konsep, barangan dan/atau perkhidmatan, ke atas kewangan, pulangan pelaburan (ROI) dan matlamat perniagaan sesebuah organisasi.
- Menganalisis daya maju konsep, produk, barang dan/atau perkhidmatan dalam pasaran tempatan, nasional atau global.
- Menjalankan penyelidikan pasaran untuk menyediakan maklumat yang diperlukan untuk membuat keputusan pemasaran.
- Menyampaikan maklumat pemasaran secara persuasif dan tepat dalam format media lisan, bertulis, grafik dan interaktif.
- Rancang, sediakan dan sampaikan pembentangan atau promosi jualan yang berkesan untuk menangani keperluan pelanggan.
- Membangunkan strategi dengan pelanggan, pelanggan, pengguna, rakan sekerja, penyelia dan lain-lain untuk mengekalkan dan mengembangkan hubungan kerja
- Membangunkan strategi pembelajaran dan pembangunan untuk meningkatkan pertumbuhan profesional dalam bidang.
- Gunakan strategi keusahawanan untuk mengenal pasti dan bertindak balas terhadap peluang kerjaya baharu yang mungkin termasuk pekerjaan kontrak dan inisiatif bekerja sendiri.
- Memohon dan menyumbang kepada rangka kerja dasar dan amalan organisasi, semasa menjalankan perniagaan organisasi.
- Menggunakan prinsip etika perniagaan dan tanggungjawab sosial korporat dalam keputusan perniagaan.
Peluang kerjaya
Kerjaya Anda
Graduan dari program Pentadbiran Perniagaan–Pemasaran tiga tahun disediakan untuk kerjaya dalam pelbagai sektor perniagaan termasuk agensi pengiklanan, firma perunding pemasaran, telekomunikasi dan media, pemasaran digital, peruncit, bank dan institusi kewangan lain, kerajaan, bukan untuk -keuntungan, dan perniagaan kecil. Graduan dari program ini telah mendapat pekerjaan sebagai:
- Pengurus akaun
- penyelaras pemasaran digital
- penyelaras jenama
- duta jenama digital
- rakan jualan
- wakil khidmat pelanggan
- wakil perkhidmatan kewangan