Baca keterangan rasmi

The Seychelles Tourism Academy adalah satu-satunya kolej pelancongan di Seychelles.

The Seychelles Tourism Academy bertanggungjawab untuk memastikan kualiti dan kebolehpercayaan program latihannya dengan serius. Sebagai Academy kita mempunyai kewajipan untuk merancang kursus kami arahan dengan berhati-hati untuk bertindak balas dengan keperluan pelajar. Kami sentiasa menilai keberkesanan setiap program latihan dalam mencapai perubahan itu membawa kira-kira dalam pelajar dan membuat penambahbaikan dalam program-program untuk menjadi lebih responsif kepada permintaan majikan. Kami juga berharap untuk meningkatkan jumlah dan pelbagai peruntukan diserahkan kepada majikan, oleh itu menangani keperluan pasaran buruh.

rancangan baru sedang dijalankan dengan pembinaan pasti akan berlaku yang hi-tech baru, kompleks moden yang akan bertindak balas lebih baik kepada pelajar keperluan dan permintaan.

Sejarah Little

Pembukaan Lapangan Terbang antarabangsa pada tahun 1972 memberi dorongan awal untuk meningkatkan taraf perkhidmatan dan kemudahan dalam peningkatan jumlah hotel dan pertubuhan katering yang dibina di tengah-tengah pembangunan utama ini.

Pada tahun 1976 banyak inovasi telah berlaku, dan pintu-pintu sekolah telah dibuka kepada orang ramai supaya pelajar-pelajar mungkin mendapat pengalaman hands-on. Selepas itu, Seychellois telah dilatih untuk mengajar generasi-generasi pelajar. Kumpulan pertama pelajar yang mengikuti program pertama menjalankan kajian praktikal dalam industri, manakala Kementerian Pelajaran bekerja mereka yang ingin bekerja di sekolah, belajar di bawah pengajar Perancis.

Menjelang Januari 1978, para pelatih bersedia untuk memulakan latihan akhir di Ecole Hoteliere de Paris sebagai pengajar sepenuhnya beroperasi. Menjelang Disember 1979, mereka kembali dan bersedia untuk memulakan pengajaran.

Walaupun kemudahan yang agak terhad pada masa itu, ramai orang-orang pelajar yang belajar di sekolah di antara tahun 1976 dan 1982 telah pergi untuk meneruskan kerjaya di luar negara, atau mempunyai perniagaan yang berjaya di sini di Seychelles.

Visi dan misi

STA Vision

Untuk diiktiraf sebagai hospitaliti dan pelancongan latihan institut terkemuka di rantau ini, terkenal untuk program-program yang ditawarkan dan kualiti graduannya.

Penyata Misi

Untuk melatih, membangun dan menaik taraf lepasan sekolah dan pekerja pelancongan yang komited dengan matlamat untuk memastikan tenaga kerja pelancongan yang sangat cekap dalam usaha meningkatkan daya saing keseluruhan negara ke arah pencapaian pembangunan pelancongan mampan.

Matlamat

  • Meningkatkan kualiti dan standard latihan yang ditawarkan untuk pra perkhidmatan-pelajar dan kakitangan dalam perkhidmatan daripada industri Pelancongan;
  • Menyediakan pembangunan dan peluang latihan profesional untuk semua kakitangan untuk memperbaiki kualiti dan piawaian berkenaan dengan peranan masa kini dan masa depan mereka dan tanggungjawab di akademi itu;
  • Mendorong dan mengekalkan semua kakitangan melalui saling mempercayai dan menghormati, adanya peluang dan insentif untuk pembangunan profesional, pembelajaran dan kemajuan kerjaya;
  • Kemudahan dan infrastruktur menaik taraf di akademi itu sejajar dengan misi dan visi akademi, norma dan piawaian antarabangsa dan mengambil kira keperluan semasa dan masa hadapan industri pelancongan Seychelles;
  • Berhubung dengan dan mendapat sokongan daripada semua rakan kongsi termasuk kerajaan Seychelles melalui Kementerian Pelancongan dan Lembaga Pelancongan Seychelles (STB) dan sektor swasta bagi menyokong matlamat misi, visi dan strategik akademi;
  • Pastikan dana dan sumber lain yang disediakan melalui bajet tahunan dan lain-lain sumber secara berkesan dan diuruskan secara mampan bagi menyokong matlamat misi, visi dan strategik akademi;
  • Mempelbagaikan dan mengembangkan pelbagai pra-perkhidmatan dan dalam perkhidmatan program latihan yang ditawarkan di akademi itu melalui kerjasama dan perkongsian dengan rakan kongsi tempatan dan antarabangsa akademi berkekalan;
  • Menarik dan menawarkan pelajar antarabangsa pra-perkhidmatan dan dalam perkhidmatan peluang latihan di akademi itu;
  • Mewujudkan perkongsian yang kukuh dengan masyarakat dan melibatkan diri dengan mereka melalui aktiviti-aktiviti dan inisiatif bagi kemajuan keseluruhan pelancongan di Seychelles dan;
  • Membangunkan struktur organisasi dan budaya yang akan diberi kuasa untuk memacu pertumbuhan berkualiti ke arah masa depan yang lebih mampan bagi akademi itu.

