Pendidikan akademi kepimpinan
High Tech High Graduate School Of Education
Maklumat Utama
Lokasi kampus
San Diego, Amerika Syarikat
Bahasa
Inggeris
Format kajian
diadun
Tempoh
1 tahun
laju
Sambilan
Yuran tuisyen
USD 30,000 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* Selesai satu tahun
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
The HTH GSE Akademi Kepimpinan Pengajian memberi tumpuan kepada pembangunan pasukan pendidikan sebagai agen perubahan. Program hibrid satu tahun ini menggabungkan muka-ke-muka residensi di High Tech High di San Diego, perkongsian dengan rakan-rakan HTH kritikal, dan dalam talian pembelajaran. Peserta mereka bentuk pelan pembelajaran peribadi mereka sendiri dan melaksanakan Projek Kepimpinan kerjasama yang menangani keperluan yang tulen atau isu di sekolah asal mereka. Sepanjang program peserta melibatkan diri dengan teori dan melaksanakan meletakkan ia untuk mengamalkan latihan berpusat pada pembelajaran lebih mendalam, ekuiti dan kepimpinan perubahan. Tema-tema ini berfungsi untuk membantu setiap peserta berkembang sebagai fasilitator, agen perubahan dan pengubah sekolah. Selain itu, para peserta menerima maklum balas yang menyeluruh daripada peserta program yang lain dan menjadi ahli kohort komited pendidik yang berkhidmat untuk menyokong satu sama lain selepas program itu selesai.
Akademi juga mempelawa membawa pakar-pakar pendidikan untuk membimbing peserta dalam pemikiran mereka. Dalam tahun 2016-2017 sekolah, fakulti tetamu termasuk: Chris Emdin Universiti Columbia; Stephanie Rogen, Coach dan Penasihat Strategik Pengajian ke Kebanyakan Mungkin untuk Berjaya Documentary, Larry Rosenstock, Ketua Pegawai Eksekutif di HTH, Laura McBain, Pendidikan Kepimpinan Pengarah Akademi dan HTH Friends Kritikal.
butiran program utama termasuk: Bersemuka: Peserta menghadiri residensi disesuaikan: Sepanjang peserta residensi, menghadiri bengkel yang diketuai oleh fakulti utama, melawat bilik darjah, bertemu dengan pasukan mereka, dan melibatkan diri dalam aktiviti-aktiviti perancangan / tuning projek dengan ahli-ahli pasukan mereka. Tapak: Selepas lawatan di tapak yang pertama, rakan kritikal HTH akan melawat laman pasukan sekolah untuk melibatkan diri dalam pembangunan profesional, latihan dan acara-acara lain, seperti yang diperlukan oleh pihak sekolah. Ini lawatan dua hari itu akan bersama direka pasukan sekolah dan rakan kritikal HTH mereka untuk memastikan lawatan itu memenuhi keperluan sahih sekolah. Online: Dalam forum dalam talian dan berunding dengan rakan-rakan HTH kritikal, peserta meneroka teori dan kraf pengetahuan yang berkaitan dengan isu-isu yang timbul dalam amalan mereka sendiri. Semasa perundingan dalam talian, HTH rakan-rakan kritikal membantu pasukan sekolah mereka bentuk pembangunan profesional bagi suasana sekolah mereka. Peserta diminta berkongsi kesan daripada pembangunan profesional dalam talian dengan ahli-ahli kohort lain dan bertindak balas terhadap kejayaan dan cabaran pasukan-pasukan lain.
"Saya telah ditolak. Itulah pemikiran pertama saya apabila diminta menggambarkan pengalaman saya di HTH. Saya terpaksa memikirkan amalan saya, meletakkan idea-idea saya ke dalam tindakan dan kemudian untuk mendokumentasikan apa yang telah berlaku. Di samping itu, saya telah mendapat bulatan yang semakin meningkat daripada apa yang saya panggil, "rakan-rakan profesional." Daripada rakan kritikal saya untuk bekerja lebih rapat dengan rakan-rakan di sini di BSS, saya sedang bekerjasama, berkongsi kerja saya dan oleh itu, mudah-mudahan, menambah baik amalan saya. "
Tim Sommerville, Bishop Strachan School, Kanada
"[The] High Tech High Program Kepimpinan Sekolah adalah penting dalam pembangunan peribadi saya keyakinan, rangkaian dan pembinaan masyarakat. Perjalanan saya dengan sekolah masih belum berakhir, dan penemuan yang paling penting saya adalah kesedaran bahawa saya mempunyai kuasa untuk bersama mewujudkan ruang untuk inspirasi di mana saya berada. "
Karen Harris, Holualoa Elementary, Hawaii