Diploma Pentadbiran Pejabat – Perkhidmatan Kesihatan
George Brown College
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Toronto, Kanada
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
2 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
CAD 16,903 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
May 2024
* tuisyen domestik | $16,490 untuk tuisyen antarabangsa. Semua yuran tertakluk kepada perubahan, tanpa notis
pengenalan
Pentadbiran Pejabat - Perkhidmatan Kesihatan ialah program diploma dua tahun yang akan menyediakan anda untuk bekerja dengan berkesan dan cekap dalam persekitaran pejabat penjagaan kesihatan. Tetapan yang selalunya dinamik ini boleh memerlukan pelbagai kemahiran, termasuk kemahiran teknikal dan lembut atau "orang".
Beberapa kemahiran praktikal dan teknikal termasuk:
- aplikasi komputer dan perisian
- istilah perubatan dan anatomi
- transkripsi
- prosedur pejabat pentadbiran dan klinikal
- pengebilan untuk tetapan pejabat perubatan
- undang-undang penjagaan kesihatan
Kami juga akan menyediakan anda untuk berkomunikasi secara berkesan dalam persekitaran pejabat perubatan dengan mengajar anda amalan terbaik berkenaan dengan:
- mendengar secara aktif
- penulisan yang berkesan untuk komunikasi perniagaan
- kemahiran komunikasi lisan
Pilihan Pendidikan Bidang Anda
Semasa semester 4, pelajar berada pada penempatan satu hari seminggu sehingga akhir semester di mana mereka mempunyai tempoh penempatan intensif dua minggu (lima hari seminggu).
Semasa di luar tapak, pelajar akan memerhati, membayangi, dan mempraktikkan pelbagai kemahiran yang diperlukan untuk berjaya menguruskan tugasan seharian yang sesuai dengan persekitaran mereka berada seperti pendaftaran, penjadualan temu janji, penerimaan, mel, borang, rekod. pengurusan, bekerja dengan perisian dan perkakasan yang berkenaan.
Pelajar juga mungkin terlibat dalam projek yang memerlukan pematuhan kepada undang-undang kerahsiaan dan privasi. Projek ini juga mungkin menggunakan kemahiran insaniah, pemikiran kritis dan kemahiran menyelesaikan masalah mereka.
Keperluan untuk menyelesaikan penempatan kerja dengan jayanya termasuk demonstrasi tingkah laku kesediaan kerja melalui kehadiran yang teladan dan ketepatan masa serta kelakuan dan pakaian profesional.
Tapak biasa berbeza-beza dan boleh termasuk hospital komuniti dan pengajaran, penjagaan segera, kemudahan penjagaan jangka panjang, klinik dan kemudahan diagnostik.
Pelajar telah mempunyai penempatan dalam pelbagai bidang seperti amalan keluarga, kepakaran perubatan dan pembedahan, pakar perubatan sukan fisioterapi, kiropraktor dan perbidanan.
Kemasukan
Biasiswa dan Pembiayaan
Biasiswa untuk pelajar antarabangsa di George Brown College biasanya adalah anugerah dalam program berdasarkan prestasi akademik pelajar (dan kriteria lain) pada George Brown College selepas permulaan program akademik.
Kurikulum
Kursus yang Diperlukan
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Semester 3 | Semester 4 |
|
|
**Berdasarkan keputusan ujian penempatan anda, anda mungkin dikehendaki mengambil COMM 1000 Pengenalan kepada Komunikasi Kolej sebelum melanjutkan ke COMM 1007. COMM 1000 tidak dikira sebagai kursus yang diperlukan untuk pengijazahan, dan anda akan dikenakan bayaran untuk kursus tambahan ini.
Hasil Program
Graduan menunjukkan keupayaan untuk:
- Menjalankan diri secara profesional dan mematuhi perundangan, piawaian dan kod etika yang berkaitan.
- Menguruskan penjadualan, penyelarasan dan organisasi tugas pentadbiran dan aliran kerja dalam tarikh akhir tertentu dan mengikut keutamaan yang ditetapkan.
- Menyelaraskan pengumpulan, analisis, pengedaran dan tindak balas kepada komunikasi di tempat kerja untuk memudahkan pengaliran maklumat.
- Mengendalikan dan memberi sokongan kepada orang lain yang berkaitan dengan penggunaan peralatan dan teknologi pejabat.
- Menilai, mewujudkan dan mentadbir sistem pengurusan rekod kesihatan untuk memastikan rekod elektronik dan kertas yang sulit, selamat, mudah diakses dan teratur.
- Menghasilkan rekod pengebilan kewangan dan pelanggan untuk perkhidmatan kesihatan dengan menyusun maklumat yang berkaitan dan menggunakan perisian perakaunan.
- Menghasilkan dokumen dan laporan kesihatan menggunakan teknologi yang ada dan menggunakan piawaian industri.
- Gunakan kemahiran perkhidmatan interpersonal dan pelanggan untuk bertindak balas terhadap pelbagai keperluan pelanggan, ahli keluarga mereka dan pasukan penjagaan kesihatan.
- Kenal pasti dan gunakan tugas klinikal bukan invasif untuk menyokong operasi perkhidmatan kesihatan yang berkesan dan cekap.
Peluang kerjaya
Kerjaya Anda
Sebagai graduan anda boleh menjadi ahli penting pasukan penjagaan kesihatan dalam pelbagai jawatan termasuk, tetapi tidak terhad kepada:
- Penyambut tetamu
- Pembantu Kerani
- Pentadbir pejabat
- Kerani unit hospital
Terdapat pelbagai peluang pekerjaan yang terbuka kepada anda dalam bidang ini. Graduan program kami telah mendapat pekerjaan di:
- Pejabat doktor
- Klinik
- Hospital
- Syarikat farmaseutikal
- Agensi-agensi kerajaan
- Organisasi perubatan