Nilai-nilai Teras

kecemerlangan: Kami berusaha untuk memenuhi standard tertinggi industri pelancongan dan hospitaliti. Kami komited untuk menambah baik pelbagai program yang ditawarkan, kualiti kakitangan dan graduan kami serta standard perkhidmatan yang ditawarkan kepada pelanggan-pelanggan kami.

Etika: Kami komited untuk standard tertinggi berkenaan, kejujuran, akauntabiliti dan profesionalisme. Kami menjangka kelakuan kakitangan dan pelajar-pelajar kita yang berdasarkan kepercayaan dan rasa hormat dan didorong oleh tahap etika yang tertinggi.

kerjasama: Kami menghargai kerja berpasukan sebagai satu pendekatan penting dalam menyatukan pelbagai bakat untuk maklumat membuat keputusan dan tindakan bersama. Kami percaya dalam perkongsian pengetahuan dan pengalaman dan menyokong kakitangan dan pelajar-pelajar kita untuk mencapai potensi penuh mereka.

perkhidmatan: Kami komited untuk menawarkan standard tertinggi perkhidmatan kepada kakitangan kami, pelajar dan pelanggan. Dengan berbuat demikian, kami berhasrat untuk menjual akademi itu sebagai institusi latihan pilihan bagi bakal pelajar dan menjual Seychelles sebagai destinasi pilihan untuk bakal pelanggan.

kepelbagaian: Kami memeluk kepelbagaian kakitangan dan pelajar dan menghargai keperluan mereka dalam mewujudkan suasana yang selamat, menyokong dan mesra. Kami juga berusaha untuk kepelbagaian dalam kurikulum dan perkhidmatan kami yang ditawarkan kepada pelanggan kami.

pertumbuhan: Kami komited untuk memupuk pertumbuhan peribadi dan profesional kakitangan dan pelajar dengan menggalakkan pembelajaran dan pembangunan kepimpinan sepanjang hayat dalam semua usaha kami.

perkongsian: Kami bekerjasama dengan rakan kongsi tempatan dan antarabangsa dalam industri pelancongan dan hospitaliti untuk meningkatkan kualiti latihan dan perkhidmatan yang kami tawarkan kepada pelajar dan pelanggan. Kita menghargai sumbangan mereka dalam membantu akademi itu mencapai visi, misi dan matlamat strategik.

Program diajar dalam:
  • English

Sekolah ini juga menawarkan:

Diploma Lanjutan

Seychelles Tourism Academy

Diploma Lanjutan Pengurusan Hospitaliti menyediakan pengetahuan yang diperlukan, kemahiran pengurusan, kecekapan dan kepakaran penting untuk pengurusan hospitaliti. Kursu ... [+]

Diploma Lanjutan Pengurusan Hospitaliti

Ini adalah kursus tiga tahun, yang disasarkan kepada mereka yang ingin menjadi pengurus restoran, bar, hotel, kelab, tempat makanan runcit, pusat peranginan dan operasi katering kontrak.

Yang Diploma Lanjutan Pengurusan Hospitaliti menyediakan pengetahuan yang diperlukan, kemahiran pengurusan, kecekapan dan kepakaran penting untuk pengurusan hospitaliti. Kursus ini akan menguatkuasakan pembelajaran untuk memberi tumpuan kepada keperluan pelanggan dan akan membangunkan pengetahuan, kemahiran dan kepakaran untuk menjadi pengurus yang berkesan. Dari kursus ini, calon-calon yang akan mencapai pengetahuan dan kefahaman mengenai pengurusan pelbagai pelancongan dan hospitaliti pertubuhan dan pelbagai pendekatan dan strategi yang sesuai dengan konteks mereka. Juga mereka akan dapat menggunakan pendekatan dan strategi berhubung dengan pengurusan sektor pelancongan dan hospitaliti dan melaksanakan strategi, di mana perlu, selaras dengan konteks tempatan.... [-]

Seychelles Victoria
Sept. 2019
English
Sepenuh masa
3 tahun
Kampus
Baca lebih lanjut dalam Bahasa Melayu